Ga naar inhoud

geheugen uitbreiden

Aanbevolen berichten

ik wil mijn geheugen van mijn pc uitbreiden. nu zit ik een beetje met de vraag of ik 2x 1024 mb, 4x 512mb of 2x 512 mb erin zal zetten. ik heb dual channel. er zit nu 2x 256 mb in, maar ik merk dat ik soms net wat tekort kom. het moederbord dat er nu in zit is een ASUS A8N-E. en een videokaart met 256 mb geheugen (ATI RADEON X600). dus wat zou ik het beste kunnen nemen?
Link naar reactie
[quote=wouter]er zit nu 2x 256 mb in, maar ik merk dat ik soms net wat tekort kom[/quote]Ik zou er gewoon 2x512MB bijsteken, met 1,5GB heb je dan voor langere tijd zat werkgeheugen.\r\n[quote=wouter]een videokaart met 256 mb geheugen (ATI RADEON X600)[/quote]Wil je specifiek met games stukken betere prestaties hebben, dan zou ik de videokaart vervangen. Een X600 is wat dat betreft maar een matige grafische kaart.\r\n\r\nAls je aangeeft wat je totaalbudget is (incl. het extra intern geheugen) en wat je wensen nu precies zijn (welke games op welke schermresolutie met welk detailniveau?) dan kunnen we hier wel een concrete suggestie doen.
Link naar reactie
Ik heb nu 1,5 GB geheugen en draai ook vaak met 1024 MB geheugen en merk zelf geen enkel verschil.\r\n\r\nHeb Windows XP en draai regelmatig een aantal zware programma\'s tegelijk, het verschil is absoluut niet merkbaar.\r\n\r\nNaar mijn mening draait XP goed met 512 MB, beter met 1024 MB en daarboven merk je alleen het verschil (in tijdsduur) wanneer je bijv. een DVD gaat omzetten, maar niet wanneer je \"normale\" programma\'s gebruikt.
Link naar reactie
[quote=ctrlaltdelete]Naar mijn mening draait XP goed met 512 MB, beter met 1024 MB en daarboven merk je alleen het verschil (in tijdsduur) wanneer je bijv. een DVD gaat omzetten, maar niet wanneer je \"normale\" programma\'s gebruikt.[/quote]Mee eens dat er nog maar weinig applicaties zijn waar je merkbaar profiijt hebt van meer dan 1GB werkgeheugen. Er zijn echter wel een toenemend aantal moderne games die wel graag veel in het intern geheugen laden, zoals het populaire Battlefield 2. Een dergelijk spel heeft naast een stevige videokaart dus ook veel profijt van meer dan 1GB werkgeheugen (vermindering van vertragingen tijdens het spelen).
Link naar reactie
Ik speel af en toe nieuwe spellen op mijn \"werk pc\" (P4), en heb nog een reserve pc staan, een Pentium 3 met 384 Mb geheugen en een zeer goede videokaart.\r\nIk zie dan alleen verschil in de tijd om een nieuw level te laden, en héél soms, echt sporadisch, hapert hetzelfde spel even op de P3.\r\nMaar het spelen op zich is helemaal gelijk.\r\n\r\nMet normale programma\'s (het opstarten van de pc en even iets doen in Photoshop ofzo...) is er wel enige vertraging merkbaar, maar dat merk ik eigenlijk alléén maar op omdat ik de 2 pc\'s naast elkaar heb staan.
Link naar reactie
ik wou het eigenlijk alleen bij het werkgeheugen houden, omdat mijn systeem nog maar 4 maanden is(vandaag excact 4 maanden, en ik ben vandaag 15 geworden!), en ik wil voorlopig niet mijn videokaart vervangen, hij doet het goed, en echt zware games speel ik niet. ik speel op het moment veel roller coaster tycoon en GTA 2, en ik krijg binnekort GTA SA. dus ik denk niet dat het nuttig is voor mij om mijn video kaart te vervangen. maar het is wel een goede suggestie voor als ik zwaardere spellen ga spelen, dus ik hou het in mijn achter hoofd.
Link naar reactie
[quote=wouter]ik ben vandaag 15 geworden![/quote] Van harte! :mrgreen: \r\n[quote=wouter]ik speel op het moment veel roller coaster tycoon en GTA 2, en ik krijg binnekort GTA SA. dus ik denk niet dat het nuttig is voor mij om mijn video kaart te vervangen.[/quote]Dan heb je aan een X600 idd. wel genoeg.\r\n\r\n2x512MB bijprikken is trouwens niet zo duur, al vanaf zo\'n 70 euro (excl. verzendkosten).\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/63690[/url]
Link naar reactie
ik had vandaag toevallig het krantje van de c*mp*terland in mijn handen, en daarin waren de geheugen modules in de aanbieding, 512 mb voor 36 euro! ik heb 2x 512 gehaald en ingeprikt en ze worden volledig herkent. maar nu zat ik in everest home te kijken maar daarin staat bij de 2x256mb EN bij de 2x512mb PC3200 (200mhz) maar dat moet tog 400 mhz zijn? ik zou dat dan volgens mij in de bios moeten instellen, maar het staat dus bij alle 4 de modules.
Link naar reactie
Nope, staat goed. Het is 200MHz geheugen, maar DDR400. De geheugenbandbreedte wordt bij een dual channel setje namelijk verdubbeld, omdat ze tezamen op die 200MHz rijden.\r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Double_data_rate[/url]\r\n\r\nVergelijk het maar gewoon met twee auto\'s die op een tweebaansweg 200 km/h rijden. In een uur leggen ze elk 200 km af, dus tezamen leggen ze in dat uur 400 km af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...