Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 hai hai\r\n\r\nIk heb laatst een laptop gekocht (2e hands) met een dvd-/cd-rom en een cd-brander in een. hij leest cd\'s en cd-roms gewoon, en speelt ze ook gewooon goed af. maar als ik er een dvd in doe, begint hij wel met ronddraaien (probeert hem te lezen, zeg maar) maar daar houdt het dan ook mee op. Als ik dan de drive wil openen, staat er dat er geen schijf geplaatst is. Ik heb dan helemaal geen stuurprogramma\'s (heb ze wel aan de vorige eigenaar gevraagd, maar nog geen reactie gekregen) dus durf niet al te veel de deinstalleren, bang dat ik het nooit meer geinstalleerd krijg. \r\nAls ik op eigenschappen van de drive klik, krijg ik te staan dat alles goed werkt. \r\ner staat dan ook: cd-/dvd-drive en apart cd-brander, daarom weet ik ook zeker dat het een dvd-speler is...(lijkt mij tenminste)\r\nDe laptop is van Compaq (merk ed weet ik niet :-$ )\r\nDe drive gegevens, moet iemand me even zeggen wat je allemaal nodig hebt, en waar ik het kan vinden (zo ook voor de laptop)\r\n\r\nHet raarst van allemaal vind ik nog, dat toen de eigenaar mij alles liet zien, hij nog wel dvd\'s afspeelde...\r\n\r\nalvast bedankt Ida Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Nou, dat hoeft geen combi-drive te zijn. Je zult meer info moeten geven over:\r\n- het type laptop (staat erop)\r\n- brander type: Mijn Computer > Rechtermuistoets > Eigenschappen > Hardware tabblad > Hardwareconfiguratie (of hoe dat ook heet) > CD/DVD drives > uitklappen > Rechtermuistoets > Eigenschappen.\r\n\r\nDaar moet in een van de tabbladen ook het merk en type brander staan. Anders moet je in de BIOS gaan bij het opstarten en daar kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 P.S. gaat het om DVD-data CDs, of om film-DVDs? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 ok..het gaat hier vooral om film dvd\'s, maar ik heb een spel waarvan kenners beweren dat het een soort van dvd is...en die doet het ook niet.\r\n\r\nDe gegevens:\r\nLaptop: Compaq Evo n800v\r\nDrive: ik heb als ik op eigenscahppen klik keuze tussen twee \'drives\' de schrijfstation en de dvd-/cd-rom. dvd-/cd-rom: TEAC CD-224e\r\nschrijfstation: IC25N040ATCS05-0\r\nVoor de rest staat er niet veel, behalve standaardschrijfstations...dus ik kan je niet meer info geven.\r\n\r\nAlvast bedankt :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 De naam van de TEAC zegt het eigenlijk al, dat is alleen maar een CD-speler; zelfs niet eens een brander. Als de vorige eigenaar hem heeft laten zien met DVD-speler/brander, dan lijkt het erop alsof hij die eruit heeft gehaald en heeft omgewisseld voor een simpele CD-ROM drive. Ik zou maar eens contact opnemen met de vorige eigenaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 maar hij liet hem een dvd afspelen, enik heb hem daarna meteen meegenomen, hij kan er niets mee gedaan hebben...dus dat kan het niet zijn.\r\nMaar in eigenschappen staat ook dvd-/cd-rom drive...dus lijkt mij dat het wel een dvd speler is....als het niet zo is, vraag ik me af hoe hij die film heeft af kunnen laten spelen..(daar mail/bel ik hem dan wel over) anders maar een externe drive kopen, wat nu niet echt mijn bedoeling was :-S \r\n\r\nMaar toch bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Tja, ik vraag me af of dat een DVD is geweest of een videoCD. Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je een DVD-software pakket installeert als PowerDVD, of als je in de hardware eigenschappen de CD weghaalt, en opnieuw hardware laat detecteren. Verder kun je dus in de BIOS kijken, daar geeft een apparaat verzekerd aan wat voor type het is.\r\n\r\nMaar als ik je verhaal zo lees is het gewoon geen DVD-speler. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 jah, het zou natuurlijk kunnen dat hte helemaal geen dvd was :-? \r\n\r\nvraagje, waar vind ik BIOS?? :-$ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Ook google vertelt dat de TEAC CD-224e een cd-rom loopwerk is.\r\n\r\nOver de IC25N040ATCS05-0 weet google te vertellen dan het een ibm/hitachi travelstar harde schijf is van 40 GB.\r\n\r\nDus de kans is groot dat de vorige eigenaar je een video-cd heeft laten zien, zoals avv al zei. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 BIOS: bij het opstarten op drukken op:\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nOf een andere toets. Het staat meestal kort aangegeven bij het opstarten.\r\n\r\nJe kunt ook Everest Home downloaden en kijken wat die zegt dat het is. Alleen zal dat waarschijnlijk hetzelfde antwoord opleveren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Everesthome heb ik toevallig net ff klaargezet voor een kennis die slecht zoeken kan; hier dus:\r\n\r\n[url]http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=3UTF99256T80N0A52QBSVBNVC7[/url]\r\n\r\n:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 ok dank allemaal...maar internet gaat nog niet zo soepel op mijn laptop (heb eerlijk waar een uur gewacht om deze site in beeld te krijgen, en had nog niet veel meer dan mijn startpagina...(ligt aan de verbinding, moet nog wat aangedaan worden)) en als ik met openen op f 10 druk (dat staat bij het opstarten...F10 = rom Based Setup, dat is neem ik aan wat je bedoelde avv??) als ik dat open...komt er een of ander dos programma, maar daar kom ik niet veel wijs uit...maar ik denk dat je gewoon gelijk hebt, dat het geen dvd-speler is, en dat die man mij een soort van \'opgelicht\' (klinkt wel heel zwaar) heeft met zijn \'dvd\' \r\nToch allemaal bedankt, en ik zoek voor een oplossing (externe dvd-speler ofzoiets...) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen