Ga naar inhoud

pc's zien elkaar niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk best al een tijd bezig met het opzetten van een draadloos netwerk.\r\nIk heb het nu zover dat ik op de LT kan internetten. Dus er moet wel iets van een verbinding zijn.\r\nMaar ze zien elkaar dus niet.\r\nNu heb ik wel een probleem \"hij kan het stuurprogramma van microsoft netwerk client\" niet vinden.\r\nWie kan mij verder helpen? *-)
Link naar reactie
[quote=jensieR]heb ik al gedaan, geen verandering.\r\n\r\nhij deelt inderdaad de printers en bestanden niet. Maar als ik deze wil instellen via de draadloze verbinding / eigenschappen / printers en bestanden delen / client dan zegt hij dat hij geen stuurprogramma kan vinden.....[/quote]\r\n\r\nIk denk dat je minstens de printer-driver dan ook extra op de andere computer(s) zult moeten installeren.\r\n\r\nEvengoed, ik heb ook 3 compu\'s op draadloos netwerkje staan, iedereen heeft keurig internet en alles al tig keren geherinstalleerd maar onderling contact lukt niet.
Link naar reactie
en als je probeerd via de verbinding microsoft client te installeren zoals ik hieronder beschreven heb, lukt dat dan wel??\r\nWant ik heb het idee dat het daar zit. Ze moeten elkaars taal gaan spreken zeg maar....\r\n\r\n[quote=willem1940][quote=jensieR]heb ik al gedaan, geen verandering.\r\n\r\nhij deelt inderdaad de printers en bestanden niet. Maar als ik deze wil instellen via de draadloze verbinding / eigenschappen / printers en bestanden delen / client dan zegt hij dat hij geen stuurprogramma kan vinden.....[/quote]\r\n\r\nIk denk dat je minstens de printer-driver dan ook extra op de andere computer(s) zult moeten installeren.\r\n\r\nEvengoed, ik heb ook 3 compu\'s op draadloos netwerkje staan, iedereen heeft keurig internet en alles al tig keren geherinstalleerd maar onderling contact lukt niet.[/quote]
Link naar reactie
[quote=jensieR]en als je probeerd via de verbinding microsoft client te installeren zoals ik hieronder beschreven heb, lukt dat dan wel??\r\nWant ik heb het idee dat het daar zit. Ze moeten elkaars taal gaan spreken zeg maar....\r\n\r\n[quote=willem1940][quote=jensieR]heb ik al gedaan, geen verandering.\r\n\r\nhij deelt inderdaad de printers en bestanden niet. Maar als ik deze wil instellen via de draadloze verbinding / eigenschappen / printers en bestanden delen / client dan zegt hij dat hij geen stuurprogramma kan vinden.....[/quote]\r\n\r\nIk denk dat je minstens de printer-driver dan ook extra op de andere computer(s) zult moeten installeren.\r\n\r\nEvengoed, ik heb ook 3 compu\'s op draadloos netwerkje staan, iedereen heeft keurig internet en alles al tig keren geherinstalleerd maar onderling contact lukt niet.[/quote][/quote]\r\n\r\nALLES al tig keren geprobeerd en herhaald, ook met hulp van zeer ervaren anderen maar het komt niet op gang.\r\n\r\n1 van de compus heeft nog w98 en in 1 andere zitten 3 firewalls waarvan ik (in xp-dat-ik-haat) niet kan vaststellen welke in- of uitgeschakeld staan.\r\n\r\nMisschien dat deze \"afwijkingen\" ermee te maken hebben.\r\n\r\nDe foutmeldingen bij poging tot openen/bekijken van netwerk verschillen per iedere computer. \r\n1 van de computers (met XP) ziet heel soms alleen maar mijn W98-compu en verder niets, maar kan die niet openen/bereiken hoewel er plenty op \"gedeeld\" staat.\r\n\r\nDe andere XP-computer ziet wel het netwerk maar krijgt bij poging tot verkennen foutmelding \"machtiging vragen aan beheerder van de server(!?)\"; geen idee wat er voor een \"server\" wordt aangezien.\r\n\r\nMet mijn w98-computer krijg ik alleen maar \"Kan het netwerk niet doorzoeken, gebruik de probleem-oplosser\" (die niets oplost).\r\n\r\nEerdaags komt weer een van mijn zoons langs, een fanatiek XP-er die misschien wat orde kan scheppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...