Ga naar inhoud

Ik kan wel DVD's branden maar geen CD's hoe kan dat?

Aanbevolen berichten

Kijk in je apparatenlijst of er ergens vraagtekens bij staan en of er wellicht apparaten meervoudig zijn opgevoerd.\r\n\r\nIs het CD-ding een USB-apparaat en zo ja, heb je USB-aansluitingen onderling uitgewisseld (daar kunnen VEEL computers namelijk niet tegen, hoewel iedereen gelijk heeft die vindt dat het hoort te kunnen).\r\n\r\nZijn al je moederbord-drivers goed ge(her)installeerd?\r\nEventuele extra-drivers voor het CD/DVD-gebeuren?
Link naar reactie
[quote=kbootsma]Ik kan sinds ik een nieuwe harde schijf in mijn computer heb gekregen nog wel dvd\'s maar geen cd\'s meer branden.\r\n [/quote]Het zal niet aan de jumpers, aansluiting of aan de bekabeling liggen (als je wel dvd\'s kunt branden).\r\nAls je geen enkele cd kunt lezen, dan is d\'r een kleine kans dat het aan de brander ligt (het verschil tussen cd\'s of dvd\'s branden is\'n totaal verschillende laserinstelling. Vaak is d\'r een cd-laser en\'n dvd laser tegelijkertijd ingebouwd).\r\nAls je dvd\'s brandt, staan de bestanden dan op de nieuwe harde schijf of brand je van schijf naar schijf (on-the-fly) ?[quote]Hij herkend de cd niet en geeft aan dat er geen cd aanwezig is. [/quote]In het algemeen wil dit zeggen dat de brander (welke typenummer?) problemen heeft met dat merk (welke?).\r\nWat je kunt proberen, is op\'n andere merk (cd-schijfje) proberen te branden.\r\n\r\nSucces. (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...