Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Delen Geplaatst: 1 april 2006 Hallo\r\n\r\nDe laptop (Dell) van een kennis start niet meer op. Hij blijft hangen op een blauw scherm met de melding dat windows afgesloten wordt. Al veel geprobeerd (met de cd rom van Dell XP home edition) maar nog steeds kan ik niet in windows komen. Ik weet dat de korste klap is om de schijf te formatteren en dan weer XP opnieuw te installeren, maar dan heeft hij een probleem met zijn documenten. De oorzaak ligt waarschijnlijk in het feit, dat hij een virus op zijn laptop heeft gehad. Deze is wel verwijderd, maar op het moment dat hij het systeem terugzette, onderstond bovengenoemd probleem.\r\n\r\nWie heeft de oplossing?\r\n\r\nmet vriendelijke groet\r\nJeen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 Je zou eerst een LiveCD kunnen maken op jouw PC (zie [url=http://www.nu2.nu/pebuilder/]PEBuilder[/url]. Dan kan je de documenten eerst veilig stellen.\r\n\r\nVerder: heb je al geprobeerd in de veilige modus te komen (F8 bij opstarten)? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 Bedankt voor jouw reactie\r\n\r\nIk heb ook al een bootable cd gemaakt, maar ook met deze cd reageert de laptop niet. In de veilige modus lukt het ook niet.\r\n\r\ngroet\r\nJeen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 Als je een bootable CD gebruikt moet je wel de bootvolgorde veranderen in de BIOS, zodat CD op 1 staat en harde schijf op 2. Heb je dat ook gedaan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 ja heb ik ook al gedaan, want ik heb eerst een poging gedaan om vanaf de cd rom van xp met behulp van de hersteloptie het probleem op te lossen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Hallo\r\n\r\nIk besloot toch maar om de schijf te formatteren. Toen ik begon met het installeren was er nog een optie (optie L) op deze cd om de installatie over de oude windows te installeren, met de vermelding dat evt. de documenten ook verwijderd zouden kunnen zijn. Na de installatie bleek dat de documenten nog wel op de schijf stonden.\r\n\r\nGroet\r\nJeen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Staat er een code op het scherm? Meestal STOP: (Bijvoorbeeld 0x0000001F)\r\n\r\nZo ja, plaats die dan eens, daarmee doorgaans in grote lijnen mee te achterhalen wat er fout gaat.\r\n\r\nEdit: Hmm, beiden tegelijk gepost, mijn verhaal is dus niet meer nodig zie ik. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen