Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Delen Geplaatst: 1 april 2006 hoi,\r\n\r\nlange tijd gelede dat ik hier weer was, maar terug van weg :)\r\n\r\nis het een idee voor mij om een nieuwe videokaart aan te schaffen???\r\n\r\nvolgende spec\'s zijn aanwezig:\r\nCPU: AMD Athlon XP t-bred 2600+ (2075MHz) @ 2800+ (2255MHz) (incl zalman fan)\r\nmobo: Asus A7V600 (via KT600 chip erop)\r\ngeheugen: 2x Corsair 512MB, en 1x Twinmos 512MB PC400 @ 167MHz (totaal 1,5MB RAM)\r\nVGA: GeForce FX5200 TD 128MB 128bits (geen superkaart ofzo.. vandaar :-P)\r\nHDD\'s: 2x Samsung Spinpoint 160GB, 8MB cache, 7200rpm, ATA-133\r\noptical drives: 2x NEC dvd-branders\r\n\r\n\r\nik wil zelf iig met het programma Sketchup veel aan de gang... een beetje met CAD, etc.. het lukt tot nu toe al aardig, maar ik merk zeker dat mijn videokaart een grote bottleneck is :(\r\nverder zijn games zoals The Godfather geen uitzondering :D (heb m net gekocht, maar gaat allemaal zeer traag :( )\r\n\r\n\r\nik hoor t wel :) tnx so far Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 [quote=TommelMOD]ik wil zelf iig met het programma Sketchup veel aan de gang... een beetje met CAD, etc.. het lukt tot nu toe al aardig, maar ik merk zeker dat mijn videokaart een grote bottleneck is :([/quote]Ik zie niet precies hoe de videokaart hierbij een bottleneck is, aangezien een ze alleen een 100% OpenGL videokaart aanbevelen?\r\n[url]http://www.sketchup.com/?id=35&fcid=3[/url]\r\n[quote=TommelMOD]verder zijn games zoals The Godfather geen uitzondering :D (heb m net gekocht, maar gaat allemaal zeer traag :( )[/quote]Voor games zou je kunnen upgraden naar een [url=http://www.dollarshop.nl/shopDetail.php?contentid=71&catId=33&categoryid=33]6600GT[/url], een 6800GS voor AGP lijkt me veel te duur als je kijkt naar de ouderdom van de rest van je systeem en een 6600GT moet krachtig genoeg zijn voor The Godfather.\r\n\r\nWil je nog meer prestaties dan een 6600GT kan bieden, dan zou ik een compleet nieuw systeem aanschaffen en gelijk overstappen op PCI-e. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 idd, daar ligt het probleem... om nu nog over te gaan stappen naar Socket939 is voor mij een beetje té laat, aangezien er al snel genoeg een nieuw socket aan komt voor AMD (Socket AM2). vandaar dat ik momenteel eigenlijk liever een nieuwe kaart wil kopen.\r\neen 6600GT is in principe geen slecht idee, aangezien ik van de 300GB schijfruimte (eigenlijk 320GB waar je 300 van overhoud) nog maar 4GB over heb, wat dus betekent dat ik wat meer hd\'s erin moet hebben...\r\ndit worden dan ook 2x 300GB van Seagate op sATA Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 Nou, lijkt me een handige keus dan ... 6600GT en geldbesparing in HDD\'s stoppen. :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 [quote=obi-wan-kenobi]Nou, lijkt me een handige keus dan ... 6600GT en geldbesparing in HDD\'s stoppen. :mrgreen:[/quote]ok, tnx!! k doe er ook gelijk een zalman koelertje op voor mijn \"overklokking-avonturen\" :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2006 [url=http://tweakers.net/nieuws/41894/Prijzen-AMD-Socket-AM2-processors-opgedoken.html]KLIK[/url]\r\n\r\ndit is nou een punt waarom ik eigenlijk graag zou wachten :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen