Ga naar inhoud

Cisco 806 achter een Multipc modem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkje getracht te maken dat er als volgt uit ziet;\r\n\r\nDirect aan het modem hangt een pc die gewoon op internet kan. tevens heb ik een cisco 806 aan het modem gehangen met daarachter een tweede pc. Het modem zelf heeft als adres 10.0.0.138 en deelt adressen uit van 10.0.0.150 tot 10.0.0.160 /24.\r\nMijn 1e pc heeft als adres 10.0.0.201/24 als vast ip en werkt gewoon.\r\n\r\nDe cisco heeft op int eth 1, 10.0.0.210/24 en heeft op int eth 1, 192.168.1.1. De pc die erachter hangt heeft 192.168.1.2/24 en als gateway 192.168.1.1. De default gateway op de cisco heb ik gezet op 10.0.0.138.\r\n\r\nIk ben al aan het spelen geweest met routes maar ben de draad een beetje kwijt. Ik ben al zover geweest dat ik intern alles kon bereiken maar ik kan met de pc achter de cisco maar niet op internet komen.\r\n\r\nWelke routes moet ik extra aanmaken op het modem en de cisco router om met de tweede pc op internet te komen. In principe, als ik de routes goed heb staan en de NIC van mijn 2e pc als gateway laat kijken naar de cisco en als dns de 10.0.0.138 van het modem dan zou ik op internet moeten kunnen maar blijkbaar zet ik de routes niet goed.... HELP... :-S
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...