Ga naar inhoud

trage verbinding

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik (mijn vader)heb een probleem. Mijn vader heeft een Asus laptop en een router van SMC gekocht. Ik heb geprobeerd voor hem de verbinding draadloos te maken.\r\nHet installeren ging goed. Resultaat was dan ook dat er draadloos ge-internet kon worden.\r\nNu het eerste probleem: De verbinding werd na een tijdje internetten verbroken. Er werd dan niets bijzonders gedaan, alleen internetten (niet iets downloaden oid). Ik bracht dan weer de verbinding tot stand door de laptop met de kabel aan de modem te verbinden en vervolgens ging ik dan weer draadloos. De ene keer werd de verbinding na een uur verbroken en de andere keer duurde dat iets langer. Als de verbinding wordt verbroken is op de laptop te zien dat de verbinding met de router nog steeds in tact is (uitstekend 54Mbps). De laptop heeft dus nog steeds verbinding met de router. De router kan volgens mij dan geen verbinding meer krijgen met het modem. (Sagem ethernet modem van Tiscali)\r\nNu is er een techneut van Mycom geweest. Na 4 uur zoeken vertelde hij mijn vader dat de netwerkkaart van de laptop niet goed met de SMC router overweg kon en heeft hij een netwerkkaart van SMC geplaatst (volgens mij een SMC W-lan cardbus). Nu heeft mijn vader het probleem dat de laptop een super trage verbinding heeft als hij in de woonkamer wil internetten (en daarom heeft hij juist de laptop gekocht). Gaat hij naar boven (daar waar de router staat) dan heeft hij een snelle verbinding. De laptop geeft beneden en boven aan dat de verbinding goed/uitstekend is.\r\nBeneden is de CPU belasting van de laptop hoog en boven laag. Mijn vader is weer bij Mycom geweest en daar vertelden ze hem dat hij Windows defender moest installeren. Volgens mij heeft dit niets met het probleem te maken. Hij heeft geen last van spyware enz. Sorry voor het lange verhaal maar weet iemand hoe het probleem is op te lossen?
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Correct, als de verbinding goed is, en boven snel maar beneden langzaam geinternet word, dan ligt het toch echt aan de afstand en veldsterkte.\r\nWindows defender heeft daar totaal niets mee te maken, die is voor bescherming tegen spyware.\r\nEen range extenter of verplaatsing van de router of antennes kan dan wonderen verrichten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...