Ga naar inhoud

pc blijft hangen bij scherm: intel inside pentium 4

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren mijn zijpaneel van mij case af mijn pc gehaald. waarschijnlijk heeft dit niets te maken met mijn probleem of toch, wie weet... Tot daarnet waren er geen problemen maar toen ik hem opnieuw opstarte deed hij niets meer. hij blijft namelijk hangen bij het eerste beeld dat ik krijg: zo da van intel inside pentium 4 : [url]http://image.gmarket.co.kr/gwebzine_image/2005/08/30/intel%20inside%20HT%5B0%5D.jpg[/url] waneer ik dat krijg gaat hij niet meer voort. mijn pc: P4 3 Ghz , 512 MB ram, ati 9800, xp home\r\n\r\nik hoop dat iemand mij zo rap mogelijk kan helpen want ik ga normaal volgend weekend naar een LAN party dus ik hoop dat de pc het dan trug doet.\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
[b]EDIT: heb je het stuk blik weer teruggezet en daarbij misschien een snoertje gekneld/beschadigd? Check dat.[/b]\r\n\r\nOp het eerste gezicht: een van de spanningen van de voeding hapert.\r\n\r\nHeb je een onverdachte andere (en voldoend zware) voeding ter beschikking, neem dan daarmee een omwissel-proef.\r\n\r\n====\r\n\r\nOnwaarschijnlijk inderdaad dat het met verwijderen van een stuk blik te maken zou hebben (meestal zelfs gunstig voor totale koelings-gebeuren), maar als het bovenstaande niet werkt of niet haalbaar is, voor alle zekerheid & gemoedsrust een keer met STROOM ERAF aan alle zwevende draden voelen en ze bekijken of er niet iets onvast \"pakt\" en of er nergens isolatie beschadigd is.\r\n\r\nVerder zou ik ook eens alle pluggen en kaarten dan 1 voor 1 VOORZICHTIG (geen brute kracht, maar TIJD besteden aan zwaarlopende dingen) even er uit halen en meteen weer terugsteken (nog altijd met de spanning er af).\r\n\r\n====\r\n\r\nNog een kans, maar naar ik af en toe verneem bij XP niet geheel risico-loos (soms verlies van bestanden) opstarten met de windows-PC er in en ZONDER FORMATTEREN de routine Setup, optie Reparatie(xpHome) of Upgrade(xpPro) geheel laten uitlopen.\r\n\r\nWel in Bios dan van tevoren zorgen dat CD eerder in de boot-volgorde staat dan HD (hard disk, harde schijf).\r\n\r\nIn Bios kom je bij de meeste computers door direct tijden opstart rustig op toets Del te blijven tikken; zie anders handleiding van je computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...