Ga naar inhoud

Verbinding verbreekt iedere 10 minuten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn vaste pc en mijn laptop verbonden via een draadloze router van Netgear. De Asus laptop heeft een Asus netwerkadapter, en de boel draait op XP. Nu slaat iedere 10(+/-) minuten de verbinding uit, en moet ik opnieuw verbinding maken met de router. Op de vaste pc heb ik hier geen last van. Ik kan niet vinden wat het is. Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Het is een Netgear WGR614.\r\nIk heb verder geen drivers geladen, alleen updates van XP.\r\nIk krijg geen foutmeldingen, alleen de melding dat de verbinding verbroken is en ik opnieuw moet verbinden. De vaste PC draait wel goed, maar die is verbonden met de router via een WG111 stick.\r\nDe beveiliging is alleen de encryptie firewall van de router, geen andere firewalls. Op zowel laptop als pc gebruik ik AVG virusscanner. De signaal sterkte is uitstekend. Dat moet ook wel want ik zit met de laptop zo\'n 5 meter van de router vandaan, terwijl de vaste pc op de 1e etage staat en de router op de begane grond.
Link naar reactie
Hello,\r\n\r\nhet is mogelijk dat jouw draadloze PC ergens in de buurt een ander netwerk vindt en probeert daarmee verbinding te maken. Is jouw netwerk beveiligd d.m.v. WEP of WAP ?\r\nJe kunt even de utility Netstumbler downloaden:\r\n\r\n[url]http://www.netstumbler.com/downloads/[/url]\r\n\r\nSelecteer de NetStumbler 0.4.0 Installer en installer het programma. Hiermee kun je zien of er andere draadloze netwerken bij jou in de buurt zitten, en op welke kanalen. Mogelijk zit je op hetzelfde kanaal als een ander netwerk, probeer dan een ander kanaal in te stellen.\r\nHet zou ook kunnen helpen om de Wireless Zero Configuration Service uit te zetten, en de drivers (en indien van toepassing de bijhorende utility) te gebruiken die met de draadloze netwerkkaart meegeleverd zijn. Om de Wireless Zero Configuration Service uit te zetten ga je naar ´Start - Uitvoeren en tik je ´services.msc´ in (zonder aanhalingstekens). Klik dan op OK, de Wireless Zero Configuration Service staat bijna helemaal onderaan. Door er met de rechtermuisknop op te klikken kun je de service stoppen, en bij ´Eigenschappen´ kun je het ´Opstarttype´ op handmatig zetten.\r\nLaat even weten of je hiermee verder komt, anders moeten we iets anders bedenken... (H) \r\n\r\nGroet,\r\n\r\nGP
Link naar reactie
Hello,\r\n\r\nhet is mogelijk dat jouw draadloze PC ergens in de buurt een ander netwerk vindt en probeert daarmee verbinding te maken. Is jouw netwerk beveiligd d.m.v. WEP of WAP ?\r\nJe kunt even de utility Netstumbler downloaden:\r\n\r\n[url]http://www.netstumbler.com/downloads/[/url]\r\n\r\nSelecteer de NetStumbler 0.4.0 Installer en installer het programma. Hiermee kun je zien of er andere draadloze netwerken bij jou in de buurt zitten, en op welke kanalen. Mogelijk zit je op hetzelfde kanaal als een ander netwerk, probeer dan een ander kanaal in te stellen.\r\nHet zou ook kunnen helpen om de Wireless Zero Configuration Service uit te zetten, en de drivers (en indien van toepassing de bijhorende utility) te gebruiken die met de draadloze netwerkkaart meegeleverd zijn. Om de Wireless Zero Configuration Service uit te zetten ga je naar ´Start - Uitvoeren en tik je ´services.msc´ in (zonder aanhalingstekens). Klik dan op OK, de Wireless Zero Configuration Service staat bijna helemaal onderaan. Door er met de rechtermuisknop op te klikken kun je de service stoppen, en bij ´Eigenschappen´ kun je het ´Opstarttype´ op handmatig zetten.\r\nLaat even weten of je hiermee verder komt, anders moeten we iets anders bedenken... (H) \r\n\r\nGroet,\r\n\r\nGP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...