Ga naar inhoud

Heb ik koelpasta nodig?

Aanbevolen berichten

Ik wil de processors van mijn 2 computers gaan verwisselen. De één ( P4 2,66Mhz 533 FSB) en de ander (P4 3,0 GHz 800 FSB) en ik bouw de bijbehorende koelers over. Moet ik dan wel de oude koelpasta verwijderen en nieuwe aanbrengen? of hoeft dat niet als het een boxed versie is ?? Dat geld zeker alleen voor nieuwe koelers?\r\n\r\nAlvast bedankt ! (proud)
Link naar reactie
Als je een koeler loshaalt van een processor, moet je altijd de koelpasta verwijderen en nieuwe aanbrengen. Dus zelfs wanneer je de koeler weer op dezelfde processor zou zetten. :-) \r\n\r\n[quote] P4 2,66Mhz 533 FSB[/quote]\r\nGhz neem ik aan? De 2,66 Mhz processors hadden nog niet eens koelribben nodig.. :mrgreen:
Link naar reactie
Geen pasta of juist teveel koelpasta heeft invloed op je cpu-temps (en dus op zijn levensduur), als de cpu zijn warmte niet goed kwijt kan: de koelpasta is ervoor om alle oneffenheden in de 2 oppervlakken te egaliseren en zodoende de warmte van je core naar je heatsink of cpu-fan te geleiden.\r\nStandaard zal er ongetwijfeld koelpasta op je cpu zijn gedaan, maar als je eenmaal je heatsink/fan een X\'tje lostrekt van je core, dan zou ik wel de cpu goed schoonmaken (aceton of andere xyleen bevattende alcohol. Let op dat het niet op de plastic delen eromheen komt) en dan nieuwe koelpasta (bijv. Arctic Silver 5) erop smeren. Niet teveel, ongeveer 1/2 rijstkorrel zoals aangegeven in dit artikel.\r\n\r\n[url]http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm[/url]\r\n\r\nUitsmeren met bijv een bankpasje of met een stukje hardplastic van de blisterverpakking van de pasta. Niet met je handen want het spul is een beetje giftig/agressief. O ja, en jezelf ff \'aarden\' voordat je gaat wroeten in je pc, anders kan je met een Btje pech nog een topic openen... ;-)
Link naar reactie
[quote]anders kan je met een Btje pech nog een topic openen... [/quote]\r\n\"Mijn pc-speaker biebt, verder doet mijn pc niets, hoe kan dit?\" :mrgreen: \r\n\r\nMocht je die Arctic Silver niet kunnen krijgen, zorg er dan in ieder geval wel voor dat je een andere silver-houdende pasta kan krijgen. Deze geleiden namelijk beter dan niet-silver houdende. (AKA, de standaard prut die er vaak opzit :-P )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...