Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Hallo,\r\n\r\nik wilde graag weten waar ik in mijn computer moet zijn om te zien wat er allemaal in mijn computer zit.\r\n\r\nIk wil namelijk een nieuwe geheugen kaart kopen van 1 Gig. Je kunt natuurlijk niet zomaar een willekeurige kaart kopen. Ik wil dus weten welke ik nodig heb.\r\n\r\nalvast bedankt voor de informatie.\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\njordaan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 [url]http://www.lavalys.com/news.php?article=31&selcat=PR&lang=en[/url]\r\n\r\nMet dit progje kan je al heel wat zien at er allemaal rondspookt aan hardware in je pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Start/ alle programma\'s/ microsoft hulpprogramma\'s/ systeemwerkset/ systeem-informatie.\r\n====\r\n\r\nNuttige extra progs, gratis van Net: \r\nSpeedfan\r\nEverestHome\r\nSIW Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 bedankt voor jullie antwoorden. Ik wil ook graag weten waar ik dan kan zien wat de specificaties zijn voor een sdram geheugen kaart.\r\n\r\nWaarschijnlijk is dat makkelijk te vinden, maar ik weet niet waar ik moet kijken. Ik bedoel daar mee.. je hebt een ram geheugen kaart van 1gig, hoe weet ik welke ik moet hebben voor mij computer?\r\n\r\n\r\ner zijn zo veel verschillen. je hebt 1 gig met 333 mhz, maar ook 1 gig met 400 mhz. bij de een 168 polig de ander 200 polig. bij de een staat PC3200 bij de ander PC800-45.\r\n\r\nWaar zou ik dat kunnen vinden zodat ik nu op mijn computer kan zien welke geheugen kaart ik moet kopen of maakt het niet uit en werken alle geheugen kaarten op alle computers?\r\n\r\nik hoor graag wat van jullie.\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nJordaan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Nee, die werken niet op alle PCs. Meestal staat in het boekje van je moederbord welke modules je kunt gebruiken.\r\n\r\nWaarom vertel je niet wat meer over je PC, dan kan er wat specifieker advies worden gegeven. Merk, type, etc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Het is een dell dimension 2400\r\nintel celeron\r\nkloksnelheid 2,39 GHz\r\n256 MB ram geheugen.\r\nwindows XP home service pack 2\r\n\r\nheb je hier wat aan?\r\n\r\nik hoor het anders wel van je..? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Op zich had je dan het makkelijkste de vraag bij Dell neergelegd, ik heb zelf hele goede ervaring met hun service. Gisteren is on-site binnen de garantie mijn laptopscherm compleet vervangen, en ze vonden het geen probleem om op mijn werk te komen (terwijl het een prive laptop is). Of je had even op [url]http://www.dell.nl[/url] kunnen kijken\r\n\r\nMaar op het web zie ik staan dat er 333 MHz DDR-SDRAM inzit, dat is PC2700. Je moet dan of PC3200 of PC2700 RAM kopen. Maar je moet eerst kijken hoeveel je moederbord aankan, ik vermoed dat je er niet zomaar een 1 Gb plakje op kan doen.\r\n\r\nBeste kun je toch even met Dell bellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 oke heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zal morgen dan maar even naar dell gaan bellen om te vragen wat ik allemaal er nog mee kan.\r\n\r\niedergeval bedankt.\r\n\r\ngroetjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Succes ermee! :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2006 [quote=jordaan]Ik wil namelijk een nieuwe geheugen kaart kopen van 1 Gig.[/quote]Waarvoor wil je zoveel geheugen in die Dell stoppen? Zijn er bepaalde applicaties die je draait die zoveel intern geheugen vergen? Met 512MB extra heb je al een mooie hoeveelheid, 768MB totaal.\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/53974[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2006 als TS nu gewoon de 1e 2 reacties leest, dan kan TS bijv. mbv Google Everest ofzo zoeken, downloaden en installeren. Daarin kan hij precies type moederbord, type geheugen en nog veel meer dingen aflezen die hij misschien altijd al had willen weten. Met die info kan TS misschien wat gerichter vragen en ook beter/sneller door de anderen worden geholpen en/of wellicht door een vriendelijke pc-boer (alhoewel vriendelijke kom je niet vaak tegen, wel omzetbeluste :lol: ...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2006 Ik heb het gekocht hoor. Ik heb ook nog even contact met dell zelf op genomen en die hebben mij precies gezegd welke ik moest kopen en wat er in kon. In mijn computer kon maximaal 1 Gig aan geheugen en dan moest het best 2 x 512 kopen en welke ik moest hebben etc etc...\r\n\r\nIk heb ze in mijn computer gedaan de 2 512 geheugen chips voor in de bestemde gleuven, maar nu heb ik een probleem. Als ik ze erin doe en ik wil daarna weer mijn computer aan zetten dan gaat hij wel aan, maar geeft hij een raar geluid een paar x en het beeld scherm gaat niet aan.\r\n\r\nHoe kan dat? Ik heb al van alles geprobeerd(waarschijnlijk nie alles anders had hij het wel gedaan). Wat moet ik doen waardoor hij het wel pakt...\r\n\r\nNu doet hij het gewoon weer omdat ik nu mijn oude chip van 256 er weer in heb gedaan..\r\n\r\nik hoor het graag zo snel mogelijk.\r\n\r\nalvast bedankt.\r\n\r\nGroetjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2006 [quote=jordaan]Ik heb ook nog even contact met dell zelf op genomen en die hebben mij [b]precies[/b] gezegd welke ik moest kopen en wat er in kon.[/quote][quote=jordaan]ik hoor het graag zo snel mogelijk.[/quote]Dell vandaag niet bereikbaar voor commentaar? :mrgreen: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen