Ga naar inhoud

Scanner glasplaat kapot

Aanbevolen berichten

Ik zou de maat eens goed opnemen waar dat plaatje in gelegd moet worden en met een scherf van de oude scanner naar een glashandel gaan, om te vragen tegen welke prijs ze zo\'n plaatje op maat gesneden kunnen leveren.\r\nDan kun je beoordelen of het experiment de kosten waard is.\r\n\r\nWel vertellen waar het voor dient, zij kunnen waarschijnlijk ergens mee zien welke klasse glas het is (als het om een bijzondere soort zou gaan).\r\n\r\nIn ieder geval moet het glas denk ik erg regelmatig van structuur zijn want gewoon vensterglas zal wellicht vertekeningen opleveren in zeer kleine lettertjes enzo.
Link naar reactie
[quote=Drentsig]Ik zou ook een mailtje naar HP dr aan wagen ... alhoewel ... die willen je natuurlijk een nieuwe plaat aansmeren. Nou probeer maar nieuw plaatje. Ben benieuwd of het gelukt is.. 8-)[/quote]\r\n\r\nIk heb zelf jarenlang bij HP gewerkt in Utrecht.\r\n\r\nIk weet uit ervaring dat er veel dingen onder garantie vallen bij HP. \r\nik weet niet uit welk jaartal het scannertje stamt maar wellicht kan je op garantie basis toch nog een nieuwe ontvangen. Of datz e hem onder de garantie voorwaarden repararen. \r\n\r\nDus een mailtje naar HP lijkt me wel op zijn plaats.
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan][quote=Drentsig]Ik zou ook een mailtje naar HP dr aan wagen ... alhoewel ... die willen je natuurlijk een nieuwe plaat aansmeren. Nou probeer maar nieuw plaatje. Ben benieuwd of het gelukt is.. 8-)[/quote]\r\n\r\nIk heb zelf jarenlang bij HP gewerkt in Utrecht.\r\n\r\nIk weet uit ervaring dat er veel dingen onder garantie vallen bij HP. \r\nik weet niet uit welk jaartal het scannertje stamt maar wellicht kan je op garantie basis toch nog een nieuwe ontvangen. Of datz e hem onder de garantie voorwaarden repararen. \r\n\r\nDus een mailtje naar HP lijkt me wel op zijn plaats.[/quote]\r\n\r\nDaar las ik bij het zoeken onder \r\nscanner glasplaat\r\ntoevallig nogal wat over op andere forums.\r\n\r\nIk zeg maar niks.
Link naar reactie
Ik zie dat R.E.B. helaas niet echt in de buurt woont. Ik woon in lelystad..... \r\nMaar heel erg bedankt voor het aanbod! Ik ga morgen eens kijken in de kringloopwinkel hier. Misschien dat daar eentje staat die niet zo duur is..... (bijna niets dus bedoel ik)\r\n\r\nEn... Ik ga HP even mailen. Ik houd jullie op de hoogte!!
Link naar reactie
[quote=Animal][quote=willem1940]Ik weet niet of er met gewoon licht of met UV gescanned wordt; gewoon glas laat geen UV door.[/quote]\r\n\r\nWat een onzin .\r\nSinds wanneer gaat er geen uv licht door gewoon glas.\r\nEen zonnebank tl is gewoon glas en er komt wel uv licht uit.[/quote]\r\n\r\n\r\nNee, dat is KWARTSglas.\r\n\r\n[url]http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=uv+kwartsglas+glas&where=nl[/url]
Link naar reactie
[quote=Animal]TL buizen worden van normaal glas gemaakt ,en daar komt volop uv licht uit.[/quote]\r\n\r\nNee, er komt bijna geen UV door dat glas heen; als ik me goed herinner heeft een inliggende laag fluorescentie-poeder hier een functie om te zorgen dat er gewoon zichbaar licht uit die energie ontstaat.\r\n\r\nEen BLACKLIGHT-tl is van kwartsglas en geeft wel UV uit.\r\n\r\nMaar ik vind deze discussie off-topic en onnut en googelen kan normaal gesproken iedereen, of iedere normale, dat is geloof ik hetzelfde.\r\n\r\nIk vind dat ik genoeg heb geprobeerd om zo compleet mogelijk de topic-starter bij te springen.
Link naar reactie
[quote=Animal]TL buizen worden van normaal glas gemaakt ,en daar komt volop uv licht uit.[/quote]\r\nVandaar dat je achter gewoon glas in huis niet verbrand.. Gewoon glas laat zo goed als geen UV straling door. Of mijn leraar natuurkunde heeft al die jaren ons voor staan liegen, maar daar ga ik maar even niet van uit..\r\n\r\nVerder succes Simonlang, ik ben benieuwd of ze die plaat gaan vervangen. :-)
Link naar reactie
Het fluorescentie-poeder in een tl buis zet het zogoed als onzichtbare uv licht om in zichtbaar licht ,en houdt zo ook de eventueel schadelijke straling tegen.\r\nIn een zonnebank lamp zit weer iets ander poeder ,zodat er voldoende veilig uv licht uit komt waar je nog bruin van wordt.\r\nIk werk bij Philips ,waar ik de gehele werk dag met dit spul bezig ben ,vandaar dat ik toch wel even wilde reageren.\r\n\r\nIk denk niet dat een scanner met uv licht werkt ,,wel met een soort tl lampje met een reflectie laag en een venster.\r\nEen glas plaatje is niet zo duur bij een schilder ,dus is het voor die scanner eenvoudig om gewoon glas te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...