Ga naar inhoud

Draadloze verbinding werkt, alleen geen internet

Aanbevolen berichten

Hey,\r\nIk heb op de 1e verdieping een computer staan met Windows 98SE. Graag zou ik daar internet op willen hebben. Omdat een kabeltje trekken is uitgesloten, heb ik (uiteraard) gekozen voor draadloos internet. \r\nOp de begane grond staat een modem en een (draadloze)router. Voor de computer op de 1e verdieping heb ik een Wireless LAN PCI Card van Sweex ingebouwd een bijbehorende software gedownload. De software geeft aan dan er een werkende verbinding is. Pingen naar de router is dan ook geen probleem. Maar een site openen....niet dus...\r\nZijn er soms nog dingen die ik in moet stellen??\r\n\r\nAl vast bedankt.
Link naar reactie
Dat ligt er aan. Het is bijvoorbeeld al belangrijk om te weten of je de router kunt benaderen bijv. door te pingen. Dat lukt schrijf je dus dat is al een voordeel.\r\nDan rest eigenlijk nog een belangrijke vraag en dat is of je pc boven van de router automatisch een ip adres krijgt toegewezen of dat je een en ander zelf ingesteld hebt.\r\nAls je geen verbinding krijgt met internet blijkt dat vaak aan een niet of verkeerd ingesteld gateway ip te liggen. Indien de pc automatisch de gegevens krijgt, dan zou dat echter weer correct moeten zijn en dan word de situatie wat moeilijker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...