Ga naar inhoud

Wachtwoord met netwerken

Anoniem2

Aanbevolen berichten

@Willem1940: Het gaat hier om XP. Wat jij laat zien is een scherm van Windows 95/98/ME en dat scherm komt niet meer voor in XP. Dit gezien XP/2K een NT gebaseerd OS is waar gebruik gemaakt word van useraccounts waar wachtwoorden op zitten, meer echt een serverniveau besturingssysteem laten we maar zeggen.\r\n\r\n@Stephan-b: Als je XP pro hebt (ik weet niet of dat ook met de home versie lukt) werken de shares op basis van accountgegevens. Als je een share aanmaakt en van tevoren bij de mapopties (configuratiescherm) eenvoudig delen van bestanden uitschakeld kun je shares beperken op basis van gebruikersaccounts.\r\nAls iemand van buitenaf dan van de share gebruik wil maken, zal hij de gebruikersnaam en wachtwoord van die gebruiker moeten ingeven.\r\nEen andere mogelijkheid is om er aparte software voor te gebruiken.\r\n\r\nDe gemakkelijke optie zoals dat in 95/98/me was en op de plaatjes van Willem te zien is, is onder XP/2k niet aanwezig.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik weet niet waar je dan precies een schermpje van wilt hebben, want bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij jou.\r\nSoms kan men nog wat extra dingen te zien krijgen door in het configuratiescherm bij mapopties de optie \"eenvoudig delen van mappen en bestanden\" uit te schakelen (vinkje weghalen dus).\r\n\r\nMaar bij ons is er geen verschil.\r\nHet is gewoon een kwestie van shares aanmaken en via de machtigingen de accounts toegang geven die erbij mogen en die wat er niet bij mogen niet vermelden.
Link naar reactie
Zoiets heb ik niet nee. Als ik dat had, dan had ik je wel een tip gegeven waar je het kon vinden.\r\nIk heb er ooit over gelezen, volgens mij zelfs op dit forum ergens toen iemand een soortgelijke vraag stelde. Vandaar dat ik weet dat er zoiets wel bestaat.\r\nIn elk geval zal ik mijn ogen voor je open houden, mocht ik het weer tegenkomen zal ik het gelijk laten weten.
Link naar reactie
sorry ik had die al :lol: \r\nmaar toch bedankt voor je inzet...\r\nik wil een ding vertellen over dit software:\r\nik heb een map beveiligd met wachtwoord, nu typ ik mijn ip in \r\n\\\\blablabla en dan klik ik op die bestand moet ik mijn user en pass invoeren maar dan pakt ie mijn inlog niet, ik doe dan mijn username en mijn wachtwoord die ik opgegeven had voor die software maar het is dan nog steeds hetzelfde probleem.\r\nhij geeft geen foutmelding maar die scherm komt dan weer opnieuw (inlogscherm) endan wat ik erin had getypt ik het blauw zodat je het kan her-typen.\r\nik hoop dat je me begrijpt blacktiger.\r\n\r\nnog bedankt! groetjes adil. :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...