Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Hallo, ik heb op mijn interne servertje (win.XP prof.) een schijf (s). ik wil graag dat iedereen die verbinding maakt met S (gedeelde map) een gebruikersnaam en een wahctwoord moet intypen omdat op S het serverprogramma is geinstalleerd. Hoe kan ik dit doen?\r\n\r\nStephan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Dat kun je aangeven als je met de RECHTER muistoets op die map in DELEN gaat en goed de opties leest. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Dit zie ik niet staan.\r\nWaar kan ik dat vinden dan?\r\n[img]http://www.stephan-b.nl/server1.png[/img]\r\nStephan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Ik zou in Verkenner die map zoeken op de plaats waar-ie werkelijk staat en daar mijn RECHTER muistoets er op zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Daar kom ik ook niet zo ver mee.\r\n[img]http://www.stephan-b.nl/server1.PNG[/img]\r\nKunt u een screenshot sturen naar [email]stephan@stephan-b.nl[/email] hoe het er bij u uit ziet?\r\nStephan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 O, ik keek niet goed.\r\n\r\nVreemd, in bijvoorbeeld W98 ben ik gewend dat je bij \"delen\" kunt kiezen voor een wachtwoord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 @Willem1940: Het gaat hier om XP. Wat jij laat zien is een scherm van Windows 95/98/ME en dat scherm komt niet meer voor in XP. Dit gezien XP/2K een NT gebaseerd OS is waar gebruik gemaakt word van useraccounts waar wachtwoorden op zitten, meer echt een serverniveau besturingssysteem laten we maar zeggen.\r\n\r\n@Stephan-b: Als je XP pro hebt (ik weet niet of dat ook met de home versie lukt) werken de shares op basis van accountgegevens. Als je een share aanmaakt en van tevoren bij de mapopties (configuratiescherm) eenvoudig delen van bestanden uitschakeld kun je shares beperken op basis van gebruikersaccounts.\r\nAls iemand van buitenaf dan van de share gebruik wil maken, zal hij de gebruikersnaam en wachtwoord van die gebruiker moeten ingeven.\r\nEen andere mogelijkheid is om er aparte software voor te gebruiken.\r\n\r\nDe gemakkelijke optie zoals dat in 95/98/me was en op de plaatjes van Willem te zien is, is onder XP/2k niet aanwezig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 blacktiger kan je ook een emailtje met je schermpje van hoe het bij jou eruit ziet ook sturen naar [email]adilhussain@chello.nl[/email]??\r\n\r\nhartelijk dank adil. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 Ik weet niet waar je dan precies een schermpje van wilt hebben, want bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij jou.\r\nSoms kan men nog wat extra dingen te zien krijgen door in het configuratiescherm bij mapopties de optie \"eenvoudig delen van mappen en bestanden\" uit te schakelen (vinkje weghalen dus).\r\n\r\nMaar bij ons is er geen verschil.\r\nHet is gewoon een kwestie van shares aanmaken en via de machtigingen de accounts toegang geven die erbij mogen en die wat er niet bij mogen niet vermelden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 ja dat doe ik ook maar het lukt niet ik wil dan dat echt de pc een user en pass gaat vragen hoe moet je dat voor elkaar krijgen? heb jij dan zoiets? iets met wachtwoord beveiliging ofzo ik hoor het nog van je !!!\r\n\r\ngroeten adil. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 Zoiets heb ik niet nee. Als ik dat had, dan had ik je wel een tip gegeven waar je het kon vinden.\r\nIk heb er ooit over gelezen, volgens mij zelfs op dit forum ergens toen iemand een soortgelijke vraag stelde. Vandaar dat ik weet dat er zoiets wel bestaat.\r\nIn elk geval zal ik mijn ogen voor je open houden, mocht ik het weer tegenkomen zal ik het gelijk laten weten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 ok thx :-) man!\r\nkan je mij een link geven waar ik een windows server 2000 of 2003 product kan krijgen? (evaluatie graag) \r\n\r\n\r\nnog bedankt en groeten adil!!!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 Bestaan daar evaluatieversies van dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2006 Zoals beloofd.... een programma om een wachtwoord op folders (of shares) te zetten in XP, vond ik elders op dit forum.\r\n[url]http://www.everstrike.com/lock_folder.htm[/url]\r\nIs geen freeware overigens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2006 sorry ik had die al :lol: \r\nmaar toch bedankt voor je inzet...\r\nik wil een ding vertellen over dit software:\r\nik heb een map beveiligd met wachtwoord, nu typ ik mijn ip in \r\n\\\\blablabla en dan klik ik op die bestand moet ik mijn user en pass invoeren maar dan pakt ie mijn inlog niet, ik doe dan mijn username en mijn wachtwoord die ik opgegeven had voor die software maar het is dan nog steeds hetzelfde probleem.\r\nhij geeft geen foutmelding maar die scherm komt dan weer opnieuw (inlogscherm) endan wat ik erin had getypt ik het blauw zodat je het kan her-typen.\r\nik hoop dat je me begrijpt blacktiger.\r\n\r\nnog bedankt! groetjes adil. :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2006 Misschien moet je user en pass gebruiken van windows, niet van die software.\r\nIk kan je daar verder niet mee helpen want ik gebruik die sofware niet.:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2006 ok dat heb ik geprobeerd die user en pass van windows, maar ook niet gelukt...\r\n\r\ntoch bedankt :-) \r\n\r\nGroetjes adil :-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen