Ga naar inhoud

probleem met hardeschijf

Aanbevolen berichten

ik heb een medion pc pentium 4.Nu heb ik een hardeschijf van 75GB met 66Gb vrije ruimte. nadat ik het programma flashmpeg.exe gebruiikt had, en een film op de hardeschijf had geconverteerd had ik opeens nog maar 34MB vrije ruimte. Ik denk ok wel veel heb hem dus ook verwijdert. Maar nu blijft hij dit steeds aangeven en heb ik grote problemen. want ik kan niet meer doen op de hardeschijf want ik heb maar 34MB vrije ruimte. Nergens is het bestand te vinden. weet u een oplossing. ik hoop zo snel mogelijk iets van u te horen
Link naar reactie
Regelen met een partitie-prog onder Windows. Bekendste zijn PartitionMagic (zeer gebruikersvriendelijk) en Paragon6 (erg slim, typische extra-kunstjes).\r\n\r\nEr is wat inzicht/gewenning nodig bij zulke sterke progs: niet 100% beveiligd tegen ONLOGISCHE opdrachten.\r\n\r\nDirect na Windows installeer ik ze altijd allebei en ik zou niet meer erzonder kunnen.
Link naar reactie
O, niet helemaal goed gekeken: ruimte van een uitgewist bestand komt niet terug.\r\n\r\nAnder verhaal dus.\r\n\r\nWindows XP heeft \"eigen ideeën\" en bewaart soms ONZICHTBAAR dingen die jij denkt weg te gooien.\r\n\r\nGa naar Map Opties en vink op 3 of 4 regels zodanig aan dat GEEN soort-van-bestanden nog wordt verborgen, ALLES tonen.\r\n\r\nGa daarna opnieuw op zoek naar verdacht grote bestanden.\r\n\r\nLukt dit, dan aan jouzelf de optie om dat \"kinderslot\" weer terug te zetten in je map-opties.
Link naar reactie
Heb je ook \"beveiligde besturingssysteembestanden verbergen\" uitgevinkt?\r\n\r\nEven een hele gekke ingeving: Rechtsklik op Deze Computer, kies Eigenschappen->Geavanceerd->Instellingen (In het vakje \"Prestaties\")->Geavanceerd->Wijzigen. Kies je harde schijf die te weinig ruimte heeft en kijk eens wat de instellingen voor het swapbestand zijn. Als dat \"door het systeem beheerde grootte\" is, kijk dan eens of je het kan wijzigen in \"Aangepaste Grootte\". Geef als begin grootte even 1024 MB op en als maximum iets van 1500. Zijn even test waardes, dus het hoeven geen optimale waardes te zijn. Ik heb het probleem zelf namelijk ook ooit eens gehad, het swap bestand stond op \"door systeem beheerde grootte\" en werd wel vergroot indien nodig, maar daarna nooit meer verkleind. Met als gevolg een swapbestand dat blijft groeien en dus onnodig veel schijfruimte inneemt.\r\n\r\nAls het al op een handmatige grootte stond, blijf er dan maar vanaf. Tenzij het natuurlijk ingesteld staat op iets in de richting van \"55000 MB\" :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...