Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Hallo,\r\n\r\nAls dit bericht fout is geplaatst, dan geef ik hierbij mij excuses.\r\n\r\nIk heb een probleem met het booten, ik krijg steeds bij een koude boot, krijg ik dan een bericht met iets van \"Select proper boot device\".\r\n\r\n- Als ik mijn computer herstart met resetknop dan start hij normaal op.\r\n\r\n- Ik heb de MBR gefixed, maar nog steeds hetzelfde.\r\n\r\n- Ik heb heel Windows 2000 opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde.\r\n\r\n- Soms krijg ik dat berichtje niet bij een koude boot.\r\n\r\n- Ik heb een externe hardeschijf daar aangesloten zitten, die heb ik ontkoppelt en nog steeds hetzelfde.\r\n\r\n- Ik heb de BIOS instellingen veranderd naar:\r\n - Eerst CD/DVD, Harddisk (intern)\r\n - Alleen Harddisk (intern)\r\n\r\nnog steeds hetzelfde.\r\n\r\n- Ik heb methodes gecombineerd, van de instellingen van BIOS en loskoppelen van externe harddisk, nog steeds niets.\r\n\r\n- Na de herinstallatie en het fixen van MBR is nog steeds hetzelfde, zelfs met al die bios wijzigingen en loskoppelingen.\r\n\r\n- Als de externe hardeschijf staat aangesloten zegt het hetzelfde.\r\n\r\nMijn vragen:\r\n\r\nIs dit een hardware probleem?\r\n\r\nHoe los ik dit op? (softwarematig)\r\n\r\nHoe los ik dit op? (hardwarematig)\r\n\r\nWat is de mogelijke oorzaak?\r\n\r\nDank u voor uw tijd, hulp en reactie.\r\n\r\nGroeten een student die probleem heeft met booten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Kun je wat meer specifieke informatie over je computer geven? Processor, moederbord, merk etc? Staat er in de BIOS misschien iets over virusbescherming van de bootsector? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen