Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Ik heb 2x een Maxtor 6y160po.\r\nDoor een fout heb ik goed kortsluiting gemaakt op het eerst volgende stekkertje na de bewuste schijf. Hierna \"zag\" geen een computer de schijf meer, printplaatje overleden dacht ik. De andere Maxtor werd zeer slecht zag ik met een programma dus de data eraf gehaald, Hierna heb ik het printplaatje van de slechte op de defecte gezet, ging trouwens heel makkelijk, Hij werkte weer. Nu het probleem. Ik kan hem formatteren, met maxblast4 alle handelingen doen maar de schijf blijft die data onthouden, Bij installeren van Windows xp blijft hij zeggen, eerst dat er nog data opstaat en na een paar minuten krijg ik de melding dat de key niet klopt en geeft een onherstelbare foutmelding. Nu eindelijk de vraag, is er ook bv nieuwe firmware voor een harde schijf om hem weer helemaal schoon te maken of weet iemand een andere manier? \r\nps de bijna defecte harde schijf en printplaat heb ik weggegooid.\r\n\r\nIk ben benieuwd, mvg, Rene Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Ja, progje Powermax van Maxtor downloaden en meteen een floppie van maken. Met dat floppie kun je tests uitvoeren èn ook met \"low format\" de schijf fabrieks-kaal maken, alles weg, partities weg en on-geformatteerd.\r\n\r\nDuurt wel een uurtje ofzo, dat kaal-maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Willem, ik ga dit even proberen straks na de dagelijkse beslommeringen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Willem. Een floppydrive heb ik niet meer. Er staat echter ook een voor een bootable cd op. Alleen, hoe ik de schijf ook aansluit, alleen of als slave. IDE1 of 2. Powermax start netjes op en geeft aan, Scanning for devices (up to 1 minute) en onderin het scherm Detecting devices Please wait. Na 1.5 uur staat hij nog zo maar er komt wel een of andere DOS achtige melding bovenin met retry enzo. In ieder geval bedankt voor je advies maar ik laat het even zo.\r\n\r\nMvg, lappenstein. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Raar; check eens of er geen pennetje in een IDE-plugaansluiting verbogen of geknikt zit en of de voedings-aansluitingen goed in de schijven zitten.\r\n\r\nNB: heb je ZONDER TUSSENTIJDS COPIËREN die CD aangemaakt, rechtstreeks uit de module?\r\n\r\nIngevoegde manipulaties kunnen fout gaan, omdat in MapOpties (verkenner) de default-instelllingen zo staan dat er een \"kinderslot\" zit op kritische bestanden, geheim, systeem en zo en als je dat niet op 3 of 4 regels (XP; w98 maar 1) omtoggelt dan mislukken allerlei floppie- en CD-maaksels want wat je niet ziet dat krijg je ook niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen