Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Hallo,\r\n\r\nIk heb een vraag namelijk hoe je een cod en een uo een server maakt.\r\nAls ik mijn poort open zet (28960) en ik zet hem op UDP en ook nog op indernet dan krijgen mijn vrienden allemaal awaiting connection 1 2 3 4 5 etc etc.\r\nIk heb wel een Teamspeak server gedownload en daar heb ik ook poort open gezet (8767) en daar kunnen wel mensen op komen.\r\nIk heb zelf mijn firewall uitgezet en als nog lukt het niet :-S (voor cod dan)\r\nEn het gekke is zelf als ik ook wil connecten op mijn eigen server krijg ik ook awaiting connection :-S \r\n\r\nWie kan mij helpen om dit te voorkomen?\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nPatrick Bruyn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Heb je wel de nieuwe serverpatch geinstaleerd?? Dat is namelijk wel nodig, anders doet ie het niet.\r\nIk had ook een cod1 server draaien, maar niet op de legale manier, dus ik ga hier niet verder op in.\r\nGewoon ff serverpatch downloaden, firewall uit/open zetten (windows en andere walls)\r\nrouter instellen en gaan. Ook kun je nog een cfg file downloaden en die in je map zetten en daar kun je dan alles instellen qua wapens mappen killcam spectate etc.\r\n\r\nsuc6 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Oke bedankt ik zal die serverpatch ook even installeren en de firewall uitzetten kijken of ik er dan uit kom (Y) \r\n\r\nBedankt nog Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Ik heb die serverpatch geinstalleerd maar dan zegt hij dit:\r\n\r\nSetup has detected that you already have Call of Duty has 1.5b or higher has installed.\r\n\r\nYou do not need to apply this patch\r\n\r\nClick OK to exit the installer.\r\n\r\nKan het zo zijn dat ik dan eerst mijn cod eraf moet gooien en dan opnieuw moet installeren? want dit is alleen met cod 1.\r\nAls het niet zo is of er moet wat anders worden gedaan zeg het dan even plz\r\n\r\nGroeten Patrick Bruyn, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Okay, dus deze patch heb je al ?? cod_1.5b_server_patch.exe Download 773 Kb\r\n\r\nGebruik je wel \"legale\" versie van [url]http://www.callofduty.nl/[/url] en niet van een \"andere\" site? Probeer anders eens op callofduty.nl forum.\r\n\r\nKun je wel inloggen op ~ /connect 127.0.0.1:28960??\r\nFirewall uitzetten ook xp firewall.\r\nEn werk je met een cfg file en dedicated server??\r\nprobeer anders zonder dedicated en laat ze joinen kijk of het dan wel gaat.\r\nLaat maar horen als je wat weet ...\r\nGroetjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Ik heb de patch namelijk hier vandaan gehaald [url]http://www.callofduty.com/patch/[/url]\r\nEn daar op de server patch windows geklikt.\r\nIk ben ook naar [url]http://www.callofduty.nl/[/url] en daar naar het forum gegaan en toen zag ik een stap hoe je een eigen server moest maken maar toen stond daar ook in dat je een soort cfg file in moest vullen. Dat heb ik gedaan in mijn main map gezet en er een snellkopeling van gemaakt en dit achter het doel zetten: + set dedicated 2 + exec dedicated.cfg heb ik gedaan.\r\nToen deed tie het maar als ik zelf wou connecten kreeg ik weer awaiting connection 1 2 3 4 5 6 etc etc.\r\nEn die serverpatch blijkt al geinstalleerd te zijn, maakt dat een verschil namelijk uit als de serverpatch al is geinstalleerd?\r\n\r\nIk hoor nog van je,\r\n\r\nGreetze Patrick \r\n\r\nIk gebruik de legale versie van cod. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 En klopt het dat je ook meerdere poorten moet openen dan alleen 28960?\r\nWant ik heb gelezen van het cod forum hoe maak ik een eigen server\r\nDat je ook deze poorten moet openen klopt dat eigenlijk?\r\n\r\n28960 is niet de enige poort die je moet openen!!\r\n\r\n28960 (TCP-UDP)\r\n20500 (UDP)\r\n20510 (UDP)\r\n20600 (UDP)\r\n20610 (UPD)\r\n\r\nAls dat zo is laat het me even weten aub\r\n\r\nGreetz Patrick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Kijk eens onder aan [url=http://www.tmmworld.com/Default.aspx?tabid=42]deze[/url] site, staat een lijstje met poorten die open moeten zijn voor COD. Ik zou eerst beginnen met de COD poorten te openen, die Gamespy poorten zou ik pas aan beginnen als het openen van de COD poorten niet werkt.\r\n\r\nNiet alle poorten die je noemt staan er bij, dus of jouw lijstje klopt zou ik zo niet kunnen zeggen helaas. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Het is gelukt ik kan nu wel in mijn eigen server ik heb die poorten opgezet die ik op die site van jou kon vinden.\r\nAls ik mijn eigen server will joinen moet ik firewall uitzetten maar dan moet ik via een andere ip inloggen.\r\nIk kan ook mijn server joinen via start cod en dan join a game en dan niet op internet maar dan op Local en dan kan ik wel mijn eigen server zien en zo kan ik joinnen.\r\nAls het goed is moet ik mijn internet ip aan mijn vrienden geven en die kunnen dan ook joinen als het verder allemaal goed is gegaan.\r\n\r\nBedankt voor je hulp\r\n\r\nGreezt Patrick (Y) :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Ja dat klopt : surf naar [url]http://www.watismijnip.nl/[/url] dat is jouw internet ip, die moet je aan je vrienden geven , ook de poort die je gebruik voor cod : meestal 28960 dan kunnen ze connecten dorr in cod het volgende te typen ~ /connect jouw.internet.ip:28960\r\nhet klopt ook dat je meerdere poorten moet openzetten dit is er voor dat mensen je server kunnen zien in ASE, gamespy en server list.\r\n\r\nAls je inlogt via lanserver dan heb je een ping van +/- 2 en als je via internet inlogt kom je meestal uit op ping van +/- 20 dus via lanserver heb je veel voordeel :)\r\nZorg wel dat je zo weinig mogelijk apps op de achtergrond draait anders gaat ie laggen :(\r\n\r\n\r\nSuc6 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Hey de server doet het geen lag zit erop alleen mijn vrienden moeten inloggen met een hele vage poort niet 28960 maar 14319 maar goed dat maakt nu niet meer uit want hij doet het :D :D \r\n\r\nBedankt voor je hulp, \r\n\r\ngreetze Patrick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 ja dat van die poort kan wel kloppen , die kun je toewijzen acher in je snelkoppeling : snellkopeling van gemaakt en dit achter het doel zetten: + set dedicated 2 + exec dedicated.cfg en hier je poort, ik d8 iets van port:28960 maar moet je maar even kijken hoe PREZIES :)\r\nHave fun\r\n\r\np.s. weet jij het ip adres van die cod2 server van John Vanderaart??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 oke zal ik even proberen \r\n\r\nNee die weet ik niet want ik heb geen cod2 sry Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Hoi het is weer met mij lol,\r\n\r\nToen ik zei dat hij het deed van de server klopte ook maar nu is er een ander probleem dat is namelijk iets heel vaags.\r\nIk heb deze poorten open gezet voor cod> 28960 UDP 20500 UDP en 20510 ook op UDP maar als ik bij de state kijk staan ze op NONE terwijl ze bij de prot gewoon op UDP staan.\r\nDat had ik dus ook als eerst maar welke ip moeten mijn vrienden nou inloggen?\r\nWant ze moesten eerst inloggen met 14319 en dat lukt nu niet meer :-S :-( \r\nHoe kan je erachter komen welke poort ze moeten inloggen want ik log soms in met 28960 of heel soms 28961 maar dat is bijna nooit zo.\r\n\r\nIk hoor nog van je\r\n\r\nGreetze Parick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 ze moeten het ip hebben dat jij te zien krijgt bij : [url]www.watismijnip.nl[/url]\r\nen de poort is degene die je dus invult (als het goed is) .....\r\nik heb het even terug gezocht op oude HD ik had het volgende staan :) \r\n\r\n\"F:\\call of duty2\\CoDMPserver.exe\" +exec dedicated.cfg +map_rotate +set net_port 28961\r\n\r\nEN DAAR DRAAIT HET OM DIE [color=red]+set net_port 28961[/color] HAVE FUN \r\n\r\nsuc6 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 Ik heb dat erachter gezet maar ze kunnen nog steeds niet joinen als ik mijn internet ip aan hun geef en ze doen de poort 28960 dan krijgen ze awaiting connection.\r\nAls ik naar die watismijnip.nl ga dan zie ik ook dit staan met een nummer erachter:\r\nSocket is dat je poort die je ook moet open zetten of ....?\r\nWant die internet ip die weet ik allang.\r\ndit staat bij mij: \"C:\\Program Files\\Call of Duty\\CoDMP.exe\" + set dedicated 2 + exec dedicated.cfg +map_rotate +set net_port 28960 \r\n\r\nKlopt dat of is er iets fout laat het me weten\r\n\r\ngreetze Patrick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2006 Gooi je fire walls uit (ennuh zit je achter een router??? : gooi die er even tussen vandaan dan ) en laat ze dan nog een keer connecten, volgens mij moet het dan wel werken namelijk. P.s. het kan zijn dat als je je router er tussen vandaan gooit dat je dan een ander ip adres krijg.\r\nIk hoor het wel weer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Ja ik zit inderdaad achter een router een: Thomson speedtouch 510 alcatel multi \r\nmedia. een 500 series.\r\n\r\nIk zal het is gaan weer proberen om mijn firewall uit te zetten je hoort nog van me\r\n\r\nGreetze Patrick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 Het probleem is al opgelost ik ben helemaal opnieuw begonnen met de server heb deze poorten open gezet> 28960 20500 en 20510 en hij loopt prima.\r\nBedankt voor je hulp\r\n\r\ngreetze Patrick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 Graag gedaan hoor.\r\nVeel speel plezier, en tot gauw met je COD2 Server ;-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen