Ga naar inhoud

windoos achtergrond weg, firewall kan niet meer aan. virus ?

Aanbevolen berichten

Ik was bezig op de computer en heb denk ik een .exe geopend dat ik niet had moeten doen..\r\n\r\nNu is mn Windows achtergrond weg en is het helemaal zwart. Bij beeldeigenschappen kan ik er geen achtergrond meer krijgen, kan alleen de kleur veranderen van zwart naar wat anders.\r\n\r\nOok geeft ie meldingen dat de windows firewall uit is, maar via beveiliginscentrum kan ik hem niet aan zetten, die zegt dat het via config. scherm moet, maar daar zegt ie dat ik de firewallinstellingen om onbekende reden niet kan openen...\r\n\r\nIk heb Avast er op staan en die gaf wel een melding geloof ik toen ik dat proggie opende, heb ook al gescand en ook met noadware, maar helpt nix...\r\n\r\nhoe krijg ik dit weer normaal ?
Link naar reactie
welke software omgeving heb je . wat is de naam van firewall prog .\r\nen Wat was je aan het doen toen het paseerde ?\r\nHeeft u update van windows al gedraait ? \r\nWat voor een operating system draait u ?\r\nwat voor een andere programa\'s draaien \" resident \" ( constant mee ) . \r\n\r\nHeeft u al \" start > uitvoeren> SFC /scannow\" geprobeerd ?\r\nheeft u al \" start > uitvoeren> chkdsk /f \" al geprobeerd? \r\nheeft u al \" start > uitvoeren> Netsh /winsock reset al geprobeerd?\r\n\r\nstaat alles onder \"start> configuratie scherm>systeem beheer \" goed ingesteld ( google kan helpen met het goed instellen ) \r\n\r\nmocht dit niet helpen en je zet een systeem herstel punt terug van windows xp van de tijd dat het probleem begon , is het dan weg ?\r\n\r\nHeeft u misschien een programma om te delen geinstalleerd ? ( bv P2P geinstalleerd ) ?\r\nheeft u al geprobeerd om virus scanner en firewall te herinstaleren ? \r\n\r\nGroetjes helm
Link naar reactie
[quote]Ik heb Avast er op staan en die gaf wel een melding geloof ik[/quote]\r\n\r\nEen goede virusscanner heeft logfiles die je kunt bekijken, daarmee vindt je misschien meer informatie over het probleem...\r\n\r\nHet programma noadware is niet goed.....neem een beter programma.\r\n\r\nGebruik géén programma\'s die in [url=http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=60]deze lijst[/url] staan
Link naar reactie
Download en update (meteen, maar ook in de toekomst regelmatig) gratis progs Spybot en AdawareSE Personal (pas op, ze hebben ook \"pro\" maar dat is een betaalprogramma).\r\n\r\nRun die progs in de Veilige Modus van Windows, daar kom je in door rustig blijven aantikken tijdens opstart van F8 of sommige computers F5.
Link naar reactie
Ik heb dat Trend Micro online ding gedaan... die herkende em wel en stond ook iets bij dat ie iets doet met de actieve desktop en als het goed is zou ie het hebben weggehaald.... maar tis nogsteeds zo en kan ook nogsteeds niet naar mn windows firewall\r\n\r\nHet is ook iets met de actieve desktop denk ik, want als ik afsluit zie ik mn achtergrond wel heel even voordat de computer uit gaat
Link naar reactie
Probeer nou eerst eens wat dingen in Veilige Modus.\r\n\r\nMisschien kan, hetzij in veilige of in normale modus, je eigen virusvanger dit ook wel de baas als je EERST de Active Desktop UITschakelt, via scherm-eigenschappen.\r\n\r\nLukt dit, ik bedoel als de malware is vernietigd, dan moet je ook, nog steeds met UITgeschakelde Active Desktop, nog uit de verzameling van bureaubladen het plaatje van de boosdoener verwijderen.\r\n\r\n(Ik had ooit iets aan boord dat ook ongeveer zo werkte en het was NIET MAKKELIJK om daar van af te komen).\r\n\r\nPas op, ook die valse bureaublad-achtergrond MOET WEG want kan iets bevatten dat na enige tijd het virus weer terug opbouwt ...\r\n\r\n[b]Edit: nog een ideetje; ga met UITGESCHAKELDE Active Desktop nog een keer naar die online-scan van TrendMicro; tamelijke kans dat het virus weer compleet aanwezig is maar dat Trend Micro het valse bureaublad mee-wegpoetsen kan omdat het op dat moment niet bij Windows in gebruik is.[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...