Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Heb een pentium 3 van compaq en wil hierop xp opnieuw installeren.Na het formatteren vanaf windows-xp cd bestanden gecopieerd.Dan krijg ik de melding :druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten. Dan druk ik op een knop maar er gebeurd helemaal niets.\r\nKan iemand mij uitleggen wat ik moet doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Wanneer geeft ie die melding? Als de PC al opnieuw opgestart is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2006 Als de bestanden van de xp-cd zijn gecopieerd moet de pc opnieuw opstarten om te installeren en krijg dan gelijk de melding als ik helemaal niets indruk gebeurd er ook helemaal niets.Dus hij gaat niet verder als de bestanden copieeren van de cd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2006 Misschien heeft die Compaq ergens eigen software in een beschermde schijf-partitie, welke zich verzet tegen on-eigenlijke software; fabrieks-geïnstalleerde compu\'s zijn moeilijk en riskant tot normaal gedrag te brengen, zelfs ervaren computeraars maken hiermee wel eens brokken.\r\n\r\nJammer dat ik waarschijnlijk nog steeds niet alle denkbare fouten al een keer zelf heb gemaakt ...\r\n *-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2006 Dus nu kan ik niets meer installeren?Of kan ik die beveiligde partitie op een of andere manier vinden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2006 Vertel eerst maar of ik goed had geraden, dat er software op een beschermde partitie zit en of je een aparte CD of hulp-floppie van Compaq bij de computer hebt voor de oorspronkelijke installatie.\r\n\r\nIk probeer maar in het wilde weg te raden wat je er misschien allemaal vergeet bij te vertellen, maar dit schiet toch niet echt op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Nee heb geen aparte floppy alleen een windows xp upgrade cd erbij gekregen.Heb ook geprobeerd win95 en 98 erop tekrijgen lukt ook niet.\r\nIk heb nu de harde schijf in andere pc gedaan geformatteerd en xp er op gezet dat is wel gelukt.Dus harde schijf is wel goed denk ik.\r\nHarde schijf weer terug gedaan in eerste pc maar deze herkent de schijf nu niet meer.Wat kan ik nog meer proberen.\r\nAlvast bedankt voor het meedenken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Ik vermoed dat er fabrieks-software op de schijf in een beschermde partitie zat of zit, maar misschien heb je die nu vernietigd.\r\n\r\nVan op afstand kan ik niet bekijken of het mij zou lukken dit spul nog goed aan het lopen te krijgen, er bestaan echter ongetwijfeld mensen die deze computers en installaties van haver tot gort kennen.\r\n\r\nHet enige wat ik op dit moment zou (durven) proberen, is die schijf weer in de andere pc te zetten, er een of beide progs PartitionMagic of Paragon6 op te installeren en daarmee proberen meer gegevens over de schijf te achterhalen, bijzondere partities enzo, screenshot van maken en hier posten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 ja inderdaad klote systemen zijn dat die compaqs, ik heb zelf ook een een keer zo\'n systeem moet herstellen\r\n\r\nZe hebben inderdaad een verborgen partitie, sommige hebben zelfs het Bios op deze partitie staan, dus als je die dan formateert heb je een probleem.\r\n\r\nMaar het belangrijkste is nu jou probleem ff, je moet ff opzoek gaan\r\nnaar de zogenaamde SP (softpaqs) voor jou type compaq, of ergens een recovery cd zien te vinden.\r\n\r\nNog een vraagje, toen je partion magic gebruikte zag je toen een aparte partitie die je niet kon thuisbrengen? en heb je die helemaal\r\nverwijderd?\r\n\r\nJe kunt ook ff melden welk type compaq je hebt dan zoek ik wel ff Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Een \"windows xp upgrade cd\" is niet om te installeren maar om een bestaande win versie te UPGRADEN . (daar om heet het ook zo) Je had waarschijnlijk die cd moeten opstarten zonder eerst te gaan formateren.\r\nBij veel pc\'s staat op een verborgen partitie de komplete window\'s back up met de fabrieks instellingen.\r\nTijdens opstarten kun je door een bepaalde toets in te drukken vaak in een menu komen waar je dan kunt kiezen voor repareren ,of terug naar de fabrieks instellingen.\r\nAls dit bij jouw ook het geval was ,en je hebt de hd eerst geformatteerd ,dan ben je nu alles kwijt en kun je alleen nog maar opnieuw installeren vanaf een ECHTE instalatie cd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Het zijn ook helemaal geen klote systemen ,maar zelf als je een pc hebt aangeschaft een keer de handleiding lezen kan deze problemen meestal voorkomen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 nou ik blijf erbij dat het klotesystemen zijn, probeer maar eens iets te veranderen qua hardware :-) \r\n\r\nmaar volgens mij kun je vrij makkelijk een herstel cd bestellen bij compaq/HP dan is\r\nhet een makkie om alles opnieuw erop te zetten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Al die merk-systemen zijn best doordacht spul, trouwens meisjes dacht ik dus niet kl*.\r\n:)\r\n\r\nIets anders is dat ik liever een compu heb die BEDOELD is om zelf in te richten en aan te verbouwen, op basis van algemene, volledige software. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 heb geen gebruiksaanwijzing want pc gekocht via een school.Type weet ik ook niet er staat alleen Compaq Deskpro op de kast\r\nHeb ook xp-pro cd geprobeerd lukt ook niet.Ik weet het echt niet meer :-( .\r\nDat partion magic kan ik nu toch niet meer gebruiken of wel?zoja hoedan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote=xandria]heb geen gebruiksaanwijzing want pc gekocht via een school.Type weet ik ook niet er staat alleen Compaq Deskpro op de kast\r\nHeb ook xp-pro cd geprobeerd lukt ook niet.Ik weet het echt niet meer :-( .\r\nDat partion magic kan ik nu toch niet meer gebruiken of wel?zoja hoedan.[/quote]\r\n\r\nIn die andere computer er opzetten, gewoon installeren met windows, natuurlijk; meten is weten. Zie mijn msn-kegeltje hier onder dit bericht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 kheb hier ooit ook een Compaq P3-500 Deskpro gehad, maar niks verborgen HD-partitie (alleen op nog oudere (P1-)systemen ooit eens aangetroffen -overigens geen Compaq o.i.d.-). Je moet alleen geen WinXP upgrade-schijf gebruiken, maar een (goed werkende) full-version van WinXP zoals hier al eerder ergens is aangegeven, bootvolgorde checken in je bios. Geen specifieke drivers ofzo, zit allemaal al in de std. driversset van XP/2000 (itt als je WinME, W98, WinNT wilt installeren, waar je wel aparte driversset voor nodig hebt: de Compaq-schijf). Lukt dit niet dan is er m.i. echt wat anders aan de hand. tjek dan je cd/dvd-rom ofzo.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Heb de full cd winxp-pro, deze doet het ook niet.Denk dat ik de pc maar naar een winkel ga brengen misschien weten hun wat.\r\nDe bootvolgorde staat trouwens goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 had je ook al geprobeerd om op F10 te drukken tijdens opstarten?\r\n\r\nsomige compaqs hebben een herstelmenu onder de F10 zitten, misschien de moeite waard om te proberen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 [url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/famiDocument?dlc=nl&lc=nl&product=89327&cc=nl&docname=bdh07342[/url]\r\n\r\nHier kun je ook nog iets lezen over de verborgen partitie enzo, die zoals sommige beweren niet bestaat :-P \r\n\r\nEn hier kun je ook eventueel een herstel cd bestellen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 [quote=marcootje][url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/famiDocument?dlc=nl&lc=nl&product=89327&cc=nl&docname=bdh07342[/url]\r\n\r\nHier kun je ook nog iets lezen over de verborgen partitie enzo, die zoals sommige beweren niet bestaat :-P \r\n\r\nEn hier kun je ook eventueel een herstel cd bestellen[/quote]\r\n\r\nHeb je eenmaal windows dan kun je ook een partitie-prog installeren en dan zie je al die dingen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen