Ga naar inhoud

Valse melding Printerdrive-probleem.

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\nToen de op mijn XP aangesloten PrinterHP DeskJet 720 C het niet meer deed, gaf klikken op het pictogram Serie-werkset het volgende aan. Printerdrive-probleem, data die vereist zijn voor de printerdriver zijn onvindbaar of beschadigd. Ondanks dat ik er in ben geslaagd met de orginele XP-CD de printer weer te laten functioneren, wordt het euvel nog steeds bij aanklikken van het Serie-werkset pictogram aangegeven. Ook de software opnieuw instaleren veranderd daar niets aan. Op zichzelf niet zo erg,maar was wel prettiger als dit zou kunnen worden opgeheven.\r\ngroetjes weetgraag.
Link naar reactie
Ik ken die printer niet; staat-ie via USB aangesloten? Dan misschien kans dat je weleens van USB-aansluiting hebt gewisseld en naar mijn ervaring kunnen erg veel computers daar niet tegen.\r\n\r\nVaak is een herkenbaar symptoom, dat dan de printer en soms meerdere apparaten meer dan 1 x in je apparatenlijst opduiken.\r\n\r\nIk loste dat in voorkomende gevallen als volgt (rigoureus) op:\r\n\r\n- alle USB-apparaten verwijderen uit Apparatenlijst\r\n- computer UITschakelen\r\n- alle USB-stekkers uit de compu weghalen\r\n- computer ZONDER de USB-apparaten 2x herstarten\r\n- opnieuw beginnen met installeren van alle USB-apparaten en EEUWIG op hun \"eigen\" aansluiting laten.
Link naar reactie
[quote=willem1940]Ik ken die printer niet; staat-ie via USB aangesloten? Dan misschien kans dat je weleens van USB-aansluiting hebt gewisseld en naar mijn ervaring kunnen erg veel computers daar niet tegen.\r\n\r\nVaak is een herkenbaar symptoom, dat dan de printer en soms meerdere apparaten meer dan 1 x in je apparatenlijst opduiken.\r\n\r\nIk loste dat in voorkomende gevallen als volgt (rigoureus) op:\r\n\r\n- alle USB-apparaten verwijderen uit Apparatenlijst\r\n- computer UITschakelen\r\n- alle USB-stekkers uit de compu weghalen\r\n- computer ZONDER de USB-apparaten 2x herstarten\r\n- opnieuw beginnen met installeren van alle USB-apparaten en EEUWIG op hun \"eigen\" aansluiting laten.[/quote]\r\n\r\nBeste willem1940, ik lees nu heel veel van dit forum, maar wat heb je toch met dat USB gedoe?\r\nNeem mij deze vraag niet kwalijk, maar ik kom deze uitleg van jou altijd maar tegen.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=jansen48][quote=willem1940]Ik ken die printer niet; staat-ie via USB aangesloten? Dan misschien kans dat je weleens van USB-aansluiting hebt gewisseld en naar mijn ervaring kunnen erg veel computers daar niet tegen.\r\n\r\nVaak is een herkenbaar symptoom, dat dan de printer en soms meerdere apparaten meer dan 1 x in je apparatenlijst opduiken.\r\n\r\nIk loste dat in voorkomende gevallen als volgt (rigoureus) op:\r\n\r\n- alle USB-apparaten verwijderen uit Apparatenlijst\r\n- computer UITschakelen\r\n- alle USB-stekkers uit de compu weghalen\r\n- computer ZONDER de USB-apparaten 2x herstarten\r\n- opnieuw beginnen met installeren van alle USB-apparaten en EEUWIG op hun \"eigen\" aansluiting laten.[/quote]\r\n\r\nBeste willem1940, ik lees nu heel veel van dit forum, maar wat heb je toch met dat USB gedoe?\r\nNeem mij deze vraag niet kwalijk, maar ik kom deze uitleg van jou altijd maar tegen.\r\n\r\nGr. jansen48[/quote]\r\n\r\nIk geef dat antwoord alleen als ik denk dat er zoiets aan de hand kan zijn en dat iemand dat nog NIET weet.\r\nEr zijn wel meer dingen die ik tamelijk vaak herhaal; ik denk dat veel mensen niet elke dag de meeste rubrieken echt doornemen, niet iedereen heeft zo veel tijd als ik.\r\n\r\nBIJNA iedereen denkt dat je op alle computers USB maar raak kunt steken (en dat had ook eigenlijk zo behoren te zijn).
Link naar reactie
Heb je originele installatie-software bij die printer?\r\n\r\nProblemen zijn soms te verhelpen door niet een hele setup daarvan te laten lopen, maar bij apparaat-eigenschappen opdracht te geven om opnieuw te installeren en dan met \"bladeren\" Windows naar de vindplaats van TAAL en DRIVER (misschien in volgorde andersom) te leiden.\r\n\r\nDit is trouwens mijn favoriete manier voor het installeren van hardware en zeker voor printers, scanners, camera\'s enzo want de meeste stoppen anders je computer vol met zelden nuttige programma\'s plus hele of halve spyware, die je schijfruimte, tijd en RAM-geheugen kosten want blijven allemaal op de achtergrond in werking.\r\n\r\nNog korter en soms zeer effectief: apparaat VERWIJDEREN uit de hardware-lijst en de compu opnieuw opstarten; meestal zal het apparaat dan automatisch opnieuw worden geïnstalleerd en dat kan wel eens verfrissend werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...