Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Van de een op andere dag print mijn printer niet meer. Ik heb niets gewijzigd of verwijderd van mijn PC.\r\n\r\nWin XP\r\nCanon BSJ-1000SP\r\n\r\nDe printer werk op en andere PC wel.\r\nWanneer ik een print opdracht geef (b.v TXT file) en de status van de print opdracht in een appart pop-up venstertje bekijk. Dan is na van loop van tijd de print opdracht uitgevoerd. En is de opdracht verdwenen. Doch de printer reageert niet.\r\n\r\nOpnieuw alles geinstalleerd (drivers). PC opnieuw gestart geen succes. Heb nieuwe drivers gedownload speciaal voor XP. Tijdens installeren van de driver reageert de printer (kop beweegt). Doch print een opdracht weer niet uit.\r\n\r\nTijdens opstarten PC, hoor ik de printer ook niet reageren.\r\n\r\nWie oh wie weet een oplossing.\r\nOok met plug en play installatie kan de printer niet worden gevonden en moet handmatig worden geinstalleerd. Het is geen net werk printer en ik heb ook geen netwerk. \r\nAlle kables zijn goed aangesloten.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Gekeken op Net en ook op de Canon-website; type niet gevonden.\r\n\r\nStaat het ding op USB en heb je wel eens van USB-aansluiting gewisseld?\r\n\r\nDat zou normaal gesproken moeten kunnen maar ik heb daar nog alleen maar ellende van gezien.\r\n\r\nTotnogtoe loste ik dit op door alle USB-apparaten uit de lijst te verwijderen, computer uit, alle USB-apparaten er uit trekken, 2x opstarten ZONDER de USB-apparaten, daarna van voren af aan beginnen met de apparaten weer te installeren/detecteren en voortaan EEUWIG de USB-apparaten op hun EIGEN aansluiting laten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Bedankt voor de reactie.\r\n\r\nZie hier de printer.\r\n[url]http://www.bubblejet.canon.com.my/product/bubble_jet/bjc1000sp.htm[/url]\r\n\r\nHet is een printer met zo\'n dikke vette printer kabel met schroefjes. Dus geen USB aansluiting. \r\n\r\nDaarop (USB) heb ik alleen een muis en een verwijderbare memory stick (welke er al een tijdje niet in zit).\r\nDe muis verwijdert en 3x opgestart doch helaas zonder enig succes. De muis heb ik nu op de andere USB aansluiting (van 2) aangesloten. Voor opstarten dan wel te verstaan.\r\n\r\nDe memory stick gebruik ik regelmatig, kan het zijn dat regelmatig in en uit iets kan veroorzaken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Nee, als de printer geen USB heeft kan die niets met mijn verhaal te maken hebben; jammer dat ik voor die printer niets nuttigs kan opperen.\r\n\r\nRest verhaal lijkt mij toch duidelijk: lang niet alle computers kunnen ertegen dat je USB-apparaten van aansluiting wisselt.\r\n\r\nSticks zijn BEDOELD voor in-en-uit, moet dus goed gaan zolang je (op veel computers) maar niet diezelfde aansluiting tussendoor ook voor iets anders gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Jammer maar bedankt.\r\n\r\nMag ik aannemen dat mijn LPT1 en kabel dan wel in orde zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 I heb egens nog een oude epson naald printer ik zal eens kijken of ik die aan de praat krijg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote]\r\nDe memory stick gebruik ik regelmatig, kan het zijn dat regelmatig in en uit iets kan veroorzaken? \r\n[/quote]\r\n\r\njup dat kan , heeft u a geprobeerd om een herstel punt van het systeem terug te zetten van die tijd . ? \r\nwaneer heeft u voor het laatst geprint \r\ndeed toen de printer al raar ?\r\nwat geeft de LPT1 poort weer in apparatenbeheer. \r\nHeeft u de nieuwste chipset drivers al geinstaleerd. ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote=\"helmstar1980\"][quote]\r\nDe memory stick gebruik ik regelmatig, kan het zijn dat regelmatig in en uit iets kan veroorzaken? [/quote]\r\n[quote] \r\njup dat kan , heeft u a geprobeerd om een herstel punt van het systeem terug te zetten van die tijd . ? [/quote]Nee, niet gedaan. Nu sinsdien veel belangrijke e-mails ontvangen en kan daardoor niet meer doen.\r\n[quote]\r\nwaneer heeft u voor het laatst geprint deed toen de printer al raar ?[/quote]Print bijna iedere dag. En nooit problemen.\r\n\r\n[quote]wat geeft de LPT1 poort weer in apparatenbeheer. [/quote]Zie geen bijzonderheden. Wanneer op lpt1 dubbelklick in het pop-up windowtje, geen error melding te zijn. \r\n\r\n[quote]Heeft u de nieuwste chipset drivers al geinstaleerd?[/quote]Geen idee wat dat is/zijn. Bios is zo\'n half jaar gelden reeds geupdate. wanner ik dit [url]http://tweakers.net/meuktracker/10217[/url] verhaal lees begin ik er maar niet aan. Te weinig verstand van.\r\nDMI BIOS Versie ASUS A7A266 ACPI BIOS Revision 1010\r\nSchijnt 2 jaar oud te zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Heb het stuur programma verwijderd, pc opnieuw opgestart. Doch print nog steeds niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote=albertos]Heb het stuur programma verwijderd, pc opnieuw opgestart. Doch print nog steeds niet.[/quote]\r\n\r\nIn dat geval zul je stuurprogramma / driver opnieuw moeten detecteren en/of installeren.\r\n\r\nMisschien heeft XP zelf die driver wel, probeer eens Configuratie-scherm, printer kiezen en als dat niet lukt, Hardware-detectie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Geen hardware gedetecteerd.\r\n\r\nZie via help en ondersteuning dat er een wizard dient te verschijnen niet gebeurt. Dus moet ik het stuurprogramma zelf opnieuw installeren.\r\nGoed even zoeken naar de cd-rom.\r\nHardware detectie vindt de plug en play printer niet.\r\nWizard hardware detectie en dan LPT1. Geen succes. Wordt doorgestuurd naar help functie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Wat ongewoon allemaal; Windows ziet helemaal niet dat er iets aan de LPT1-poort hangt? Zelfs Windows95 werd dan meteen altijd wakker.\r\n\r\nIk kan ook geen driver ter download vinden op de website van die printer en op de wereldwijde website van Canon zie ik dat type niet.\r\n\r\nZojuist nog even gekeken (in Win98se) bij hardware installeren: je kunt daar na 2 schermen een keuze maken uit \"detecteren\" of zelf keuze maken uit een lijst, waarin je kunt aan geven \"printer\" en dan krijg je een reeks merken te zien om uit te kiezen met daarna weer typenummers.\r\n\r\nIk vermoed dat ongeveer zo\'n routine ook in XP bestaat en dat daar aan het eind nog een optie in zit om als een apparaat-type niet in die laatste lijst staat, Windows naar de drivers te laten zoeken op het Net.\r\n\r\nHier ongeveer houdt mijn inzicht in XP op, meer kan ik hierover niet verzinnen.\r\n\r\nEdit: misschien werkt er in je XP iets niet (meer) goed. Als je systeem nog op de (originele, complete) Windows-CD voldoende reageert (na SP2 schijnt dat niet altijd meer te lukken) zou je die CD er eens in kunnen steken en kiezen voor Installeren maar ZONDER FORMATTEREN, optie bij XPhome \"repareren\" of XPpro \"upgrade\", komt op hetzelfde neer.\r\n\r\nEr gaat dan een opfris-setup lopen waarbij veel reparaties automatisch worden uitgevoerd.\r\n\r\nLaat de internet-verbinding daarbij aanstaan want het kan zijn dat Windows toestemming vraagt om zelf nieuwere bestanden ergens te gaan ophalen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote=willem1940]Wat ongewoon allemaal; Windows ziet helemaal niet dat er iets aan de LPT1-poort hangt? Zelfs Windows95 werd dan meteen altijd wakker.\r\n\r\nIk kan ook geen driver ter download vinden op de website van die printer en op de wereldwijde website van Canon zie ik dat type niet \r\n[/quote]\r\n\r\nDat komt omdat ik het verkeerde nummer heb opgeschreven. \r\nHet moet zijn BJC-100SP. Zoals op reeds eerder bijgevoegde link.\r\n\r\n[url]http://www.bubblejet.canon.com.my/product/bubble_jet/bjc1000sp.htm[/url]\r\n\r\nIk heb nieuwe drivers reeds geinstalleerd doch dat mocht niet baten. Ook zelfde type drivers maar dan voor XP. \r\n\r\nIk zal de rest van het verhaal eens rustig doornemen.\r\n\r\nBedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Ja, je zag net iets eerder dan ik die tikfout.\r\n\r\nIk begin echter te vermoeden dat er iets kan haperen aan de kabel of in de aansluiting van de computer, als Windows niet ziet dat er wat aan die poort hangt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 [quote]\r\nNee, niet gedaan. Nu sinsdien veel belangrijke e-mails ontvangen en kan daardoor niet meer doen. \r\n[/quote]\r\n\r\nbackuppen ( alle belangrijke gegevens ) en dan herstel gebruiken kun je meteen zien of het HW / SF probleem is ( teminste je kan dan je register en win.ini ect uitsluiten ) .. je kan ook proberen om in : start uitvoeren sfc /scannow met xp cd kijken of dat helpt . \r\n\r\nen wat geeft hij weer voor fouten in start uitvoeren eventvw ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 [quote=\"helmstar1980\"][quote] Nee, niet gedaan. Nu sinsdien veel belangrijke e-mails ontvangen en kan daardoor niet meer doen. \r\n\r\nbackuppen ( alle belangrijke gegevens ) en dan herstel gebruiken kun je meteen zien of het HW / SF probleem is ( teminste je kan dan je register en win.ini ect uitsluiten )[/quote]\r\nVan geheel C een back-up gemaakt. En een systeem herstelpunt aangemaakt.\r\nOmdat een systeem herstelpunt lang geleden is gemaakt. Wilde ik een \"controle punt\" gebruiken voor terugzetten van gegevens. Ik heb 13 & 10 maart geprobeerd. \r\n[i]Helaas;\r\nDE PC kan niet worden hersteld naar Vrijdag 10 maart\r\ncontrole van het systeem.\r\nEr zijn geen wijzigingen op de Pc aangebracht.\r\n[/i]\r\nZelfde met 13 maart. Ondanks er geen wijzigingen zijn aangebracht door windows. Heb ik het herstelpunt welke ik vandaag hand matig heb gemaakt terug gezet. En dat ging prima. Windows gaf het bovenstaande bericht niet weer.\r\nOf moet ik misschien een datum nemen waarop ik iets heb gewijzigd, of is een door windows gemaakt controle punt voldoende?\r\n\r\nTevens kan ik op de een of andere reden niet verder terug gaan dan Februari. Ondanks dat windows in December opnieuw is geinstalleerd.\r\n\r\n[quote] .. je kan ook proberen om in : start uitvoeren sfc /scannow met xp cd kijken of dat helpt . [/quote]\r\nIk zag even zeer snel een dos schermpje voorbij vliegen wanneer ik letterlijk \"sfc /scannow \" in type. Het dos schermpje windowtje bleef niet staan. Zo snel als het kwam zo snel dat het weer verdween. \r\n\r\n[quote]en wat geeft hij weer voor fouten in start uitvoeren eventvw ?[/quote]Tja .... zie boven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 [quote=willem1940]Ja, je zag net iets eerder dan ik die tikfout.\r\n\r\nIk begin echter te vermoeden dat er iets kan haperen aan de kabel of in de aansluiting van de computer, als Windows niet ziet dat er wat aan die poort hangt.[/quote]\r\nKabel kan het niet zijn, want mijn EPson naald printer heeft zijn eigen kabel. De twee zijn niet hetzelfde. En Epson print abacadabra uit, wanneer ik gewoon een simpel txt file uitprint..De Epson werkte altijd op win 98. Dus op XP zal hij het ook moeten doen. Zolang ik de printer drivers kan voinden in windows. Zal naar mijn mening de printer compatible moeten zijn met Win. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 De canon print niet.\r\nWanneer ik met zijn eigen kabel de Epson aansluit, print deze wel, maar allerlei rara tekens (abacadabra). \r\n\r\nHoud dat in dat de LPT1 poort in orde is?\r\nEn dat het geen Hardware fout is. \r\nOmdat wanneer het en HW fout is dat de Epson ook totaal niet kan printen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Ik denk dat het storend kan werken als je printers wisselt op de LTP-poort, vooral als misschien de voorhanden drivers niet de juiste zijn.\r\n\r\nWat ik zou proberen: printerdrivers verwijderen en de XP-drivers voor Canon opnieuw installeren/detecteren. Canon eraanhangen en kijken of-ie in de apparatenlijst verschijnt. Proberen of Canon werkt en zo niet, wel aangesloten laten en de Windows-CD inbrengen. \r\nKiezen: Installeren maar ZONDER FORMATTEREN, optie (XPpro) Upgrade of (XPhome) Repareren.\r\nInternet verbinding aanlaten want misschien vraagt XP toestemming om nieuwere bestanden zelf op te halen.\r\n\r\nZo\'n opfris-setup haalt vaak wazige fouten weg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2006 Daar ik niet in Nederland woon maar mijn cd-rom in Nederland heb laten liggen. Duurt het even voordat ik wat meer weet.\r\nT.z.t kom ik er dus op terug.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor de info/hulp. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen