Ga naar inhoud

alleen-lezen van een map halen

Aanbevolen berichten

Ik heb een map op mijn harde schijf, waarvan ik \"alleen-lezen\" wil uitschakelen. Als ik naar de eigenschappen ga van die map en ik schakel het vakje \"Alleen-lezen\" uit dan lijkt het goed te gaan. Als ik even later weer kijk, dan blijkt dit weer aangevinkt te zijn. Ik gebruik WIndows XP. \r\n\r\nWie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Je bedoelt dat je XP Home hebt?\r\nDan kan je wel bij de betreffende vakjes komen door in veilige modus te gaan, heb ik recent ontdekt.\r\nOok ivm problemen met rechten op mappen/bestanden.\r\nJouw probleem is wel heel wat anders, maar ik denk toch dat jij hierin ook de oplossing kan vinden.\r\nLees maar hoe ;[url]http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=8717[/url]\r\nJe ziet onder de opsomming gebruikers nl alle hokjes (lezen, schrijven, bewerken etc maar ook volledig beheer, ik denk dat jij die nu ook moet kiezen op die map).
Link naar reactie
[quote=ZYX]Ik heb een map op mijn harde schijf, waarvan ik \"alleen-lezen\" wil uitschakelen. Als ik naar de eigenschappen ga van die map en ik schakel het vakje \"Alleen-lezen\" uit dan lijkt het goed te gaan. Als ik even later weer kijk, dan blijkt dit weer aangevinkt te zijn. Ik gebruik WIndows XP. \r\n\r\nWie kan mij helpen? Alvast bedankt![/quote]\r\n\r\nIk heb exact hetzelfde probleem.\r\nHet spelletje Oblivion wilt zijn gegevens bewaren in een map maar die blijkt alleen-lezen te zijn.\r\nVerwijderen van de eigenschap alleen-lezen lukt maar van zodra dat je terug naar de map gaat is ze opnieuw alleen-lezen.\r\n\r\nOok als administrator en in veilig modus blijkt het niet te lukken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...