Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Hallo,\r\nweet iemand wat belangrijker is voor een nieuwe pc.\r\nWat is er belangrijker het cache geheugen van de procesor of de \r\nkloksnelheid van een procesor.\r\nKan ik beter kiezen voor 1,73 ghz en 2mb cache of 2,00 ghz en 1mb cache???\r\ngroetjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 kooltje ,\r\nWat is belangrijk voor een nieuwe PC ?\r\nWat wil je er mee,dat is belangrijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 wat wil je ermee, dat is het belangrijkste, als je veel games speelt kun je beter een AMD processor nemen. als je veel video en foto bewerking doet kun je beter Intel nemen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 En bij zowel gamen als videobewerking kun je het beste een dual core Athlon64 X2 nemen. :mrgreen:\r\n\r\nBij gamen op hogere schermresoluties (1280x1024@high of hoger) heb je trouwens meer aan een stevige videokaart dan aan een stevige CPU.\r\n\r\nDoorgaans heb je bij AMD trouwens meer aan een hogere kloksnelheid dan aan meer cache, terwijl je bij Intel wel wat meer kan hebben aan veel cache. Maar dit hangt ook weer helemaal af van de architectuur van de CPU en de applicaties die je draait.\r\n\r\nMaar zoals cuizenier al zei, het is handiger om ff aan te geven waar je de PC precies voor gebruikt. Ook is handig om aan te geven hoeveel geld je wilt uitgeven aan nieuwe hardware en wat er nu allemaal precies voor gekocht moet worden. Dan kunnen we gerichter aangeven wat er mogelijk is binnen het gestelde budget en dus ook welke CPU daar het beste in past. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 [quote=wouter]wat wil je ermee, dat is het belangrijkste, als je veel games speelt kun je beter een AMD processor nemen. als je veel video en foto bewerking doet kun je beter Intel nemen[/quote]\r\n\r\nAl is dat met die nieuwste X2\'tjes ook al niet echt meer van toepassing... \r\n\r\nZoals de topicstarter het vertelt klinkt het alsof hij/zij de keuze heeft tussen een AMD Athlon(XP/64) 3000+ ~ 3200+ en een Pentium M. Maar ja, dit is natuurlijk ook maar een gokje en zolang de topicstarter niet verteld om wat voor type processoren het gaat kunnen wij enkel gokken... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 [quote=obi-wan-kenobi]En bij zowel gamen als videobewerking kun je het beste een dual core Athlon64 X2 nemen. :mrgreen:[/quote]\r\n\r\nHeb jij al eens een singlecore X2 gezien dan? :-P \r\n\r\nIk moet trouwens wel even opmerken dat de nieuwe Conroe van Intel ook erg hoge ogen schijnt te gooien, maar aangezien dat ding nog niet officieel op de markt is, en zich in de praktijk nog maar moet gaan bewijzen, zou ik inderdaad voor AMD gaan. Maar dat ben ik... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 [quote]Bij gamen op hogere schermresoluties (1280x1024@high of hoger) heb je trouwens meer aan een stevige videokaart dan aan een stevige CPU. [/quote]\r\nHmm, ik zou zeggen: beiden.. Heb hier een vrij stevige videokaart, maar een flutprocessor in verhouding. En dan merk je toch echt dat de processor een behoorlijke bottleneck is. :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Hé iedereen alvast bedankt die gereageerd heeft, \r\nen ik zal de pc vooral voor games, school en internet gebruiken.....\r\ndus niet voor videobewerking enz.\r\nIk ben gewoon een beetje aan het kijken voor een nieuwe pc, en ik \r\ndacht hier mischien wat meer info over een processor te krijgen. Ik heb er nog geen op het oog, maar ik heb al wel gezien dat je ze hebt met een hoge klok snelheid en minder mb cache, en met een lagere kloksnelheid en veel mb cache. Ik vroeg me af wat beter was, want als je beide heel goed wilt wordt het behoorlijk duur.\r\ngroetjes, kooltje Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 [quote=JohnL]Heb jij al eens een singlecore X2 gezien dan? :-P \r\n[/quote]Wiseguy ... :mrgreen: \r\n[quote=Syntax Terror]Hmm, ik zou zeggen: beiden.. Heb hier een vrij stevige videokaart, maar een flutprocessor in verhouding. En dan merk je toch echt dat de processor een behoorlijke bottleneck is. :-P[/quote]Welke resoluties draai je dan? En hoe stevig je videokaart en hoe flut je CPU? Zie bijv. onderstaand artikel met 7800GT en BF2 @ 1280x1024/high. Het prestatieverschil tussen een Sempron 3400+ en een Athlon FX-57 is verbazingwekkend klein:\r\n[url=http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_3.html]Games against CPUs. Part II.[/url]\r\n[quote=kooltje]ik dacht hier mischien wat meer info over een processor te krijgen.[/quote]Misschien heb je wat aan relevante benchmarks, check ff [url=http://www.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/page29.html]The mother of all CPU charts[/url] op TomsHardware.com. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Wie is hier nu de wisweguy ?\r\noby-wan-kenoby en jonhL\r\nMaar voor de niet al te goed kennende Engelse taal,is er ook nog [url]www.tomshardware.de[/url] in het Duits.\r\nMisschien nog een hint ?\r\nop [url]www.3dchip.de[/url] Duits, klik op de taal instelling \'\'Engels\'\', dan is er een uitvoerige test van bijna alle kaarten die in omloop zijn.\r\n\r\ngrt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen