Ga naar inhoud

WindowsXP Wil niet meer opstarten

Aanbevolen berichten

Ik heb WindowsXP +sp2 op een intel celeron 466Mhz met 256mb geheugen draaien\r\n2 HD\'s 1 van 30 en 1 van 40 Gig (maxtor)\r\nMaar na de installatie van WindowsXP (op de 30GIG Hd) krijg ik na 2 dagen de volgende melding: Windows\\system32\\config\\system is beschadigd of ontbreekt.\r\nKon het niet meer repareren en heb alles er weer opnieuw op moeten zetten (nu op de 40 gig Hd) maar na 3 dagen weer het zelfde probleem.\r\nHeb wel gezien wat ik eraan moet doen (op Microsoft site) maar ik kan nergens vinden wat het probleem veroorzaakt. \r\nDus wie weet raad???
Link naar reactie
Dat is juist het probleem,\r\nWindows start dus niet meer ook in veilige modus niet\r\nhij start tot die melding en dan is het einde verhaal\r\nVia microsoft is wel een oplossing maar ik wil liever het probleem weten wat dit veroorzaakt\r\nOm nou om de 2 a 3 dagen van alles te repareren heb ik weinig zin aan\r\nMaar toch bedankt voor het antwoord (Y)
Link naar reactie
Ga, door bij aanvang opstart rustig te blijven aantikken (waarschijnlijk) Del-toets, in de bios en zorg dat booten via CD als EERSTE staat.\r\n\r\nDaarna opstarten met de WindowsXP-CD er in en kiezen voor INSTALLEREN maar ZONDER FORMATTEREN, optie bij XPpro: upgrade, XPhome: repareren. \r\nLaat de internetverbinding aanstaan want het kan zijn dat het (beschadigde) XP, gaande de opfris-installatie, toch om toestemming vraagt om zelf ergens nieuwe bestanden te gaan ophalen.\r\n\r\nNB: bekijk het practisch/pragmatisch; als MS zelf de oorzaak niet weet of niet wil toegeven, is de kans heel klein dat een Gebruiker je daarover kan inlichten.\r\nConcentreer je op WAT HELPT.\r\n\r\nIk haat XP.
Link naar reactie
Willem1940 bedankt voor de uitleg\r\nIk ga morgen gewoon weer Xp erop zetten en wachten wat hij/zij gaat doen, zodra het weer mis gaat ga ik proberen wat je me hebt uitgelegd.\r\nMaar net wat ik zeg, de moet toch iets zijn wat het veroorzaakt, vooral als je 2 verschillende schijven probeerd en beide na 2 a 3 dagen het zelfde probleem hebben.\r\nMisschien is XP wel niet zo goed geschikt voor een oudere computers.
Link naar reactie
[quote=Radd]Willem1940 bedankt voor de uitleg\r\nIk ga morgen gewoon weer Xp erop zetten en wachten...\r\nMisschien is XP wel niet zo goed geschikt voor een oudere computers.[/quote]\r\nXP kan goed draaien op iets oudere PC\'s, maar je dient wel aan\r\nminimum eisen te voldoen, en 256MB RAM is vaak onvoldoende.\r\nAfhankelijk van de zwaarte van je installatie. Er wordt dan gruwelijk\r\ngecashed, en bij afsluiten is dan soms te weinig tijd om alles correct\r\nop te slaan zodat software-mankementen kunnen onststaan.\r\nJe kan in ieder geval in het register een CacheWriteDelay Dword bi\r\n2000 maken onder HKLM/Software/MicroSoft/Windows/Current Version.\r\nMaar het beste is om minimaal 512MB Ram te gebruiken.\r\n\r\nIs de 40 GB net iets te groot voor je (verouderde) bios? Als je geen\r\nnieuwe bios kunt flashen zou je aan limitering met de HD jumpers\r\nkunnen denken. Zo uit het hoofd dacht ik aan de 32GB grens.\r\nAls de HD bij een oude bios niet is gelimiteerd zal schijnbaar alles\r\nin orde zijn maar de data wordt dan ongemerkt overschreven en\r\nzullen bijv. software-defecten ontstaan zoals jij hebt beschreven.\r\n\r\nGhost
Link naar reactie
Bedankt voor de uitleg,\r\n\r\nIk heb de bios wel geflashed en de beide schijven worden herkend\r\nIk heb onder tussen windows ME op een 8,2 Gig schijfje gezet en hij draait nu een week bijna zonder problemen.\r\nMisschien was die 256 mb toch te weinig\r\n\r\n of het ligt aan de Videokaart want ik bedenk me in eens dat ik soortgelijke problemen had met Windows ME en dat kwam door de Videokaart\r\nEr zat een Nvidia chipset die werd herkend als Geforce 400mx ik moest wel de juiste drivers van die kaart instaleren ondanks dat hij werd herkend als Nvidia Geforce 400mx en voledig werkte\r\nHet was een Inno3D kaart en na de juiste driver te hebben geinstalleerd deed ie het prima, Misschien dat ik dat ook met XP eens moet doen\r\nWie niet waagt, Wie niet wint
Link naar reactie
[quote=jansen48]Leuk dat het opgelost is, ben zelf geen fan van ME.\r\nGr. jansen48[/quote]\r\n\r\nME is toch een slap uitbouwsel van het immer instabiele W98. Betere ervaringen met W2K (afgeleid van NT). Bovendien nog support op W2K middels updates en patches. Resourcegebruik is vrijwel gelijk volgens mij.
Link naar reactie
[quote=giofree][quote=jansen48]Leuk dat het opgelost is, ben zelf geen fan van ME.\r\nGr. jansen48[/quote]\r\n\r\nME is toch een slap uitbouwsel van het immer instabiele W98. Betere ervaringen met W2K (afgeleid van NT). Bovendien nog support op W2K middels updates en patches. Resourcegebruik is vrijwel gelijk volgens mij.[/quote]\r\n\r\nKlopt; allemaal gehad/gezien en de \"grap\" ME= MeerEllende goed begrepen.\r\n\r\nMomenteel loopt mijn W98se al een aardige tijd erg goed onder de verzwaarde Office2000 updates o2kSR1a en o2kSP3; eigenaardige constructie, voor eventuele reparaties EERST office2000 opdracht geven zich te herstellen in oorspronkelijke staat en dan meestal klaar want W98se heeft weinig eigen macht meer.\r\nPer se geen hogere IE dan opgefokte (via Office) IE5.1++ want IE6 molde een keer of 20 mijn Windows voordat ik doorhad dat dat een foutwerking was in de combinatie met tegelijk aanwezig OutlookExpress en Hotmail/Messenger, breekpunt Adresboek(en).\r\n\r\nIk had ooit ook W2000 op een te simpele P1-compu (Tulip) en misschien ga ik die ooit wel opnieuw proberen op mijn wat modernere hardware (955MHz AMD 1400), maar ik ben wat lui geworden nu het spul zo lekker loopt en eigenlijk ook een beetje trots dat het nu goed gaat.\r\n:)\r\n\r\nXP wil ik niet en Linux doet mij watertanden maar is (nog) niet geschikt voor mijn beperkt computer-intellect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...