Ga naar inhoud

NEC 3520A dvd brander

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een NEC DVD brander in mijn Packard Bell pc. \r\nOude brander (andere,dus geen NEC) was stuk. De cd-rom is ook Nec. Was al zo.\r\nDe installatie dvd\'s (2 st) die ik bij aankoop kreeg worden nu niet meer gelezen. Ik kan zien wat er op staat, maar kan van de dvd\'s niets meer installeren.\r\nDe installatie was XP Home Edition, maar ik heb al enige tijd geleden XP Professional er op gezet.\r\nDe boodschap die ik krijg als ik probeer de dvd automatisch te laten openen en dan op autorun druk is: This is not a NEC Computers tattoed System. Ik heb al van alles geprobeerd. Anydvd etc.\r\nMijn vermoeden is, dat Packard Bell een monopoly heeft op de installatie (oorspronkelijke dus) en dus niet accepteert dat je er een andere versie van XP op zet. Zou belachelijk zijn. Alles kan toch kapot gaan? Dan zou ik dus niets mogen vernieuwen?\r\nWat wordt er trouwens bedoeld met \"tattoed\". Heeft dat ook met BIOS te maken?\r\n\r\nOp de eerste dvd staat o.a. het spel Ghost Recon, vandaar.\r\n\r\nHet zijn veel vragen ineen, maar wellicht is er toch iemand die een oplossing weet.\r\n\r\nBij voorbaat dank\r\n\r\nlouise. (cry)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote=louise1944]Sinds kort heb ik een NEC DVD brander in mijn Packard Bell pc. \r\nOude brander (andere,dus geen NEC) was stuk. De cd-rom is ook Nec. Was al zo.\r\nDe installatie dvd\'s (2 st) die ik bij aankoop kreeg worden nu niet meer gelezen. Ik kan zien wat er op staat, maar kan van de dvd\'s niets meer installeren.\r\nDe installatie was XP Home Edition, maar ik heb al enige tijd geleden XP Professional er op gezet.\r\nDe boodschap die ik krijg als ik probeer de dvd automatisch te laten openen en dan op autorun druk is: This is not a NEC Computers tattoed System. Ik heb al van alles geprobeerd. Anydvd etc.\r\nMijn vermoeden is, dat Packard Bell een monopoly heeft op de installatie (oorspronkelijke dus) en dus niet accepteert dat je er een andere versie van XP op zet. Zou belachelijk zijn. Alles kan toch kapot gaan? Dan zou ik dus niets mogen vernieuwen?\r\nWat wordt er trouwens bedoeld met \"tattoed\". Heeft dat ook met BIOS te maken?\r\n\r\nOp de eerste dvd staat o.a. het spel Ghost Recon, vandaar.\r\n\r\nHet zijn veel vragen ineen, maar wellicht is er toch iemand die een oplossing weet.\r\n\r\nBij voorbaat dank\r\n\r\nlouise. (cry)[/quote]Willem 1940, ik kom toch nog even terug op mijn vraag zoals gesteld.\r\nIs er echt geen mogelijkheid om die dvd,s weer te lezen en eventueel te installeren. Er staan diverse leuke zaken op.\r\nIn ieder geval toch bedankt voor je antwoord.\r\n\r\n\r\nlouise1944
Link naar reactie
Dank Edmoor, nee er staat alleen een setup voor easydvd op.\r\nAls ik dat heb geinstalleerd doet het nog niets.Ik vrees toch dat het met Packard te maken heeft. Echt, ik heb van alles geprobeerd. Er moet toch een programma zijn waar ik die dvd,s meer kan lezen, maar zoveel verstand heb ik daar nu ook niet van.\r\n\r\nGroet,louise 1944
Link naar reactie
Ja Edmoor, dat kan wel. Maar dan nog kan ik niets toch? Wat zou ik dan moeten doen? Er is gewoon geen setup van de dvd zelf. Tenminste, ik kan hem niet zien.Als ik verkennen open, komt het hele geneuzel er te staan en kan ik dat kopiëren naar de harde schijf. Heb ook al geprobeerd met image van Nero, maar niets lukt. Dus...........Packard heeft gewoon monopoly denk ik. :-[ Ben er al lang mee bezig, want ik ben zo iemand die alles uitprobeert. Moet gewoon ergens een keer lukken.\r\nHet gekke is, dat mijn cd-rom ook een Nec is en die werkt gewoon. Zat er al in toen ik hem kocht. Alleen dus die DVD-rom is nieuw.\r\n\r\nBedankt in ieder geval.\r\n\r\nGroet, louise1944\r\n (cry)
Link naar reactie
Gecorrigeerd bericht:\r\n\r\nIk doe zelf (nog ) nix met DVD.\r\n\r\nIk las onlangs iets over verschillende DVD systemen, \"plus\" en \"min\" in opname ofzo en er zouden ook DVD-toestellen bestaan die allebei aankunnen.\r\n\r\nIk vermoed dat er dan ook progs bestaan om zulke tegenstellingen te verhelpen en daar ga ik ff naar googelen, kom hierop terug.
Link naar reactie
[quote]Wat wordt er trouwens bedoeld met \"tattoed\". Heeft dat ook met BIOS te maken? [/quote]\r\nPlus en min van DVD heeft alleen betrekking op het schrijven van een DVD en de daarbij gebruikte lege media. Het is een norm.\r\n\r\nMet tattoed word letterlijk \"getatoeëerd\" bedoeld. Dat heeft niet met de bios te maken. Wat ik hier vermoed is dat ze een methode gevonden hebben om in het installatiesysteem een \"tatouage\" te plaatsen, die controleert op welk (en misschien ook vanaf welk) systeem je de installatie gaat uitvoeren.\r\nDit om te voorkomen dat je je Packard Bell installatieschijf gaat gebruiken op de pc van bijv. een kennis.\r\nFeitelijk betekent de melding dus dat je probeert te installeren op een NEC computer terwijl het geen NEC computer is.\r\n\r\nEen beveiligde dvd dus.\r\nPackard Bell kan je niet verplichten om ook altijd de spullen bij hun te blijven kopen. Ik zou ze hierover eens bellen.\r\nJe hebt kans dat je opnieuw vanaf de HD (verborgen partitie) een installatiedvd zult moeten maken.\r\n\r\nKennissen van me hadden niet eens een installatiedvd en die kregen er van Packard Bell gratis een toegestuurd. Dus ook dat is een mogelijkheid.
Link naar reactie
BlackTiger en Edmoor,\r\n\r\nals ik alles naar de HD schrijf en autorun gebruik gebeurt er precies hetzelfde: \"this is not a NEC Computers tattoed System.\"\r\nMijn XP Pro is \"not legal\" maar ik denk dat ik niet de enige ben, dus ik hoef uiteraard niet naar PB te bellen, want die doen dan niets om je te helpen. Zo gauw je zegt, dat je een andere versie op je PC hebt, haken ze al af. Leuk he? Ze gaan er echt van uit dat hun eerste installatie (Home) blijft gebruiken, hoewel ze op hun site n.b. aanraden om Pro te gaan installeren. \r\nVind het allemaal heel ontmoedigend. Maar ja, ik ga net zo lang zoeken tot ik iets gevonden heb.\r\nOm nou weer terug te gaan naar de Home edition? Dat verdom ik.\r\n\r\nBedankt allen voor jullie commentaar in ieder geval.Ik houd me toch aanbevolen voor een oplossing.\r\n\r\nAls het in de komende tijd lukt (vraag ik me af) kom ik hier uiteraard op terug. Kan voor anderen ook belangrijk zijn.\r\n\r\nGroet, louise1944 (cry)
Link naar reactie
Dat prikkelt mijn nieuwschierigheid wel heel erg.\r\nJe mag best die DVD naar me opsturen zodat ik het op mijn PC eens kan bekijken.\r\nBijvoorbeeld om uit te zoeken welke controle die autorun doet en om te kijken of die programma\'s op een andere manier te installeren zijn.\r\nUiteraard krijg je die DVD dan direct weer terug.\r\nDe keus is aan jou.
Link naar reactie
Zo moeilijk is het toch niet?\r\nDe software die op die DVD staat, is alleen maar compatible met de Windows installatie die PB bij de computer geleverd heeft. Zijn nl speciaal voor PB aangepaste programma\'s.\r\nDie kun je niet runnen op een reguliere Windows installatie.\r\n\r\nJe kunt op een PB alles installeren wat je maar wilt, maar je moet niet proberen om de schijf te formatteren, WinXP Pro te installeren, en vervolgens denken dat je Master DVD (want dat is het) nog werkt.
Link naar reactie
EdwinV,\r\n\r\nik moet je teleurstellen, want het ZIJN GEEN MASTERDVD\'s. Die krijg je er n.l. NIET bij.\r\nDie moest ik via MCD(intern) gewoon later gaan downloaden om een backup te hebben. Dat zit er uiteraard niet meer in omdat ik Pro heb. Op de bedoelde DVD\'s(2) staan allerlei interessante programma\'s zoals Ulead, Ghost Recon, Magix etc.\r\nDus wat minder hatelijk kan ook wel.\r\n\r\nEdmoor, wil ik graag doen. Hoe kan ik je bereiken.??\r\n\r\nGroet, louise1944\r\n (cry)
Link naar reactie
Het was niet hatelijk bedoeld Louise, ik zie ook niet waar ik hatelijk geweest zou zijn. Je hebt die DVD\'s gebrand, en die gebruik je later (normaal gesproken) om je systeem te herstellen. Nu heb je echter je harde schijf geformatteerd, een andere (niet PB) Windows geinstalleerd, en de programmas die je op de 2e DVD hebt staan werken alleen maar met de door PB aangepaste versie van Windows.
Link naar reactie
EdwinV, dank.\r\n\r\nUiteraard begrijp ik nu wel, dat PB hier patent op heeft, maar men kweekt hier toch alleen maar aversie mee. Ik koop natuurlijk nooit meer een PC met een van te voren geinstalleerd programma en dan ook geen PB meer. Jammer, want de programma\'s op de dvd\'s zijn echt goed en duur als je ze apart moet kopen. \r\nEnfin, ik ga me troosten met een bakje koffie en nogmaals dank.\r\n\r\nGroet, louise. (cry)
Link naar reactie
Ooooh.... nu zie ik het. Het betreft hier niet de masterdvd\'s maar illegale kopieën.\r\nHeb je al eens geprobeerd met een andere windows XP Pro cd? Want het zou best wel eens kunnen dat de maker van die dvd\'s een NEC systeem heeft en gebruik gemaakt van zijn eigen systeem om die dingen te maken en dan kan ik me ook die foutmelding wel voorstellen.\r\n\r\nNormaliter kun je op een PB ook XP Pro installeren met als nadeel dat je zelf alle benodigde drivers moet gaan zoeken, althans de meesten. Dus ik zou zeggen probeer het eens met een andere XP Pro cd.
Link naar reactie
[quote=edmoor]Dat prikkelt mijn nieuwschierigheid wel heel erg.\r\nJe mag best die DVD naar me opsturen zodat ik het op mijn PC eens kan bekijken.\r\nBijvoorbeeld om uit te zoeken welke controle die autorun doet en om te kijken of die programma\'s op een andere manier te installeren zijn.\r\nUiteraard krijg je die DVD dan direct weer terug.\r\nDe keus is aan jou.[/quote]\r\n\r\nIk zou die DVD op schijf copiëren, zippen en opsturen per Yousendit (up/download met e-mail-advisering, gratis en geen inschrijving of lidmaatschap nodig).\r\n\r\nWel: als afzender, meteen de link copiëren om zelf eventueel door te mailen want ik heb een aantal malen meegemaakt dat het e-mail-advies wel mijzelf, maar niet de bestemmeling bereikte.\r\n\r\n[url]http://www.yousendit.com/[/url]\r\n\r\nNB: je kunt mij ook per e-mail bereiken; hoewel ik zelf geen XP-gebruiker ben heb ik enige algemeen nuttige progjes op schijf verzameld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...