Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Na eindeloos zoeken op internet, heb ik denk ik gevonden waarom ik geen draadloze verbinding krijg met windows 98 computer.\r\nOp een site wordt er melding gemaakt van het feit, dat windows 98 geen wpa beveiliging (alleen wep) ondersteunt.\r\nIs dat waar? Ik had dat nog nooit eerder gehoord eigenlijk (maar veel verstand heb ik er ook niet van).\r\nWie heeft hier verstand van. Als het waar is, weet ik genoeg, dan zal ik toch maar een \"gewoon\" netwerkkaartje+kabel aan moeten schaffen. Want ik ben niet van plan mijn router terug op wep te zetten ipv wpa. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Ik denk dat het niet aan W98 ligt maar aan de software die je bij de draadloze unit krijgt en installeert.\r\n\r\nZoiets zag ik beweerd op een ander forum:\r\n\r\n[url]http://www.ivanhoejupiler.be/archive/index.php/t-1690.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Ha Willem, ja dat verhaaltje had ik inmiddels ook gevonden, nog dank voor het meezoeken.\r\nHeb inmiddels ook nog een stukje van een it\'er gevonden (sorry gisteravond laat, heb link niet bewaard) die het ook niet voor elkaar krijgt, dus ik hoef me niet te schamen...\r\nHij geeft zelfs aan dat het hem met wep + w98 ook niet lukt.\r\nIk weet nu dus eigenlijk genoeg, ik ga een lan kaart + draad kopen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 WPA werkt pas vanaf Windows XP Service Pack 1.\r\nOnder windows 98/ME werkt dus WPA niet.\r\nDit vond ik nu luid en duidelijk terug in de handleiding van een of andere router op internet (de eerste overigens die dit duidelijk aangaf. Bij vrijwel alle handleidingen wordt eerst verteld hoe je de software instelt op je comp, ook w98 en vervolgens wordt er uitgelegd hoe je je router beveiligd, maar niemand rept er over dat het een met het ander niet kan....)\r\n\r\nWillem dat ligt niet aan de software van de apater, daarin heb je nl keurig de keus om je wpa sleutel in te voeren (wat ik ook gedaan heb) kreeg alleen geen verbinding tot mijn verbazing terwijl mijn netwerk wel \"gezien\" wordt.\r\n\r\nNu weet ik echter hoe dat komt. Geen (beveiligd) draadloos voor windows 98 dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Wat ik me wel afvraag, waarom zou je niet terug naar WEP willen gaan? (Even ervanuit gaande dat dit wel zou werken)\r\n\r\nOmdat de beveiliging iets minder is? WEP is voor een thuisnetwerk gewoon prima geschikt namelijk, de beveiliging wat lager dan WPA, maar niet dusdanig laag dat het onveilig zou zijn. :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Ja daar heb ik aan gedacht. \r\nMaar zo belangrijk is het me ook weer niet. Ideetje was, om de oude printer bij de oude computer te gebruiken. Maar dat kan ook door een ad hoc netwerkje van uitsluitend de adapters onderling, dat ga ik nu proberen.\r\nDaar hoeft dan geen beveiliging op, voor die paar minuten dat ik dat netwerkje dan gebruik om te printen.\r\n\r\nBovendien, die it\'er kreeg het met wep ook niet aan de praat, dus ik als leek...?\r\nMocht iemand die dit leest het allemaal onzin vinden en weten hoe het wel moet, dat hoor ik dan graag!\r\n\r\nMaar ook gezien de snelheid met kabel, denk ik dat ik het toch ook maar eens bekabeld ga proberen. \r\n\r\nBedankt voor het meedenken! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen