Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Een paar dagen geleden heb tweedehans via internet een mooie amd k6 laptop gekocht (p3 dus), die heeft tot nu toe opzich prima gewerkt, alleen \'opeens\' werkte de cdrom niet meer. Ik heb de cdrom wel hard nodig, dus ik hoop dat hij nog gewoon werkt, dat hij misschien niet goed is aangesloten ofzo.\r\n\r\nHet is dus een laptop, type Compaq Armada 100S, de cdrom drive heeft altijd gewoon gewerkt, maar na het proberen van een live cd van linux, onder het laden liep de laptop vast, ik heb hem toen gereset en sindsdien werkt de cdrom drive niet meer. Hij gaat ook niet open, hij word niet herkend door windows. Je kan de cdrom nog wel openmaken dmv zo\'n gaatje waar je met een paperclip indrukt en dan gaat hij open, maar vervolgens leest hij geen cdroms.\r\n\r\nIk heb ook al geprobeerd in de BIOS te komen, maar dat is niet gelukt. Het is voor mij wel belangrijk dat hij weer gaat werken, want ik wil toch nog het een en ander installeren enzo, en dat gaat via cdroms, en hij was met cdrom drive juist stukken duurder. Indien jullie erwat aan hebben wat specs van de laptop:\r\n\r\n- AMD K6-III 533mhz\r\n- 32 MB RAM (erg weinig, heb 128mb extra besteld)\r\n- 4 GB HDD\r\n- VIA chipset, Insys bios volgens mij.\r\n- Windows 98SE\r\n\r\nIk hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb de laptop trouwens wel net na ik de live cd geprobeerd heb even opengemaakt, ik wist toen niet dat hij kapot was, dus het kan ook daardoor zijn. Ik heb toen alleen het vakje opengemaakt voor de ram, om te kijken of er nog geheugen poorten in zaten, daarna heb ik alles weer netjes teruggeschroeft.\r\n\r\nMVG, Sparky Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Hoi,\r\nProbeer het volgende: haal de cdromdrive eruit, en zet dan je pc aan.\r\nHet is plug-and-play dus: als windows is opgestart, plaats dan de cdrom erin. Als het goed is moet windows een \"nieuw\" apparaat herkennen.\r\nOm te checken of je cdrom kapot is: in de bios als eerste boot device CD opgeven en bij het opstarten kijken of het lampje vd CD begint te knipperen.\r\n\r\nSuc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen