Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Hey,\r\nik heb een gloednieuwe pentium 4 hier thuis staan met alles erop en eraan. Heb nu een aantal keer een aantal games gespeeld, maar alle games crashen nadat ze geladen zijn. bv: Fifa, in de menu\'s is er niks aan de hand, maar zodra ik een match start gaat het laden goed, je hoort de geluiden van \"het veld\" en op dat moment crasht het spel en krijg ik m\'n desktop te zien.\r\nPc loopt verder niet vast, alleen het spel sluit af. Eerder had ik dit alleen nog wel eens bij Hard Truck 2, inmiddels bij alle spellen. Draai norton antivirus: niks gevonden....\r\n\r\nplease Help!?\r\n\r\nDré Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 Het kan verschillende oorzaken hebben. Laten eerste maa de onderstaande opties proberen.\r\n\r\nVideokaart driver een update geven. Als je niet weet welke videkaart er in het systeem zit \r\ninstaller dan Everest Home Edition,[url]http://www.lavalys.com/news.php?article=31&selcat=PR&lang=en[/url]\r\nDan de software via de site van je fabrikant opzoeken en de laatste update ophalen en installeren. \r\n\r\nEn eventueel bij Microsoft downlaods een de laatste versie van DirectX halen dit is versie 9.0c (je moet hebben de end user edition)\r\n\r\nWaarschijnlijk dat het dan wel goed gaat. \r\n\r\nHet kan ook zijn dat je spelletjes om dingen vragen die je videokaart niet ondersteunt. Als je er achter bent welke videokaart je in je systeem hebt, geef dat hier dan even door. En welke spelletjes hij op crasht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Mijn videokaart: RADEON X600 Series, maar ik kan zo geen updates vinden. Zou dus goed moeten zijn. Ik heb de nieuwste versie van DirectX...het werkt nog niet.\r\nAlle spellen crashen: Hard Truck 2 / Fifa / Need for speed Underground / enz.... terwijl ze het eerst allemaal gedaan hebben :S... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst had ik een redelijk goedkope videokaart die vastliep, daarna een ATI Radeon 9800 Pro 256 Mb aangeschaft, weer hetzelfde probleem. Toen op aanraden van mijn \'leverancier\' een nieuw moederbord genomen zonder onboard videokaart. Dat gaf niet. Ik heb nu ook vastlopers als de spelers in FIFA06 het veld op lopen, maar ook als ik een avi-filmpje fullscreen afspeel in Winamp. Op normale grootte doen ze het wel. DVD\'s speelt ie moeiteloos af met PowerDVD.\r\n\r\nIk heb de állernieuwste drivers voor mijn Radeon (ook al oudere en gemodificeerde geprobeerd trouwens), de nieuwste DivX, DirectX 9.0c, schone installatie van WindowsXP geprobeerd. In het BIOS heb ik ook al van alles geprobeerd, van standaardinstellingen tot weet-ik-al-niet-wat voor opties. Het gekke is dat ook bij mij FIFA06 eerst wel probleemloos liep, daarna niet meer, maar sinds de verse installatie van XP is dat nooit meer voorgekomen. Intern geheugen is 1 Gb en ik draai vrijwel niets op de achtergrond. Waar kan het wel aan liggen??? Ik zou zéér dankbaar zijn als iemand de vinger op de zere plek kan leggen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Hoi coach, maar..heb jij \'t alleen bij fifa? want..dvd\'s e.d. zijn bij mij ook geen probleem. alleen bij computerspellen. En inderdaad: zo van het ene op het andere moment...\r\ndus iemand:\r\nHELP :!: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Tsja, ik heb geen andere spellen op mijn PC staan (behalve Football Manager, maar die speel ik niet full screen) en ik installeer natuurlijk geen nieuwe spellen voordat dit probleem uit de wereld is. Speurzoeken via Google levert niet veel op, bijna iedereen zegt steeds dat je de nieuwste drivers moet installeren, maar daar ligt het niet aan in mijn geval. Er schijnen wel meer mensen deze problemen te hebben met Radeon-kaarten. Des te vreemder dat er geen oplossing voorhanden is. Dit forum is een kleine wanhoopspoging mijnerzijds om die kaart weer aan de praat te krijgen :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 ik ben dus niet de enigste met dat probleem :-O ik heb het soms met bf2. Dan is ie aan het laden en op het moment dat ik ga beginnen gooit ie me er ook soms uit aar het bureaublad :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 @ Thom@ssie...je bent inderdaad niet de enige...heb nog even wat rondgeneust op het net...enne, het is een behoorlijk veelvoorkomend probleem :S...lekker dus...op de site van Radeon niks te vinden hierover... wat nu!? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 Even tussendoor:\r\n@ Gekwordikervan, Everest Home Edition bestaat officieel niet meer, is nog wel hier en daar te downloaden, maar Lavalys biedt geen ondersteuning meer en hij is ook niet meer beschikbaar ter download van hun site. :-) \r\nIs nog wel bijvoorbeeld [url=http://www.majorgeeks.com/download4181.html]hier[/url] te krijgen.\r\n\r\nOn topic: Het vervelende is dat er heel veel oorzaken kunnen zijn van je probleem. Een aantal tips:\r\n\r\nAGP Fastwrites. Kan je in de bios instellen, bij problemen altijd uitzetten aangezien het voor een onstabiel systeem kan zorgen.\r\nAGP Aperture Size: Probeer hiermee te experimenteren of het veranderen van deze instelling het probleem kan oplossen. Probeer deze op minimaal 64 MB te houden en te kijken of hogere waardes helpen. (Gaat meestal tot 256 MB maximaal)\r\n\r\nControleer of de temperatuur van je videokaart en/of processor niet te hoog wordt.\r\nDaarnaast kan ook nog een tekort aan virtueel geheugen een rol spelen, al denk ik niet dat dat in jouw geval de oorzaak is.\r\n\r\nZorg er ook voor dat [b]alle[/b] drivers geupdated zijn. En dan met name de videokaart drivers (in jouw geval al up-to-date dus) en de chipset en geluidskaart drivers. Vooral verouderde chipset drivers kunnen ook voor de meest vreemde problemen zorgen.\r\n\r\n[quote]k ben dus niet de enigste met dat probleem ik heb het soms met bf2. Dan is ie aan het laden en op het moment dat ik ga beginnen gooit ie me er ook soms uit aar het bureaublad [/quote]\r\nHoud er rekening mee dat jouw probleem totaal niets te maken hoeft te hebben met dat van Drekimovskiy. CTD´s kunnen ook nog eens het gevolg zijn van slecht gecodeerde spellen. (En aangezien BF2 van EA Games is, zou het me verbazen als dat degelijk in elkaar zou zitten.. :mrgreen: )\r\nMaar wat ik probeer aan te geven, er zit meestal wel een verschil in oorzaak tussen pc´s waar maar een enkel spel crashed en een pc waar alles chrashed. :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2006 @Syntax Terror\r\nok...even of ik het begrepen heb:\r\nAGT Fastwrites vind ik in de bios..ga ik dus aanzetten? of heb je het idee dat het juist al aan staat omdat ik problemen heb?\r\n\r\nAGP Aperture Size: (download ik dat? of kan ik dat ook in m\'n bios vinden? of...) Daarmee ga ik experimenteren.\r\nTemperatuurmeting..daar zijn allicht ook programma\'s voor, heb je een tip (sorry dat ik er zo weinig van af weet :-$ ) \r\nWat zijn chipset-drivers? Geluidskaart-drivers zijn ook up-to-date. Dat zou \'t dus niet kunnen zijn :-) (neem ik aan)\r\n\r\nBedankt voor je reactie!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 [quote]ok...even of ik het begrepen heb: \r\nAGT Fastwrites vind ik in de bios..ga ik dus aanzetten? of heb je het idee dat het juist al aan staat omdat ik problemen heb? \r\n\r\nAGP Aperture Size: (download ik dat? of kan ik dat ook in m\'n bios vinden? of...) Daarmee ga ik experimenteren. \r\nTemperatuurmeting..daar zijn allicht ook programma\'s voor, heb je een tip (sorry dat ik er zo weinig van af weet ) \r\nWat zijn chipset-drivers? Geluidskaart-drivers zijn ook up-to-date. Dat zou \'t dus niet kunnen zijn (neem ik aan) [/quote]\r\nAGP Fastwrites altijd uitzetten als je problemen hebt. Ik heb er zelf nog nooit enige snelheidswinst mee kunnen merken als het wel ingeschakeld is, terwijl bij een aantal spellen er wel vaak mee chrashden.\r\n\r\nAperture Size vind je in de bios, doorgaans op dezelfde plaats als AGP Fastwrites te vinden is.\r\n\r\nChipset drivers zijn drivers voor je moederbord, als je niet weet waar die vandaan te halen zijn, post dan even welk moederbord je hebt. (Ook op te zoeken met Everest Home Edition)\r\n\r\nProgramma´s om de temperatuur van je videokaart te meten weet ik zogauw niet.. Sommige mensen krijgen het voor elkaar met het programma Speedfan, maar mijn ati kaart (X800 Pro) is daar in ieder geval niet mee te vinden. Dus dat kan ik niet garanderen.\r\nZelf gebruik ik de Omega drivers, de Ati Tray tool die daarbij zit bevat wel een mogelijkheid om te temperatuur te zien. Rechtsklikken erop (komt naast de klok te staan), Hardware->Overclocking OF Hardware->Monitoring Graphs. Je moet dan wel even de GPU temperatuur toevoegen aan het overzicht, rechtsklikken op de grafiek->Configure->Sources.\r\nIk raad de Omega drivers ook aan in plaats van de gewone Ati drivers, werken (bij mij in ieder geval) een stuk beter. :-) \r\n\r\nVoordat je drivers probeert, zorg er dan wel voor dat alle oude drivers helemaal gedeïnstalleerd zijn en start daarna eerst even opnieuw op, om eventuele conflicten te voorkomen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Ok bedankt!\r\nik ga mijn best doen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2006 ik had ook last van dit probleem toen ik mijn nieuwe pc binnen had, had toen net far cry gekocht, het spel starte op en als je dan aan een missie wilde beginnen....niks....terug naar desktop...\r\n\r\nbij mij hielpen de videodrivers van omega perfect...ik was ook meteen van artifacts (blokjes en strepen door het beeld) af, waar ik bij andere games last van had.\r\n\r\n[url]http://www.omegadrivers.net/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2006 Het gebruiken van de Omega drivers helpt nog niet. Zijn er soms nog meer BIOS settings die ik moet aanpassen? Van \"S3\" instellingen tot aperture size (hoe groot is ideaal bij een totaal videokaartgeheugen van 256 Mb?) tot weet ik al niet. Met de hier gegeven tips alleen is mijn probleem nog niet verholpen. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Het is uiteindelijk gelukt. Ik weet niet meer precies wat ik heb veranderd in mijn BIOS, maar Fast Write heb ik aangezet, AGP op 8x en nog wat dingen. Gewoon proberen het maximale eruit te halen en al dat soort opties aanvinken. Nu kan ik The Godfather probleemloos spelen, wat daarvoor niet kon.\r\n\r\nAdvies: speel eens met je BIOS settings. Je kunt altijd nog terug naar de standaardinstellingen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen