Ga naar inhoud

Krijg toegang tot bestanden van pc2, maar niet omgekeerd

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste,\r\n\r\nIk probeer een netwerk met een crossed utp kabel op te zetten met twee pc\'s zonder router, switch etc. zodat beide pc\'s internet en bestanden kunnen delen. Als ik van pc1 naar de bestanden van pc2 ga dmv van \\\\pc2 dan gaat dit, maar niet omgekeerd. Dan krijg ik de error dat ik geen toegang heb tot pc1.\r\nBeide pc\'s zitten in dezelfde werkgroep, ik kan naar beide pc\'s pingen en beide pc\'s hebben Windows XP Pro.\r\n\r\nIemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat pc2 toegang heeft tot pc1?\r\n\r\n\r\nThx
Link naar reactie
Firewall is uitgeschakeld, maar waar precies kan ik de permissies v/d gebruikers veranderen? Is dit in het configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer? Daar zie ik alleen maar de local users, dus niet van de andere pc.\r\nMss heeft het met de gast gebruiker te maken, want iedere keer als ik van pc2 naar pc1 wil connecten dan krijg ik zo\'n schermpje met daarop het gast account en ik moet een of ander wachtwoord invoeren.
Link naar reactie
Ik heb en wil zelf geen XP, maar in een andere draad op dit forum vertelde iemand mij dat zoiets alleen maar lukt in Veilige Modus.\r\n\r\nIn elk van de computers apart moeten de privileges juist zijn ingesteld per iedere gebruiker, dus (tenzij je bijzonder handig manipuleert, ik ken dat techniekje niet) niet van 1 computer uit maar per stuk.
Link naar reactie
De enige reden die ik kan bedenken dat dit alleen vanuit veilige modus zou lukken is omdat je middels die modus het gemakkelijkst als Administrator kan inloggen.\r\n\r\nDit is echter niet nodig. Als je op elke pc gewoon een account aanmaakt met zowel de accountnaam alsook het wachtwoord van wat op de andere pc gebruikt wordt, zou het eigenlijk ook al moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...