Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Hallo,\r\n\r\nIk heb een tijdje geleden een mooie (vind ik zelf) GeForce 6800 GT gekocht, maar nu wil ik hem overklokken.\r\nOmdat hij 190 euro was, en ik niet van plan ben mn kaartje te verkl*ten, wil ik eerst even weten of dat wel aan te raden is.\r\nOverklokken heb ik nog nooit gedaan.\r\nEn als ik hem overklok, merk je dan ook nog verschil?\r\nEn is het voor een beginner - zoals ik - wel aan te raden?\r\n\r\nBVD,\r\n\r\nLennard. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 redder_in_nood\r\n\r\neven wachten op obi_wan_kenobi.\r\nAlsnog kan je op deze site\'s voor meer informatie terecht,zijn ook aan te klikken in Engelsetalig..\r\nwwww.tomshardeware.de\r\n[url]www.3dchip.de[/url]\r\n\r\nSalu Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 [quote=redder_in_nood]maar nu wil ik hem overklokken.[/quote]Waarom? Voor de sport? Of kom je iets te kort in bepaalde games? Als je tevreden bent met de prestaties zou ik er niet aan kl*ten ... \r\n[quote=redder_in_nood]als ik hem overklok, merk je dan ook nog verschil?[/quote]Als je geluk hebt, krijg je je videokaart wel op 6800 Ultra snelheid, maar dat hangt helemaal af van de core en het geheugen op deze kaart. Het verschil zal sowieso merkbaar zijn in benchmarks, maar of je er in de praktijk iets van merkt in de games die je speelt is een andere vraag. Welke kaart 6800GT heb je nu trouwens precies (typenummer)?\r\n\r\nHoe ben je eigenlijk van plan te overklokken, met bijgeleverde software? Of met Rivatuner? En hoe ga je benchmarken, met 3DMark05, FRAPS of wat anders? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 [quote=obi-wan-kenobi][quote=redder_in_nood]maar nu wil ik hem overklokken.[/quote]Waarom? Voor de sport? Of kom je iets te kort in bepaalde games? Als je tevreden bent met de prestaties zou ik er niet aan kl*ten ... [/quote]\r\nIk ben er wel tevreden mee, maar ik was benieuwd of het nog beter kon met deze kaart.\r\nKom niet echt iets te kort.\r\n\r\n[quote=obi-wan-kenobi][quote=redder_in_nood]als ik hem overklok, merk je dan ook nog verschil?[/quote]Als je geluk hebt, krijg je je videokaart wel op 6800 Ultra snelheid, maar dat hangt helemaal af van de core en het geheugen op deze kaart. Het verschil zal sowieso merkbaar zijn in benchmarks, maar of je er in de praktijk iets van merkt in de games die je speelt is een andere vraag. [/quote]\r\nAls ik het zo hoor (lees: lees) dan maakt het niet zo heel veel uit.\r\nIk denk dat ik het dan maar bij m\'n huidige niet-overgelockte houd.\r\n\r\n[quote=obi-wan-kenobi]Welke kaart 6800GT heb je nu trouwens precies (typenummer)?\r\n\r\nHoe ben je eigenlijk van plan te overklokken, met bijgeleverde software? Of met Rivatuner? En hoe ga je benchmarken, met 3DMark05, FRAPS of wat anders?[/quote]\r\nDaar had ik nog niet eens aan gedacht. :-P\r\n\r\nSerienummer kon ik niet vinden, maar dit stond op mijn factuur:\r\nXFX Videokaart AGP GeForce 6600GT 256MB DDR3 2xDVI/TV\r\n\r\nIk denk dat ik hem maar zo laat. :P\r\nBedankt beiden! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 Ik zou nog maar eens met die winkel gaan babbelen, dan. Je zegt dat je een 6[b]8[/b]00GT gekocht hebt, maar de info die je in je laatste post geeft, zegt dat het een 6[b]6[/b]00GT is. Controleer eerst eens welke kaart je nu precies hebt, met bijvoorbeeld Everest Home Edition of zoiets. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 [quote=JohnL]Ik zou nog maar eens met die winkel gaan babbelen, dan. Je zegt dat je een 6[b]8[/b]00GT gekocht hebt, maar de info die je in je laatste post geeft, zegt dat het een 6[b]6[/b]00GT is. Controleer eerst eens welke kaart je nu precies hebt, met bijvoorbeeld Everest Home Edition of zoiets.[/quote]\r\nSorry, typefout. :-$ \r\nHet is toch écht een 6600 GT. :-P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen