Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Hoi!\r\n\r\nIk hoop dat ik dit topic goed plaats.\r\n\r\nIk woon in een studentenhuis, en heb een adsl-only verbinding van KPN. Deze verbinding deel ik dmv een router met een huisgenoot. Nu merk ik de laatste tijd dat mijn internetverbinding heel erg traag wordt als hij op internet bezig is (waarschijnlijk films aan het downloaden), soms lukt googlen niet eens... Is het mogelijk om hier iets over in te stellen, dus misschien iets van een limiet/maximale datastroom per computer? \r\nZo ja, heeft iemand een handleiding? Ben niet zo superhandig met computers... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Voordat het echt mogelijk is om hier antwoord op te geven is het wel van belang om het merk en het type van de modem cq router te weten. handleidingen van door kpn geleverde modems vind je op [url]www.kpn.com[/url] --> prive-->adsl-->service en support--> service en support_site.\r\n\r\nEchter hierin staan geen technische gegevens, alleen standaard aansluitingen en standaard instellingen.\r\n\r\nBinnen de mogelijkheden van mijn eigen router kom ik geen instellingen per ethernetpoort tegen. \r\nIk ben bang dat je e.e.a. toch humanitair moet oplossen, praat eens met je huisgenoten over het dichtgooien van de verbinding.\r\n\r\nGroeten Eric Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Er bestaat een speciaal prog voor maar ik weet niet meer hoe dat heet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Dit kan in de standaard routers meestal niet. De oplossing van Willem1940 kan als je internet gaat delen via een server PC tussen het modem en alle andere PCs. Maar verder zal je met je huisgenoten moeten praten en hen wat sociaal gevoel moeten bijbrengen, zodat ze hun downloadsnelheid wat verminderen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 [quote=avv]Dit kan in de standaard routers meestal niet. De oplossing van Willem1940 kan als je internet gaat delen via een server PC tussen het modem en alle andere PCs. Maar verder zal je met je huisgenoten moeten praten en hen wat sociaal gevoel moeten bijbrengen, zodat ze hun downloadsnelheid wat verminderen.[/quote]\r\n\r\nNee, er bestaan wel progs voor; dezelfde vraag loopt ergens in een andere topic/rubriek en daar heb ik een link geplaatst naar info, een uur ofzo geleden maar ik weet niet meer zo gauw waar, ergens in het eerste blok van de index. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen