Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Goeienmiddag allemaal.\r\n\r\nEr blijkt al een soort probleem eerder te zijn gepost, maar die van mij wijkt nogal ervan af. Mijn probleem is als volgt:\r\n\r\nVoor de 2e keer binnen een maand zorgt mijn computer ervoor dat hij plotseling opnieuw start. Vervolgens zie je de windowslogo en het laadbalkje, maar daarna klapt hij eruit en begint vervolgens opnieuw te starten. En dan iedere keer zolang hij aan blijft staan. \r\n\r\nOpstarten via veilige modus lukt niet. Het repareren via Windows XP Home cd-rom lukt ook niet (fixboot/fixmbr). Ik heb vervolgens alle data moeten verkassen naar een externe HD via een tweede computer en opnieuw moeten installeren. Ik loop nogmaals zogenaamd op een dood spoor en ik heb niet echt bepaald zin om nogmaals opnieuw te moeten installeren. Heeft iemand hiervan een idee waar het aan zou kunnen liggen?\r\n\r\nMijn computer ziet er als volgt uit:\r\n\r\nWindows Xp Home Edition\r\n512 MB Geheugen\r\nPentium 4 , 2.56 Ghz \r\n120 Gb HDD\r\n\r\nMvg,\r\nR. Schopman Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Krijg je geen foutmeldingen?\r\n\r\nKan van alles zijn.\r\nKijk b.v. hier maar eens,bij de laatste post onderaan van LIONHEART.\r\n\r\n[url]http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/66608[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Ik had ook eens zoiets en bij was de oorzaak de videodriver. Sommige van de videodriverbestanden waren hetzelfde maar dubbel. Dan was er bijvoorbeeld [naambestand].dll en er was ook nog [naambestand](2).dll. Probeer eens f8 in te drukken en kijk of-ie in de veilige modus wil. Ga dan naar [windir]/system32 ([windir] is meestal c:/windows) en kijk welke bestanden zo gaan [naambestand](2).dll. geef wel even de naam bestanden op die je wilt gaan verwijderen. Zo gaan wel de goede weg. Succes! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 ik heb werkelijk precies hetzelfde probleem als meneer RORO hier boven.\r\n\r\nweet echt niemand wat dit zou kunnen zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Je kunt in ieder geval het automatisch herstarten uitzetten, maar dat lost het onderliggende probleem niet op.\r\n\r\nStart > Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Uitgebreid > Systeem opstarten > vinkje weghalen bij automatisch herstarten.\r\n\r\n(De namen kunnen iets anders zijn, ik heb engelstalige Windows) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Is de [b]voeding[/b] onverdacht (evt een betrouwbare lenen voor de proef) en/of heeft het ding zoveel uren aangestaan, pakweg 1000, dat er zich aanzienlijk [b]stof[/b] kan hebben afgezet op de koelribben vlak onder de CPU-ventilator en eventueel ook binnen in het voedingskastje, zodat er [b]oververhitting[/b] kan optreden (dat kan tijdens opstart al in weinige seconden hoog oplopen)?\r\n\r\nEen voeding kan sowieso raadselachtig overlijden, bijvoorbeeld doordat 1 van de spanningen wegvalt of aarzelt.\r\n\r\nOok op letten: is die voeding losgeweest en is het per ongeluk een type met een stekkertje méér dan een klassieke, extra, naar het moederbord en is misschien vergeten dat extra stekkertje opnieuw aan te prikken.\r\n\r\nNog: check het opstartkabeltje tussen inschakelknop en moederbord, vooral ook de contacten aan beide einden; idem dito het kabeltje aan je reset-knop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Sorry voor het late reactie want zoals ik had vermeldt, kan ik Windows niet opstarten.\r\n\r\nBij de eerste keer dat hij herhalend bleef opstarten had ik heel de binnenkant grotendeels stofvrij gemaakt (wel met de stofzuiger). Verder staat hij alleen \'s middags en \'s avonds aan en met mijn welverdiende nachtrust staat de pc uit.\r\n\r\nIk heb ook de veilige modus uitgeprobeerd, maar dan blijft hij hangen en start vervolgens ook continue opnieuw op. Ik kan dan nog steeds niet in Windows komen. \r\n\r\nEn eveneens zie ik geen foutmeldingen/blue-screen opkomen bij het (continuee) opstarten.\r\n\r\nIk heb de harde schijf van deze pc eruit gehaald en in mijn tweede computer gestopt. Vervolgens een \"chckdsk /r/f\" uitgevoerd, maar zelfs geen fout gevonden ed.\r\n\r\nHoewel ik dan maar mijn pc opnieuw geinstalleerd heb met Windows XP, kan ik wel tijdelijk tegenaan, maar mocht het probleem nogmaals voorkomen zou ik graag toch nog een antwoord willen hebben op deze probleem.\r\n\r\nToch hartelijk dank en het overige informatie kan geen kwaad.\r\n\r\nMvg,\r\nR. Schopman Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Ik raak de draad kwijt. \r\n\r\nWerkt je systeem nu weer of niet? Zo ja, dan was er kennelijk een fout in Windows opgetreden van een onbekende klasse en het lijkt niet waarschijnlijk dat die, nu niet meer aanwezig, nog te herleiden valt. De voeding zal het niet zijn want zo\'n fout krijg je niet weg door her-installatie.\r\n\r\nHeb je Windows eenmaal werkend, installeer dan minstens de gratis progjes zoals SpeedFan en EverestHome, waarmee je o.a je temperaturen kunt waarnemen (vooral af en toe bekijken tijdens werken/spelen met een \"zwaar\" programma want kunnen onder invloed van belasting in seconden omhoog en omlaag zwiepen) zodat je kunt vaststellen of een ECHTE schoonmaak noodzakelijk is, om te beginnen vlak onder de CPU-ventilator op en aan de koelribben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd en ik hoop dat het zo weer werkt. Mocht het probleem weer voorkomen, dan kom ik wel terug op deze topic.\r\n\r\nIk zal SpeedFan en EverestHome proberen en kijken of ik hiermee iets wijzer van kan worden.\r\n\r\nMvg.\r\nR. Schopman Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen