Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2006 Delen Geplaatst: 16 maart 2006 MIjn tweede was toe aan een herinstallatie, en omdat ik een upgrade XP heb, moet er eerst WIN98SE op. Dus eerst C geformatteerd., waarna ik de windows setup wil doen.\r\nNu heb ik al zo’n 10 keer geprobeerd, en steeds komt hij met een paar foutmeldingen over een sys bestand wat ontbreekt of waar een fout in zit. En iedere keer als ik opnieuw probeer komen er een paar andere foutmeldingen.\r\nDan probeer ik toch maar win98SE te installeren. Daar begint hij gewoon mee, hij kopieert de windows bestanden naar de harde schijf, maar dan moet hij opnieuw opstarten en gaat hij niet verder met het afwerken van de installatie. Hij probeert windows op te starten, het win log komt in beeld met “de eerste windows sessie word voorbereid”, en dan komt de melding “beschermingsfout van windows U dient de omputer opnieuw op te starten. Als je dat doet komt hij met het windowx98 opstartmenu, met bv de veilige modus.\r\nHoe los ik dit op? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 Vertel eerst wat meer over je computer; bijvoorbeeld: hoeveel RAM steekt er in, want Windows98SE kan onder uiterste omstandigheden 640MB RAM aan, veiliger is 512.\r\n\r\nVeiligeModus JA zeggen (slechter kan het toch niet worden) en eenmaal daarin binnen, naar Apparatenlijst gaan en die screenen op vraag/uitroep-tekens (conflicten) die absoluut alle moeten worden weggewerkt.\r\n\r\nHangt er al rand-apparatuur aangesloten aan je computer? Niet doen, verwijder die tijdens installatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Het is een AMD1300, en heeft het altijd heel goed gedaan als 2e PC. Er zit nu niks geen randapparatuur aaangesloten, er zit3 x 256MB geheigen in. IK heb ook al geprobeerd met 2 x 256.\r\nIk kies ook voor veilige modus, maar ik kom er gewoon niet in omdat de installatie niet word voltooid.De bestanden worden ghekopieerd, en op een bepaald moment moet de PC opnieuw opstarten om de installatie te voltooien maar daar gaat het fout. Hij voltooid niet de installatie, maar wil dan gelijk windows opstarten, en dat lukt natuurlijk niet omdat Win98 niet volledig is geinstalleerd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 3x256 gaat fout met w98 of ME, dus die 3e strip eruit laten totdat XP er op zit.\r\n\r\nWil het met 2x256 niet meteen, dan zou ik proberen ZONDER FORMATTEREN de installatie opnieuw te laten lopen.\r\n\r\nGaat dit ook niet, dan weer formatteren MAAR met maximaal 2x256 aan boord en weer beginnen te installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Bedankt voor je advies, ik heb er eentje uitgehaald en nu kom ik net een stapje verder, hij start op en ik moet mijn naam gaan invullen. Maar precies hier valt hij uit en verschijnt de melding: \"schrijffout schrijven apparaat PRN.\"\r\nZoals ik zei werkte hij prima, maar mijn zoon wilde hem graag hebben. Toen gebeurde het dat hij ging uitvallen en opnieuw opstarten, en omdat er nog van alles op stond leek een herinstallatie de oplossing. Kan dat eerder uitvallen er mee te maken hebben? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Ik ben bang dat er al te veel fouten in zijn geslopen. Zorg dat er niet meer dan 2x256RAM in zit en ga maar weer formatteren en installeren.\r\n\r\nEDIT: nee, probeer het eerst ZONDER formatteren zodat je geen spullen kwijtraakt die er misschien nog op staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Er stond al iks belangrijks meer op, want ik had al eerder geformatteerd,maar ook met 2 x 256 wil de installatie niet lukken. Steeds valt hij ergens tijdens tijdens de installatie uit en start opnieuw op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 Probeer Windows eens vanaf de harde schijf te installeren.\r\n\r\n[url]http://www.windowsreinstall.com/win98/install98stepbystep2/indexfullpage.htm[/url]\r\n\r\nNadat je de Windows map op C: hebt gezet en voor je gaat installeren,haal dan alles wat niet nodig is uit de PC,zodat er alleen de videokaart en een reepje geheugen inzit.\r\n\r\nGreetz. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 [quote=Wanderer]Probeer Windows eens vanaf de harde schijf te installeren.\r\n\r\n[url]http://www.windowsreinstall.com/win98/install98stepbystep2/indexfullpage.htm[/url]\r\n\r\nNadat je de Windows map op C: hebt gezet en voor je gaat installeren,haal dan alles wat niet nodig is uit de PC,zodat er alleen de videokaart en een reepje geheugen inzit.\r\n\r\nGreetz.[/quote]\r\n\r\nJa, mooi systeempje; ik stop die link bij mijn favorieten om voor noodgevallen die DOS-commando\'s terug te kunnen vinden.\r\n\r\nDe vergelijkbare eindsituatie (windows kent eigen \"wortels\" van de W98-map en bedient zich daaruit in voorkomende gevallen zonder nog om de CD te vragen) forceer ik altijd al, ook met andere/alle software, door achteraf onder Windows die map(pen) naar mijn Software-partitie te copiëren en vandaar uit te (her)installeren, hetzij onder Windows danwel via DOS en dus bovendien veel sneller schijf-schijf dan vanaf CD. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Helaas wil dat ook niet lukken Nog steeds bij het opnieuw opstarten tijdens de installatie \"schrijfffout schrijven apparaat PRN\"\r\nZOu bijna aan een hardwareprobleem gaan denken??\r\nDe fan in de voeding en op de processor draaien verder normaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Ik kom er op Net niet goed achter wat er met PRN bedoeld wordt. \r\nZit er een printer aangesloten? Haal die er dan eens af, als er dan iets verandert heb je waarschijnlijk \"beet\" (maar moet misschien toch de setup weer herhaald worden en kun je altijd nog de printer later weer opvoeren/installeren). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 er is niks geen randapparatuur op aangesloten. Hij is op zijn geluids en videokart na helemaal uitgekleed.\r\nEr zitten 2 harde schijven in, C en D. De laatste komt uit een Packard Bell, zou het kunnen dat die problemen geeft. Want nu zag ik dat tijdens de setup als hij stations gaat controleren, aangeeft dat station C geen fouten bevat, dat station D geen fouten bevat en ook nog dat station e geen fouten bevat.\r\nC en D zijn beiden geformatteerd en dus leeg, E bevat allerlei dos-commando.s en kan ook niet worden gefromateerd. Eerder had ik trouwens al die PacBel verwijderd voor het installeren, maar dat hielp ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2006 Staat je EERSTE schijf wel gejumperd als MASTER? Gebruiks-aanwijzing staat bovenop de schijf en is per merk/type/grootte verschillend.\r\n\r\nIs die eerste schijf bovendien met de jumper correct in zijn eentje door FDISK en formattering gehaald?\r\n\r\nAls de master/slave-functies \"wazig\" staan, o.a doordat de tweede schijf ooit als Master gepartioneerd is geweest en de eerste niet duidelijk een primaire DOS-partitie op maximale grootte heeft, dan liggen conflicten voor de hand.\r\n\r\nOngebruikte installatie-software in een beschermde partitie kan zeker ook het verdriet vergroten.\r\n\r\nIk zie hier plenty mogelijkheden tot tomeloze verwarring.\r\n\r\nZelf zou ik die 2e schijf er af laten totdat Windows èn één of beide progs PartitionMagic, Paragon6 op de 1e schijf staan. Daarmee kun je ongewenste partities op schijven manipuleren, vernietigen, veranderen enzo. Die 2 progs vind ik onmisbaar. PartitionM vind ik het meest gebruikersvriendelijk maar Paragon6 kent een paar extra \"kunstjes\".\r\n\r\nDie 1e schijf zou ik voor de zekerheid met een prog als Killdisk of een van fabrieks-site te downloaden tool-floppie kaalmaken tot fabrieksvers, dus zelfs niet meer geformatteerd en daarna\r\n- jumper MASTER\r\n- met Windows opstartfloppie en DOS-commando FDISK (geeft dialoog) partitioneren als 1 grote schijf-met-ondersteuning-ingeschakeld (maximale primaire DOS-partitie)\r\n- vervolgens: formatteren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 De master/slave jumpers staan correct\r\nMaar ook zonder die 2e schijf gaat het niet, dat had ik ook al eerder geprobeerd, hij valt steeds uit tijdens de installatie. IK denk dat ik het maar opgeef. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 [quote]MIjn tweede was toe aan een herinstallatie[/quote]\r\nOm zeker te weten,of het niet aan de CDRom (de bestanden dus) of de harde schijf ligt,kun je eens overwegen de schijf in de 1e PC te plaatsen en kijken of Win98SE zich daar wel wil laten installeren.\r\n\r\nHet is even werk,maar verschaft wel meer duidelijkheid omtrent waar je de fout(en) moet zoeken.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Wat is het merk van je eerste schijf? Indien Quantum of Maxtor (zijn 1 merk geworden) tooltje Powermax downloaden en rechtstreeks (volgens automatische aanwijzingen) op een floppie branden. Daarmee kun je de schijf op bijzondere manieren controleren en ook kaler-dan-kaal maken.\r\n\r\nNIET opgeven; schijven zijn duur en een mens behoort zijn zin te kunnen krijgen.\r\n:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 hoe doe ik dat dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Als je wel in veilige modus naar Windows 98 kunt zou je kunnen probeer om vanuit die modus Windows XP te installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Ondertusssen nogmaals de 2e schijf verwijderd. Heb nu alleen de MAxtor. Die word bij het opstarten ook normaal gedetecteed, en idd word er geen primary slave gemeld. Voor de *tigste keer opnieuw geprobeerd windows te installeren, maar nu is de foutmelding bij het opnieuw opstarten van windows tijdens de installatie:\r\ner is een ongeldige VxD-dynamic link call opgetreden. apparaat 3, service B Uw windows configuratie is ongeldig. Start setup opnieuw om het probleem te corrigeren. Druk op een toets om door te gaan. \r\n\r\nEn dan valt hij uit na 5 seconden. \r\nIs het toch een hardwarefout? Moet ik naar een andere rubriek in het forum Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Zit er toevallig een modem en/of een netwerkkaart in die pc? Verwijder deze dan en probeer nogmaals Windows te installeren.\r\n\r\nKijk ook eens wat [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;306482]Microsoft[/url] over die fout te vertellen heeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen