Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Hallo, ik heb de laaste tijd een redelijk irritant probleem met mijn pc.\r\n\r\nHet komt steeds vaker voor dat ik tijdens het gebruik van de PC deze vast slaat en er een stotterend - hoge pieptoon uit mijn speakers komt. Soms zie ik dan ook op mijn scherm het woord dempen te voorschijn komen terwijl ik niks doe met het geluid ?, de eningste mannier om weer te kunnen werken met de pc is op de \"harde\" mannier de pc te resetten. \r\n\r\nHet probleem doet zich voor bij div. werkzaamheden; downloaden en gelijk muziek luisteren, een film maken met moviemaker, een spel online spelen, enz. ; dus overal waar de geluidskaart wat \"xtra\" belast wordt.\r\n\r\nHet gaat om een HP M1270 (Media Center 2005) PC met 2 gig, 250Mb HD sata , Creative Soundblaster Audigy 2 geluidskaart (gebruik 5.1 speakers), chipset ATI Radeon Xpress 200, video kaart 256Mb. MSI mb model MS-7093\r\n\r\nIk heb alle downloads aanbevolen door HP ingeinstalleerd, heb zelf ook het een en ander geupdate maar blijf helaas dit probleem houden; ik begin nu te twijfelen of de geluidskaart nog wel goed is ?\r\n\r\nWat zou het probleem kunnen zijn ? want het wordt en is vervelend om zo met de pc te werken. Mocht iemand wat weten dan hoor ik het erg graag !!!\r\n\r\nAlvast bedankt ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Heb je ook de nieuwste drivers voor je geluidskaart geïnstalleerd via creative.com?\r\n\r\n[quote]Ik heb alle downloads aanbevolen door HP ingeinstalleerd[/quote]\r\nMja, die aanbevolen updates van HP bevatten meestal nou net niet de downloads die je probleem oplossen is mijn ervaring, dus daar vertrouw ik sowieso niet blindweg op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Hoi Syntax Terror, ik heb inderdaad ook al de laaste driver(s) geinstalleerd van creative, eigenlijk heb ik van alles in de pc volgens mij de laaste drivers geinstalleerd.\r\n\r\nIk zit te denken of het wellicht een hardware conflikt kan zijn ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Je hebt geen microfoon aangesloten op je pc? Al klinkt het niet helemaal als een feedback probleem. Als ik zo thuis ben zal ik eens kijken. (Heb dezelfde kaart in mijn pc) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 de geluidskaart zou het iig makkelijk aan moeten kunnen.. het is een mooie kaart wat dat betreft... heb je misschien al eens gekeken voor een Firmware Update?? misschien dat het daar aan zou kunnen liggen... ik heb ergens namelijk eens gehoord dat er een \"slechte reversie\" van de Audigy 2 was... zou goed kunnen dat jij een van de \"unlucky bastards\" was...\r\n\r\nnóg een optie:\r\nprobeer de kaart eens in een ander PCI-slot... misschien dat het helpt (wegens de IRQ\'s enzo...)\r\n\r\nde laatste optie (die zomaar in mij opkomt):\r\nprobeer eens de Chipset-drivers opnieuw te installeren van het moederbord... (op de site van HP te vinden..)\r\n\r\n\r\nsuc6!! (Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Ik denk of weet wel zo goed als zeker, dat je veel te veel progs op de achtergrond steeds hebt openstaan en/of dat je te weinig RAM hebt.\r\n\r\nWindows MovieMaker is een heel leuk ding maar als je daarmee een behoorlijke opname wilt maken kun je het beste de Internetverbinding verbreken, virusbewaking en firewall uitschakelen en verder nog alle progs uitschakelen (1x Ctrl_Alt_DEL en dan wachten wat je ziet) die niet absoluut noodzakelijk zijn.\r\nDeze ervaring heb ik opgedaan toen ik nog WindowsME gebruikte (nu terug naar W98SE) op mijn 955MHz computer met een halve Gig RAM. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Mja, maar Windows ME.. Dan heb je het ook wel over een OS.. Dat is ongeveer het slechtste OS dat uit de M$ fabriek is komen rollen, dus dat je daar problemen mee had is eerder normaal dan een uitzondering. :-P\r\n\r\nStandaard zou er 512 MB geheugen in moeten zitten, opzich geen enorm vette hap, maar mijn pc is vergelijkbaar.. Daar heeft ooit ook 512 MB Ram ingezeten en absoluut geen problemen van die orde, dus ik heb er zeer mijn twijfels over of daar de oorzaak ligt.\r\n\r\nHet uitsluiten van IRQ problemen is een goeie tip, die komen met windows XP zelden meer voor, maar je kan het altijd proberen.\r\n\r\nSowieso natuurlijk niet onverstandig: Scannen op spyware met programma´s als Ad-aware en Spybot Search & Destroy. Verder kan je met het programma Hijackthis een log maken, als je dat hier post kunnen we zien welke programma´s er allemaal op de achtergrond meedraaien. Misschien dat het toch teveel is, alles wat onnodig meestart is natuurlijk zonde, of het nu wel of geen oorzaak is van je probleem. :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Vooral MovieMaker vergt BIJ OPNAME erg veel van de compu; veel RAM nodig en eventueel nutteloze programma\'s uitschakelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Allereerst bedankt voor de reakties allemaal. \r\n\r\nWat betreft de opties die jullie aandragen; ik heb een microfoon aan gesloten op mijn pc (labtec), heb niet echt veel programma\'s open tijdens het probleem 99% van de tijd staat alleen het programma open waar ik op dat moment mee bezig ben; skype, voipebuster en msn staan altijd open, en heel soms outlook \r\n\r\nIk heb al div. malen een scan gemaakt met mijn antivirus (NOD 32) en met Hitman Pro en deze gaven beide geen problemen aan. Heb net div. opties uitgezet bij automatisch opstarten naar aanleiding van een tip van een collega.\r\n\r\nWat moviemaker betreft, ik weet dat dit erg veel vert van de PC maar wat ik niet snap is dat mijn vorige PC (paradigit), die minder was in alle opzichten, ik totaal geen problemen had.\r\n\r\nWat betreft het RAM geheugen, 2 gig lijkt mij toch genoeg om het een en ander te gelijk te doen ? mijn vorige pc had \"maar\" 1 gig.\r\n\r\nIk zal zo snel mogelijk proberen een post te plaasten van hijackthis, wellicht kunnen jullie er iets uithalen.\r\n\r\nMisschien totaal nutteloze info, maar als ik bij Microsoft een HD film wil kijken en ik laat checken of de pc het aan kan dan komt de scan tot 28% en krijg ik een mooi blauw scherm met een of andere code, ook hier had ik met mijn oude pc totaal geen problemen ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 hier ben ik weer, heb een log van hijackthis, maar hoe krijg ik dat nu in mijn berichtveld ?\r\n[/list] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 [quote=arthur35]hier ben ik weer, heb een log van hijackthis, maar hoe krijg ik dat nu in mijn berichtveld ?\r\n[/list][/quote]\r\n\r\nDat log kun je toch waarschijnlijk openen, volledige tekst selecteren, copy, plak in dit veld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2006 Hallo, had stomme fout gemaakt met het kopieeren en plakken :-P , maar goed hier is dan toch het log bestand van hajickthis, wellicht kunnen jullie iets vinden.\r\n\r\n\r\nLogfile of HijackThis v1.99.1\r\nScan saved at 12:53:52, on 15-3-2006\r\nPlatform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)\r\nMSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)\r\n\r\nRunning processes:\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\smss.exe\r\nC:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\winlogon.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\services.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\lsass.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\Ati2evxx.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\svchost.exe\r\nC:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\Ati2evxx.exe\r\nC:\\WINDOWS\\Explorer.EXE\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\spoolsv.exe\r\nC:\\windows\\system\\hpsysdrv.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\ps2.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\HP Print Screen\\PrnSys.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\LVCOMSX.EXE\r\nC:\\Program Files\\Logitech\\Video\\LogiTray.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\HP Software Update\\HPWuSchd2.exe\r\nC:\\Program Files\\Eset\\nod32kui.exe\r\nC:\\Program Files\\Nuria\\Nuria.exe\r\nC:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\cli.exe\r\nC:\\Program Files\\Windows Media Connect 2\\WMCCFG.exe\r\nC:\\Program Files\\Creative\\SBAudigy2ZS\\DVDAudio\\CTDVDDet.EXE\r\nC:\\Program Files\\Skype\\Phone\\Skype.exe\r\nC:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqtra08.exe\r\nC:\\Program Files\\Logitech\\SetPoint\\SetPoint.exe\r\nC:\\Program Files\\Common Files\\Logitech\\KHAL\\KHALMNPR.EXE\r\nC:\\Program Files\\Logitech\\Video\\FxSvr2.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqimzone.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\CTSvcCDA.EXE\r\nC:\\WINDOWS\\eHome\\ehRecvr.exe\r\nC:\\WINDOWS\\eHome\\ehSched.exe\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\svchost.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\inetsrv\\inetinfo.exe\r\nC:\\Program Files\\Eset\\nod32krn.exe\r\nC:\\Program Files\\Spyware Doctor\\sdhelp.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\MsPMSPSv.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\dllhost.exe\r\nC:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\cli.exe\r\nC:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\cli.exe\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\svchost.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqSTE08.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\Product Assistant\\bin\\hprblog.exe\r\nC:\\Program Files\\Outlook Express\\msimn.exe\r\nC:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nC:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\r\nC:\\Program Files\\Common Files\\Logitech\\WebColct\\WebColct.exe\r\nc:\\program files\\internet explorer\\iexplore.exe\r\nC:\\Program Files\\WinRAR\\WinRAR.exe\r\nC:\\DOCUME~1\\HP_ADM~1\\LOCALS~1\\Temp\\Rar$EX00.766\\HijackThis.exe\r\n\r\nR1 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Default_Search_URL = [url]http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=NL_NL&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop[/url]\r\nR0 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Start Page = [url]http://www.planet.nl/[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Default_Search_URL = [url]http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=NL_NL&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Search Bar = [url]http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=NL_NL&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Search Page = [url]http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=NL_NL&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop[/url]\r\nR1 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Internet Settings,ProxyOverride = localhost\r\nR0 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen\r\nO2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat 6.0\\Reader\\ActiveX\\AcroIEHelper.dll\r\nO2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\\PROGRA~1\\SPYBOT~1\\SDHelper.dll\r\nO2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\\Program Files\\Java\\jre1.5.0_06\\bin\\ssv.dll\r\nO2 - BHO: Helperobject voor Encarta Winkler Prins Webassistent - {955BE0B8-BC85-4CAF-856E-8E0D8B610560} - C:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\Encarta Web Companion\\ENCWCBAR.DLL\r\nO2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\\program files\\google\\googletoolbar1.dll\r\nO3 - Toolbar: Skype™ For Internet Explorer - {B13721C7-F507-4982-B2E5-502A71474FED} - (no file)\r\nO3 - Toolbar: Encarta Winkler Prins Webassistent - {147D6308-0614-4112-89B1-31402F9B82C4} - C:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\Encarta Web Companion\\ENCWCBAR.DLL\r\nO3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\\program files\\google\\googletoolbar1.dll\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [hpsysdrv] c:\\windows\\system\\hpsysdrv.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [IgfxTray] C:\\WINDOWS\\system32\\igfxtray.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [Recguard] C:\\WINDOWS\\SMINST\\RECGUARD.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [PS2] C:\\WINDOWS\\system32\\ps2.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [ATIPTA] \"C:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI Control Panel\\atiptaxx.exe\"\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [PrnSys Executable] C:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\HP Print Screen\\PrnSys.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [LVCOMSX] C:\\WINDOWS\\system32\\LVCOMSX.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [LogitechVideoRepair] C:\\Program Files\\Logitech\\Video\\ISStart.exe \r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [LogitechVideoTray] C:\\Program Files\\Logitech\\Video\\LogiTray.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [HP Software Update] C:\\Program Files\\HP\\HP Software Update\\HPWuSchd2.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [nod32kui] \"C:\\Program Files\\Eset\\nod32kui.exe\" /WAITSERVICE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [Nuria] C:\\Program Files\\Nuria\\Nuria.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [ATICCC] \"C:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\cli.exe\" runtime -Delay\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [Windows Media Connect 2] \"C:\\Program Files\\Windows Media Connect 2\\WMCCFG.exe\" /StartQuiet\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [CTDVDDET] C:\\Program Files\\Creative\\SBAudigy2ZS\\DVDAudio\\CTDVDDet.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [UpdReg] C:\\WINDOWS\\UpdReg.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\\system32\\dumprep 0 -k\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [Skype] \"C:\\Program Files\\Skype\\Phone\\Skype.exe\" /nosplash /minimized\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [msnmsgr] \"C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe\" /background\r\nO4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\\Program Files\\Common Files\\Adobe\\Calibration\\Adobe Gamma Loader.exe\r\nO4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqtra08.exe\r\nO4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\\Program Files\\Logitech\\Desktop Messenger\\8876480\\Program\\LDMConf.exe\r\nO4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\\Program Files\\Logitech\\SetPoint\\SetPoint.exe\r\nO4 - Global Startup: Snelstart HP Image Zone.lnk = C:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqthb08.exe\r\nO8 - Extra context menu item: &Google Zoeken - res://c:\\program files\\google\\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html\r\nO8 - Extra context menu item: &Woord vertalen in het Nederlands - res://c:\\program files\\google\\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html\r\nO8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\\PROGRA~1\\MICROS~2\\OFFICE11\\EXCEL.EXE/3000\r\nO8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina\'s - res://c:\\program files\\google\\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html\r\nO8 - Extra context menu item: Koppelingspagina\'s - res://c:\\program files\\google\\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html\r\nO8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\\program files\\google\\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html\r\nO9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\\Program Files\\Java\\jre1.5.0_06\\bin\\ssv.dll\r\nO9 - Extra \'Tools\' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\\Program Files\\Java\\jre1.5.0_06\\bin\\ssv.dll\r\nO9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\\PROGRA~1\\SPYWAR~2\\tools\\iesdpb.dll\r\nO9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\\PROGRA~1\\MICROS~2\\OFFICE11\\REFIEBAR.DLL\r\nO9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\Encarta Search Bar\\ENCSBAR.DLL\r\nO9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nO9 - Extra \'Tools\' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nO12 - Plugin for .mpg: C:\\Program Files\\Internet Explorer\\PLUGINS\\npqtplugin3.dll\r\nO12 - Plugin for .tif: C:\\Program Files\\Internet Explorer\\PLUGINS\\npqtplugin7.dll\r\nO12 - Plugin for .wav: C:\\Program Files\\Internet Explorer\\PLUGINS\\npqtplugin.dll\r\nO16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - [url]http://www.creative.com/su/ocx/15015/CTSUEng.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835[/url]\r\nO16 - DPF: {200B3EE9-7242-4EFD-B1E4-D97EE825BA53} (VerifyGMN Class) - [url]http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn/install/hpobjinstaller_gmn.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {22E5D91F-89E6-4405-AD9C-0AF27BA6F06B} (HidInputMonitorX Control) - file://E:\\components\\hidinputmonitorx.ocx\r\nO16 - DPF: {49232000-16E4-426C-A231-62846947304B} (SysData Class) - [url]http://ipgweb.cce.hp.com/rdqemea/downloads/sysinfo.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - [url]http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {4F63D44B-6274-4D60-8AB1-CAA7116B8AF3} (A9Helper.A9) - file://F:\\components\\A9.ocx\r\nO16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} - [url]http://software-dl.real.com/27ea7475eb2fe8bc8720/netzip/RdxIE601.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - [url]http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121539825682[/url]\r\nO16 - DPF: {7142BA01-8BDF-11CF-9E23-0000E8A37440} (Surround Video Control Object) - [url]http://strolling.com/main/svideo.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {85D1F3B2-2A21-11D7-97B9-0010DC2A6243} (SecureLogin class) - [url]http://secure2.comned.com/signuptemplates/securelogin-devel.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - [url]https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx[/url]\r\nO16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - [url]http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - [url]http://advisor.futuremark.com/global/msc37.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - [url]https://gto.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - [url]http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {E0051273-5988-41EC-A891-11D4A1BABF35} (KDreg class) - [url]http://217.69.157.141/player/kdreg.cab[/url]\r\nO16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - [url]https://www.computerideedrive.nl/computeridee/browser/XUpload.ocx[/url]\r\nO16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - [url]http://h30043.www3.hp.com/aio/nl/check/qdiagh.cab?326[/url]\r\nO16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - [url]http://creative.com/su/ocx/15016/CTPID.cab[/url]\r\nO17 - HKLM\\System\\CCS\\Services\\Tcpip\\..\\{B8A69A28-AA17-4F64-B614-DB76F36E80AB}: NameServer = 213.211.129.21,213.211.129.22\r\nO18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - \"C:\\PROGRA~1\\MSNMES~1\\msgrapp.dll\" (file missing)\r\nO18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - \"C:\\PROGRA~1\\MSNMES~1\\msgrapp.dll\" (file missing)\r\nO18 - Protocol: talkto - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - \"C:\\PROGRA~1\\MSNMES~1\\msgrapp.dll\" (file missing)\r\nO20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\igfxsrvc.dll\r\nO20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\WRLogonNTF.dll\r\nO23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\\Program Files\\Common Files\\Adobe Systems Shared\\Service\\Adobelmsvc.exe\r\nO23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\\WINDOWS\\system32\\Ati2evxx.exe\r\nO23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\\WINDOWS\\system32\\ati2sgag.exe\r\nO23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\\WINDOWS\\system32\\CTSvcCDA.EXE\r\nO23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\\Program Files\\Eset\\nod32krn.exe\r\nO23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\\WINDOWS\\system32\\HPZipm12.exe\r\nO23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\\Program Files\\Spyware Doctor\\sdhelp.exe\r\nO23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\\Program Files\\Webroot\\Spy Sweeper\\WRSSSDK.exe Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2006 [quote]en krijg ik een mooi blauw scherm met een of andere code, ook hier had ik met mijn oude pc totaal geen problemen ! [/quote]\r\nHmm, die code kan misschien wel een aanknopingspunt zijn. Als ik dat log zo bekijk, dan kan ik ook niet zeggen dat er dusdanig veel programma´s opstarten dat het hele geheugen vol zou moeten zitten.\r\nVerder zeg je dat er 2 GB ram in zit, dat moet meer dan voldoende zijn.\r\n\r\nHeb je de problemen trouwens ook als je de microfoon afgekoppelt hebt? En je zegt dat skype, voipebuster en msn altijd openstaan, als je deze sluit, komt dan het probleem ook nog voor? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 ik heb nog niet geprobeerd om msn, skype, en viopebuster te sluiten zal dit morgenochtend geljjk eens proberen.\r\n\r\nWat betreft die code die ik krijg bij het afspelen van de HD film; is eigenljk geen code maar de volgende tekst:\r\n\r\n[color=red]driver. irql not less or equal [/color](weet niet helemaal zeker of het 100% de juiste omschrijving is) Ik heb dit als een gegoogled en krijg dan te zien dat één of meerdere stuurprogramma\'s niet juist zijn ? Terwijl ik zoals eerder al aangegevn heb van alles volgens mij de laaste driver heb.\r\n\r\nHeb inmiddels ook maar eens de hekpdesk van HP gebeld; zij adviseerde om de driver van creative te installeren die op de recover cd staat ???????????? (terwijl die veel ouder is als de gene die ik nu gebruik) als dit niet zou helpen dan zou ik de pc helemaal opnieuw moeten installeren en stap voor stap moeten gaan testen wanneer het probleem zich voor gaat doen. \r\n\r\nNU zie ik dar eigenlijk wel tegenop aangezien ik in de loop van de tijd de pc redlijk naar mijn wensen heb \"ingesteld\" en ik waarschijnlijk lang bezig ben om het zo te gaan testen.\r\n\r\nIk kreeg als andere optie (via een vriend) om eventueel een nieuwe geluidskaart aan te schaffen, nu zit de pc nog wel in de garantie bij HP, maar de helpdesk wist mij al te melden als die daar na toe moet ik hem 1 tot 2 weken kwijt ben; dus wat is wijsheid ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 Heb je geen windows-cd of bij de compu horende recovery-cd om eens ZONDER FORMATTEREN een totale reparatie/upgrade/opfris-setup te laten lopen? Dat lost nogal vaak raadsels op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Hallo, het heeft even geduurd, maar ik denk dat ik van het probleem af ben.\r\n\r\nNa veel wikken en wegen wou ik een totaal nieuwe installatie gaan doen met formarteren; echter kreeg ik het iedee om de pc is open te schroeven of ik wellicht iets zou zien wat eventueel niet zou kloppen. Zover mijn computerkennis gaat zag alles er goed uit en heb hem maar weer dicht geschroeft en weer terug gezet en voor de allerlaaste keer aan gezet, en tot mijn verbazig heb ik tot op heden nog totaal geen problemen gehad !!!???.\r\n\r\nHet enigste verschil is dat ik de coax kabels van de Haupage TV/radio kaart niet heb aangesloten (was ik vergeten)\r\n\r\nKan dit soms de oorzaak van mijn problemen geweest zijn ? een vriend van mij dacht van wel omdat er door de coaxkabel een stroompje gaat en die wellicht de boosdoener was ?\r\n\r\nEerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik de coaxkabel nog steeds niet ingeplugd heb; mede omdat ik nu eindelijk zonder het probleem met de pc bezig kan zijn.\r\n\r\nIk wil jullie in ieder geval bedanken voor alle hulp !! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2006 Tja, de Mysterieën zijn vooral sinds XP toegenomen ....\r\n:) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen