Ga naar inhoud
  • 0

Intern IP Adres

Anoniem2

Vraag

Hallo Mensen\r\n\r\nIk heb een vraagje,,ik heb een router van het Merk Conceptronic type C100BRS4H.Nou kom ik er achter dat als ik een online scan doe van de firewall dat mijn interne IP adres achterhaalt wordt.Hoe ik de router ook instel ik krijg dit niet weg.Ik ben nu weer een avond aan het proberen geweest maar het wil niet lukken.Nou is mijn vraag,,wat doe ik fout??Als ik IP filtering aan zet onder de firewall instellingen dan werkt dat dus ook niet.Nou heb ik op de website gelezen dat ze een Java app. gebruiken en daarmee wordt mijjn interne ip achterhaalt,maar volgens mij moet dat met de firewall worden tegengehouden.Om nu mijn vraag voledig te formuleren,,,moet ik me zorgen en zo ja hoe kan ik dit oplossen??\r\nIk heb ook op de website van de fabrikant gekeken maar daar staat niks beschreven over dit probleem.\r\nIk hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit moet oplossen.\r\nOvergens zegt de scan ook dat al mijn poorten geblocked zijn dat moet volgens de website goed zijn.Derhalve ga ik er dus vanuit dat mijn firewall op het genoemde probleem na dan werkt.\r\n\r\n\r\nRoy\r\n ;-)
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Zo zeer geen probleem maar volgens mij moet de firewall er voor zorgen dat ondanks de Java App het interne ip adres niet zichtbaar wordt.Dit zou namelijk inhouden dat elke website die de Java App heeft draaien achter mijn interne ip adressen kan komen.Dus als er door middel van Java de scan wordt gedaan dan moet mijn firewall er volgens mij voor zorgen dat het niet zichtbaar is.Een maat van me heeft ook Java draaien en als hij de test doet via de zelfde website dan is zijn interne ip verhuld.Dat wil ik dus ook\r\n\r\nRoy\r\n\r\n ;-)
Link naar reactie
  • 0
Nee dat is niet het geval.\r\nWe hebben ook allebij een andere router dus dat gaat niet op.\r\nHet valt me op als ik onderde settings van de firewall de DNS poort sluit (wordt volgens de website gebruikt om ip adressen te achterhalen) ik helemaal geen internet heb wat natuurlijk normaal is.\r\n\r\nRoy\r\n ;-)
Link naar reactie
  • 0
Wat je de zin van de vraag bedoelt.Het gaat mij om het feit dat mijn interne ip zichtbaar is terwijl mijn firewall er voor moet zorgen dat het niet gebeurd.Java of niet.\r\nNou weet ik niet of je zelf ook een firewall gebruikt maar zo ja,,kijk eens op deze link en zie of je interne adres zichtbaar is.(je moet natuurlijk wel een router gebruiken).Laat me dan maar weten wat het resultaat is.De link : [url]http://www.auditmypc.com/free-spyware-removal.asp[/url] en de rest gaat vanzelf.\r\n\r\nRoy\r\n ;-)
Link naar reactie
  • 0
Ja, ik gebruik een firewall, en wel een ouderwetse simpele (Kerio 2.1.5). Ik heb de link uitgeprobeerd in IE6 en FireFox 1.5.0.1.\r\n\r\nIn IE krijg ik ook mijn interne IP-adres te zien, in FireFox niet. Het is dus gewoon een probleem van Internet Explorer.\r\n\r\nOnthoud trouwens ook dat die \"gratis\" site je graag een antispyware programma verkoopt. Dus die is zeker niet onafhankelijk!
Link naar reactie
  • 0
Maar even voor de duidelijkheid. De reden dat ik je vraag zinloos vind is dat je appels met peren vergelijkt. Je zegt dat de firewall van je vriend het wel tegenhoud, maar je hebt een andere firewall. Dat is klagen over het feit dat jouw glazen schild doorzichtig is, terwijk zijn ijzeren schild ondoorzichtig is. Je kunt die vergelijking pas gaan maken als jullie allebei dezelfde software gebruiken.
Link naar reactie
  • 0
Oke,,dat is dan jouw mening.Daar ga ik dan niet verder op in omdat het waarschijnlijk toch geen zin heeft.Het blijft een raar geval dat door middel van een Java script het interne ip door komt.De opmerking dat het aan IE6 licht vind ik ook niet terecht omdat een hardware matige firewall het interne adres moet tegen houden.IE6 of niet.\r\nIn iedergeval bedankt voor je hulp\r\n\r\nRoy\r\n ;-)
Link naar reactie
  • 0
Nou ik ben ook op die site gaan kijken, maar mijn ip adres is daar ook te zien, net als mijn externe ip adres 217.19.x.x wordt zichtbaar. Duurde overigens wel een paar minuten voordat het tevoorschijn kwam.\r\n\r\nAls dat bij je vriend niet zichtbaar word, zul je daar eens naar zijn instellingen moeten kijken.\r\n\r\n[quote]De opmerking dat het aan IE6 licht vind ik ook niet terecht omdat een hardware matige firewall het interne adres moet tegen houden[/quote]\r\nEn dat klopt niet. Zeker als jij verbindingen initieert is dat belangrijk voor een firewall, veel firewalls, ook hardwarematige bepalen het al dan niet toelaten van iets op basis van wie de verbinding initieert.\r\n\r\nVerder mag je IE6 en Java ook weglaten, er zijn nog wel een paar andere manieren om achter je interne ip te komen. Doch het heeft totaal geen zin wat je kunt er verder niets mee.\r\nHet gaat hier om NAT filtering en daar is de ene router wat beter mee dan de andere.
Link naar reactie
  • 0
Die website kan ook mijn interne IP vinden, of tenminste, zo lijkt het. In werkelijkheid weten zij jouw interne IP niet eens. De Java-app die ze op jouw systeem laten draaien, kan dat nummer wel laten zien, maar hij kan dat alleen omdat hij op dat moment al voorbij je firewall is. De website waar hij vandaan komt, ziet nog steeds helemaal niets.\r\nIk heb dit trucje trouwens al vaker gezien, maar dan om de inhoud van c:\\ op je scherm te toveren. Het lijkt dan net alsof een website de inhoud van je schijf kan zien, maar in werkelijkheid laat het programmaatje je alleen maar lokale waarden (of bestanden) zien.\r\n\r\nEn wat dat aangaat, je mag mijn interne IP ook best weten, hoor. Iedereen die met dezelfde router werkt als ik (een wat ouder modelletje van Sweex, breedbandrouter met ingebouwde 4-poorts switch) heeft hoogst waarschijnlijk precies dezelfde IP\'s, tenzij ze de DHCP uit hebben staan of in de instellingen hebben zitten rommelen. websites zien toch alleen je externe IP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...