Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Delen Geplaatst: 12 maart 2006 ik heb een SATA 2 250GB schijf in 3 partities in gedeeld: C: 50 gb (voor software) D: 50 gb (voor documenten) E: 150 gb (multimedia) maar ik zit nu te twijfelen of dit wel de juiste indeling is. waarom weet ik eigenlijk niet maarja, voor mijn gevoel kan het beter. dus wat zou een nog betere indeling zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2006 Zo te zien heb je (minstens) 2 HD\'s in gebruik.\r\n\r\nDan zou ik op een/de NIET-Windows HD aan het begin, dus als eerste, een kleine partitie \"swap\" maken en daar het Virtueel Geheugen naar toe dwingen.\r\n\r\nDit heb ik ook zo voor mijn Windows98SE en op de primaire slaaf-schijf levert me dat gemiddeld de beste snelheidswinst tijdens \"zwaar werk\" zoals up/down-loaden, giga-copiëren, spellen.\r\nVoor Windows 9X moet die partitie 3x RAMwaarde zijn, XP heeft waarschijnlijk genoeg aan 1,5 à 3x. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2006 nee ik maak gebruik van 1 hd, ik heb 1024 werk geheugen dus dat lijkt mij wel voldoende.\r\nik heb er win xp op.\r\n\r\nen de swap dan wel of niet formateren, hij houd automatisch bij elke partitie 8 mb vrij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2006 [quote=wouter]nee ik maak gebruik van 1 hd, ik heb 1024 werk geheugen dus dat lijkt mij wel voldoende.\r\nik heb er win xp op.\r\n\r\nen de swap dan wel of niet formateren, hij houd automatisch bij elke partitie 8 mb vrij.[/quote]\r\n\r\nHet verbannen van Swap naar 1 eigen partitie is een instelling die je moet om-dwingen en dan wordt er niet meer per partitie een stukje swap gepakt, alles blijft in die éne kleine partitie die op het begin staat van een HD waar NIET windows zelf op staat.\r\nLiefst is die tweede HD dan Primaire Slaaf.\r\n\r\nBinnen 1 schijf heeft zo\'n speciale partitie zéker voor XP GEEN NUT; bij Windows9X geeft het wel een fractie meer STABILITEIT. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2006 ik heb ook wel eens gehoord dat je een onzichtbare partitie kan maken en daar een back-op op kan plaatsen hoe zit dat dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Ja, backup-partitie. Maken onder Windows met een prog zoals PartitionMagic of Paragon6. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 ik heb gezocht op het internet maar niks kunnen vinden. weet jij toevallig waar ik hem kan vinden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 [quote=wouter]ik heb gezocht op het internet maar niks kunnen vinden. weet jij toevallig waar ik hem kan vinden?[/quote]\r\n\r\nIk weet tamelijk veel dingen te vinden maar heb niet de zekerheid dat die wel allemaal illegaal zijn, dus mag ik daarover in verband met FORUMREGELS niet posten.\r\n\r\nMisschien kun je iets te leen vragen van een van je kennissen per e-mail of messenger.\r\n\r\n:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Partition magic is een Norton programma.\r\nZoek eens onder \"Symantec\" of \"Norton\".\r\n\r\nHet is er echt wel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2006 e-mail of messenger is vaak sneller en o, zo handig maar veel mensen durven hun profiel niet volledig in te vullen of een pictogrammetje aan te klikken van iemand die zou kunnen en willen uithelpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Wouter, kijk in mijn profiel en stuur me een test-emailtje zodat ik je adres heb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 gedaan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen