Ga naar inhoud

harde schijf goed ingedeeld?

Aanbevolen berichten

Zo te zien heb je (minstens) 2 HD\'s in gebruik.\r\n\r\nDan zou ik op een/de NIET-Windows HD aan het begin, dus als eerste, een kleine partitie \"swap\" maken en daar het Virtueel Geheugen naar toe dwingen.\r\n\r\nDit heb ik ook zo voor mijn Windows98SE en op de primaire slaaf-schijf levert me dat gemiddeld de beste snelheidswinst tijdens \"zwaar werk\" zoals up/down-loaden, giga-copiëren, spellen.\r\nVoor Windows 9X moet die partitie 3x RAMwaarde zijn, XP heeft waarschijnlijk genoeg aan 1,5 à 3x.
Link naar reactie
[quote=wouter]nee ik maak gebruik van 1 hd, ik heb 1024 werk geheugen dus dat lijkt mij wel voldoende.\r\nik heb er win xp op.\r\n\r\nen de swap dan wel of niet formateren, hij houd automatisch bij elke partitie 8 mb vrij.[/quote]\r\n\r\nHet verbannen van Swap naar 1 eigen partitie is een instelling die je moet om-dwingen en dan wordt er niet meer per partitie een stukje swap gepakt, alles blijft in die éne kleine partitie die op het begin staat van een HD waar NIET windows zelf op staat.\r\nLiefst is die tweede HD dan Primaire Slaaf.\r\n\r\nBinnen 1 schijf heeft zo\'n speciale partitie zéker voor XP GEEN NUT; bij Windows9X geeft het wel een fractie meer STABILITEIT.
Link naar reactie
[quote=wouter]ik heb gezocht op het internet maar niks kunnen vinden. weet jij toevallig waar ik hem kan vinden?[/quote]\r\n\r\nIk weet tamelijk veel dingen te vinden maar heb niet de zekerheid dat die wel allemaal illegaal zijn, dus mag ik daarover in verband met FORUMREGELS niet posten.\r\n\r\nMisschien kun je iets te leen vragen van een van je kennissen per e-mail of messenger.\r\n\r\n:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...