Ga naar inhoud

laptop reinigen met alcohol?


soufyan20

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb laatst limonade gemorst op mijn laptop, mijn toetsenbord is nu heel erg plakkerig (logisch). ik heb de knopjes 1 voor 1 eruit gehaald en schoongemaakt met water en een wattenstaafje na dat ik dat gedaan heb waren de knopjes normaal en niet meer plakkerig, de volgende dag heb ik weer de zelfde probleem. ik heb opgezocht hoe ik het best kan schoonmaken en toen zag ik ergens dat je het met alcohol kan schoonmaken maar in de winkel heb je 70% en 92% dacht ik. Welke moet ik nou gebruiken?
Link naar reactie
En hoe denk je overal te kunnen komen met een wattenstaafje en wat alcohol? Je hebt geen idee waar die limonade allemaal in is getrokken. Wat je eigenlijk nodig hebt is schuim en hoge druk. In de zaken waar je ook computers kan kopen kan je ook spuitbussen halen met speciaal schoonmaakschuim. Dit trekt in alle hoekjes en gaatjes en maakt goed schoon. Daarna is het zaak om het toetsenbord schoon te blazen met hoge druk, ook te verkrijgen in spuitbussen. Nou kan je het toetsenbord behandelen als die in de laptop zit en natuurlijk haal je 'm dan van de stroom af en haal je de accu er uit! Maar om risico's te ontlopen is het het beste dat je je toetsenbord los gaat maken van de laptop , dan gaat behandelen en 'm een goede nacht rechtop laat drogen. Het is even werk maar het resultaat is altijd beter dan wanneer je aan het werk gaat met staafjes. Voor het maandelijkse onderhoud gebruik ik goedkope glassex. Een BEETJE sprayen, even laten inwerken en snel met een vochtige doek schoon maken.
Link naar reactie
Ik denk dat je alle plastic delen het beste even kunt wassen in een sopje: voor limonade is afwasmiddel voldoende denk ik. Onderdelen die een electrische functie hebben en er onder zitten is veel lastiger, misschien dat het schuim van Kasander inderdaad een goede methode is maar ik twijfel. Alles op het oog verwijderen en niet eerder gebruiken totdat alles weer kurkdroog is kun je ook proberen. Een nieuw toetsenbord (eBay) is veelal niet prijzig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...