Ga naar inhoud

Probleem met externe harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf, ik moest de computer opnieuw opstarten, en nadat hij opnieuw gestart was miste ik mijn 2e externe harde schijf, toen heb ik de externe behuizing uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld om de schijf opnieuw te laten detecteren, dat heeft geholpen, maar nu krijg ik de volgende melding als ik het station wil benaderen. (De schijf in station M is niet geformatteerd, wilt u de schijf nu formateren). Dat wil ik niet omdat er een hoop data op de schijf staat die ik niet kwijt wil.\r\n\r\nBij de eigenschappen van de harde schijf staat ook geen bestandssysteem, terwijl ik hem destijds als NTFS geformatteerd heb.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen.\r\n\r\nIk maak gebruik van Windows XP Home.
Link naar reactie
Hopelijk heb je geen USB-aansluitingen ge/ver-wisseld; zou moeten kunnen maar geeft op veel compu\'s gedonder, beter alles op de aansluiting laten waarop de eerste keer gedetecteerd/geïnstalleerd.\r\n\r\nIk zou met een partitie-prog zoals PartitionMagic of Paragon6 eens die schijf wat beter bekijken en eventueel een nutteloze/onschuldige manipulatie doorvoeren, zoals een extra partitie van weinig GBs aan het einde erbij maken en die eventueel later weer teruggeven aan de voorligger.\r\n\r\nLukt dit, dan grote kans dat er meteen andere onregelmatigheden zich oplossen.
Link naar reactie
Nee de usb kabel zit in hetzelfde usb slotje.\r\n\r\nIk heb met partition magic 8 naar de schijf gekeken, en daar geeft hij gewoon aan dat de schijf 190 GB groot is, dat ik van die 190 GB, 153 GB verbruikt heb, en ik dus nog 37 GB over heb. Als ik via Partion Magic de schijf benader dan krijg ik wel gewoon de bestanden te zien die er op staan. Hij geeft ook aan dat het bestandssysteem NTFS is. Hij geeft echter geen drive letter weer (Bij deze computer geeft hij die wel aan M)\r\n\r\nHieronder staat een link naar een screenshot van Partition Magic, misschien dat het helpt als jullie het met eigen ogen kunnen zien wat Partition Magic weergeeft. Het gaat dus om disk 3 met de label schijf 3.\r\n\r\n[url]http://img58.imageshack.us/img58/9858/screenshot3yw.jpg[/url]\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp.\r\n\r\nPs. ik gaf eerder aan dat de schijf 200 GB is maar het is 190
Link naar reactie
Het probleem is opgelost.\r\n\r\nIk heb via de schijf verkenner van Partition Magic, de schijf benaderd, en de bestanden eruit geknipt om ze vervolgens op mijn andere harde schijf te plakken, en ze op dvd gebrand, dit proces telkens herhaald tot alle bestanden veilig weg gebrand zijn op dvd, toen de harde schijf geformateerd en nu kan ik de schijf weer gewoon via deze computer benaderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...