Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2006 Delen Geplaatst: 11 maart 2006 Beste mensen,\r\n\r\nIk heb net een nieuwe DVD speler in mijn PIII gestopt. Het is er eenjte van AOpen. mijn PIII heeft 256 intern en 40 Gig en XP.\r\nHet geval is nu dat mijn beeld vloeiend loopt, maar het geluid hapert. Je kunt het het beste omschrijven als stotteren. Dit gebeurt in Real en PowerDVD. Iemand enig idee hoe dat kan?\r\nDVD zit als slave samen op een kabel met een CD-brander als master Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2006 Schakel eens alle overbodige achtergrond-programma\'s uit; daar kom je aan via [b]1x[/b] Ctrl_Alt_Del en dan even wachten.\r\n\r\nWel goed kijken wàt je uitschakelt.\r\n\r\nBekijk ook je TEMPERATUREN middels gratis progs zoals SpeedFan en Everest.\r\n\r\nIk vind 256RAM wel erg weinig voor zulk werk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2006 Het probleem zit waarschijnlijk in het afspeel programma.\r\nOp mijn computer stond namelijk ook powerDVD en hetzelfde probleem.\r\nJe kan eerst even kijken of er een update is voor powerDVD\r\nProbeer anders eens of hij in Windows Media Player wel goed afspeeld.\r\nIk gebruik nu asusdvd. Zat bij mijn asus videokaart.\r\nEn heb er nu geen last meer van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 het zou goed kunnen dat je een té oude geluidskaart hebt.. als die bijv. in een ISA-slot zit, dan is die een beetje té oud... ga er maar vanuit dat een PIII niet meer de nieuwste computer is... en dat je het beste iets meer van alles kunt hebben (geheugen, CPU, waarschijnlijk ook videokaart).. dit zou een hele hoop ellende in de toekomst verhelpen... :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Controleer of de DVD speler wel in DMA modus loopt. Rechtsklik op Deze Computer->Eigenschappen->Hardware->Apparaatbeheer->IDE ATA/ATAPI Controllers. Hier de eigenschappen van het kanaal kiezen waarop de speler zit (Bij jouw Secundair als ik het zo lees). Bij \"Geavanceerde instelling\" zou de Huidige overdrachtsmodus op een DMA modus moeten staan. Apparaat0 is de master, Apparaat1 is de slave. Als hij op PIO staat is er iets mis en klopt het dat het geluid niet goed loopt, PIO is te traag om DVD´s af te spelen. Er zijn diverse manieren om dat op te lossen, maar dat komt wel als je even laat weet of het daadwerkelijk zo is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Als eerste, bedankt voor jullie reacties!\r\n\r\n@willem1940: Je tips opgevolgd, maar met zo goed als alles uit en 512 mb ram zelfde problems nog\r\n\r\n@lampje: bij wmp is het minder, maar niet weg.\r\n\r\n@tommelMOD: dat is het niet. nieuwe kaart op pci slot\r\n\r\n@syntax Terror: Dit staat ok (UDMA 2 /4)\r\n\r\nHELP!!! :-? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Als gewone muziek ZONDER BEELD niet hapert dan denk ik toch aan te weinig RAM. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen