Ga naar inhoud
  • 0

Ik kom maar niet van een pop_up af. Wie kan me helpen.

Anoniem2

Vraag

Ik heb 2 websites werken en elke keer als ik een van beide opstart, op welke computer dan ook, verschijnt er een pop_up van [b][color=red]http://ilead.itrack.it/clients/etc etc, met een hele reeks tekens en cijfers er achter[/color][/b].\r\nOok als ik alle cookies heb ik verwijderd, maar het kreng blijft terugkomen. \r\n\r\nKan het zij dat de pup_up zich misschien ergens in een register heeft genesteld? Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier van af kan komen? Gaarne een reactie.\r\n\r\nBij voorbaat dank.
Link naar reactie

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Ik zou om te beginnen in Veilige Modus eerst je virus-scanner grondig laten lopen en daarna achtereenvolgens de gratis progs 1: Spybot en 2: AdawareSE; laat ze vernietigen wat ze maar vinden (ik zag van deze 2 nog nooit een fout).\r\n\r\nWèl eerst in normale modus: de progs updaten zodat ze de laatste definities hebben tegen nieuwste malware.\r\n\r\nPer se Veilige Modus omdat een onderdeel zich dan niet kan verweren tegen opruiming wegens \"programma in gebruik\".
Link naar reactie
  • 0
[quote=roerod]Ilead komt door een statistiekenteller die op de website staat.[/quote]\r\n\r\nInderdaad.\r\nSinds NedStat overgegaan is in Webstats4u, verschijnt er een popup (van ilead) op een site met zo\'n webstats4u-teller.\r\n\r\nEen goeie popupkiller kan ook die popups tegenhouden, Internet Explorer 6 SP2 echter niet.\r\n\r\n\r\nEDIT: sjouwer was me net voor. Wat hij schrijft kan inderdaad ook, je hebt dan geen extra popupkiller nodig.
Link naar reactie
  • 0
[quote=Pushkin]Ik heb inderdaad WebStat als tellers op beide sites staan. De oplossing van Sjouwer lijkt dus de meest voor de handliggende. Misschien volgt er nu een domme vraag, maar hoe en waar moet ik die genoemde code dan precies plaatsen.[/quote]\r\n\r\nWindows XP?\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\etc\r\n\r\nDaar staat een bestandje hosts (zonder extensie).... openen met kladblok en de code van sjouwer er bij zetten. Vervolgens bestand weer opslaan zonder extensie. Dan zou het moeten werken.\r\n\r\nOff Topic...: svp even Help! uit je titel halen; houdt Modje helemaal niet van en dan loop je kans dat ze je draad op slot gooit....
Link naar reactie
  • 0
Yep. Ik heb zelf een hele rits er in staan. De lijst is compleet van internet te downloaden. Nadeel is wel, dat enkele sites (die je wel wilt zien) ook niet meer goed te bereiken zijn.\r\n\r\n[url]http://www.computertotaal.nl/cursussen/cst.cfm?id=118[/url]\r\n\r\nAls je werkelijk alleen maar pop-ups wilt blokkeren kun je ook kiezen voor de Google Toolbar, of browsen met FireFox ...of... (er zijn nog wel meer opties.....)
Link naar reactie
  • 0
[quote=thamaster]heb ook nog wel eens last van popups..\r\nals ik die lijst toevoeg dan moet dat dus afgelopen zijn ?\r\nwant dat ga ik dat ff proberen[/quote]\r\n\r\n[quote]Van dit bestand kunt u gebruikmaken om uw pc beter te beschermen tegen de kwalijke effecten van spyware, wormen, adware, browser-kapers, onveilige cookies enzovoorts. Hoe? Door in de Hosts-file de namen op te nemen van bekende schadelijke websites en die te koppelen aan een ander IP-adres dan het echte adres van die sites. Het gevolg is dat alle informatie die een spyware- of adware-programma met het internet wil uitwisselen, uitkomt op het verkeerde adres. Door als ‘verkeerd adres’ het adres van de Local Host te gebruiken (127.0.0.1; een adres dat op iedere computer lokaal actief is), maakt u het onmogelijk dat dergelijke programma’s zelfs maar contact leggen met het internet. Zelfs als uw computer al besmet is met spyware, lukt het dergelijke programma\'s hierdoor niet meer contact te leggen met hun thuisbasis.[/quote]\r\n\r\nHet stopt niet [b]alle[/b]pop-ups, maar je bent zeker beter beveiligd en je zult ook minder hinderlijke reclame zien......
Link naar reactie
  • 0
Je kunt ook browser Firefox als extra downloaden en installeren, die blockt zelf popups. Die schakelt/zoekt iets langzamer dan IE maar is minder kwetsbaar. \r\nIk gebruik die voor sommige sites, vooral omdat ik W98se heb met eigenlijk iets te sterk SUN Java waar Firefox minder moeilijkheden mee heeft.\r\nWel: ander taalgebruik, ff wennen aan toeters en bellen (dingen heten anders).
Link naar reactie
  • 0
[quote=willem1940]Je kunt ook browser Firefox als extra downloaden en installeren, die blockt zelf popups. Die schakelt/zoekt iets langzamer dan IE maar is minder kwetsbaar. \r\nIk gebruik die voor sommige sites, vooral omdat ik W98se heb met eigenlijk iets te sterk SUN Java waar Firefox minder moeilijkheden mee heeft.\r\nWel: ander taalgebruik, ff wennen aan toeters en bellen (dingen heten anders).[/quote]\r\n\r\nSpeciaal voor jou! (of je kent het al natuurlijk)\r\n\r\n[url]http://www.breekpunt.nl/tip.asp?tip=1246[/url]\r\n\r\n[url]http://www.breekpunt.nl/tip.asp?tip=1247[/url]\r\n\r\n\r\nWerkt echt (Y)
Link naar reactie
  • 0
[quote=willem1940]Je kunt ook browser Firefox als extra downloaden en installeren, die blockt zelf popups. Die schakelt/zoekt iets langzamer dan IE maar is minder kwetsbaar. \r\nIk gebruik die voor sommige sites, vooral omdat ik W98se heb met eigenlijk iets te sterk SUN Java waar Firefox minder moeilijkheden mee heeft.\r\nWel: ander taalgebruik, ff wennen aan toeters en bellen (dingen heten anders).[/quote]\r\n\r\nik werk wel eens met firefox, daar krijg ik ook genoeg popups mee\r\n\r\nheb gister die hosts file aangepast, nu komen er geen reclame teksten meer in beeld, maar gewoon een leeg scherm, dus het probleem is nog niet opgelost
Link naar reactie
  • 0
[quote=TarUnited][quote=roerod]Ilead komt door een statistiekenteller die op de website staat.[/quote]\r\n\r\nInderdaad.\r\nSinds NedStat overgegaan is in Webstats4u, verschijnt er een popup (van ilead) op een site met zo\'n webstats4u-teller.\r\n\r\nEen goeie popupkiller kan ook die popups tegenhouden, Internet Explorer 6 SP2 echter niet.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nEDIT: sjouwer was me net voor. Wat hij schrijft kan inderdaad ook, je hebt dan geen extra popupkiller nodig.[/quote]\r\n\r\nwat is dan een goede popup killer ?
Link naar reactie
  • 0
ik ben nog steeds niet van die popups af .. heb nu inmiddels verschillende popup blockers geinstaleerd, namelijk degene die bij ashampoo zit, de google toolbar, natuurlijk degene van IE en firefox en nog van mcafee..\r\n\r\nheb gescand met spysweeper, adaware, mcafee, en ga zo maar door.\r\n\r\nik heb zowel bij IE als bij firefox last van popups :S\r\nheb ook nog mn hostsfile geupdate..\r\n\r\nik zit er aan te denken om mn computer te formateren, alleen weet ik nie zo goed hoe ik dit moet aanpakken, want ik wil niet alles op mn HD kwijt zijn, \r\n\r\nzijn er misschien nog andere mogelijk heden om van die rotzooi af te komen, zo nee hoe formatteer ik mn pc nou het handigst\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
  • 0
Laat je malware-scanners eens lopen onder Windows in Veilige Modus; vaak hebben ze dan meer macht omdat er dan bijna geen prog-onderdelen \"in gebruik\" staan. \r\n\r\nOp mijn compu kom ik in Veilige modus door wat blijven tikken op toets F5 tijdens opstart, bij sommige andere moet dat F8 zijn.\r\n\r\nGebruik ook eens een schoonmaak-programma zoals Ccleaner, alle cookies vernieteigen enzo (dan moet je wel opnieuw daarna inloggen op sites waar je lid van bent).\r\n\r\nFORMATTEREN maakt een schijf(partitie) totaal kaal, alles weg en ook geen Windows meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...