Ga naar inhoud

Instellen Ethernet Modem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of deze vraag thuis hoort op de Verbinding-afdeling of op deze maar ik probeer het maar.\r\nIk heb een Ethernet Modem, de LinkSys ADSL2MUE.\r\nNu ben ik van plan dit weekend mijn computer te her-installeren.\r\nToen ik dit modem voor het eerst aansloot had ik hulp nodig met de configuratie via de helpdesk.\r\nDe computer moest op een of andere manier het modem herkennen en ik moest een cijfercombinatie in de adresbalk invoeren en dan verscheen er een zwart scherm waar ik PING in moest typen (o.i.d), wat spaties en wat cijfers... Moet ik dit na het her-installeren weer opnieuw doen? En zoja, zou iemand me dan kunnen vertellen wat ik precies moet doen?\r\nIk gebruik XP, en provider is Zonnet (nu Tele2), ik heb Zonnet lite adsl.\r\nDe instellingen die ik voor Zonnet nodig heb die heb ik genoteerd, dus daar kom ik wel uit, maar ik ga m\'n computer totaal dus helemaal her-installeren :-P
Link naar reactie
[quote=willem1940]Ik meen te begrijpen dat je voor her-installatie eerst formatteert, dus alles kaal; dan: ja, moet na her-installatie geheid weer net zo.\r\n\r\nIk hoop dat je alle nummers enzo op klad genoteerd hebt want de kans is klein dat iemand anders dan de helpdesk dat weet.[/quote]\r\n\r\nNee, dat is het hem juist, ik heb helaas alleen de instellingen van de provider genoteerd.\r\nDus dat word weer helpdesk van LinkSys... of er moet hier iemand rondlopen die het weet... :mrgreen:
Link naar reactie
[quote=sjouwer]het ping commando is alleen nodig om te weten of je tot dat apparaat kan komen\r\n\r\nje komt er door start -- uitvoeren -- cmd -- ping ipnummer\r\n\r\nals je modem dus te bereiken is onder 192.168.1.1 dan is het commando ping 192.168.1.1\r\n\r\nje krijgt 4 regels terug en een regel met het gemiddelde[/quote]\r\n\r\n\r\nDat klopt, zoiets moest ik doen, ik wist alleen niet wat voor cijfercombinatie ik daar in moest tikken.\r\nIs dat 192.168.1.1? Of een ander nummer?
Link naar reactie
Dat kan je heel simpel uitproberen, start->uitvoeren \"cmd\" typen (zonder aanhalingstekens). typ vervolgens \"ping 192.168.1.1\". Je kan ook proberen om het adres in de adresbalk van je browser in te voeren, dan kom je in het configuratiemenu van je modem terecht, als je modem dat heeft natuurlijk.\r\n\r\nAls je een \"time-out bij opdracht\" krijgt, was het niet het goede adres, waarschijnlijk kan je het goede adres vinden in configuratiescherm->netwerkverbindingen. Dubbelklik op je internetverbinding (waarschijnlijk \"lan-verbinding\"), ga naar Ondersteuning en kijk welk adres er bij \"gateway\" staat. Dat is meestal het adres van je modem.\r\n\r\nMaar ik kan me niet voorstellen dat je dit na het herinstalleren weer moet doen, zoals gezegd: Het ping commando is alleen om te kijken of een apparaat, website of server te bereiken is. Puur diagnostisch dus, verder kan je er weinig mee.
Link naar reactie
[quote=Syntax Terror]Dat kan je heel simpel uitproberen, start->uitvoeren \"cmd\" typen (zonder aanhalingstekens). typ vervolgens \"ping 192.168.1.1\". Je kan ook proberen om het adres in de adresbalk van je browser in te voeren, dan kom je in het configuratiemenu van je modem terecht, als je modem dat heeft natuurlijk.\r\n\r\nAls je een \"time-out bij opdracht\" krijgt, was het niet het goede adres, waarschijnlijk kan je het goede adres vinden in configuratiescherm->netwerkverbindingen. Dubbelklik op je internetverbinding (waarschijnlijk \"lan-verbinding\"), ga naar Ondersteuning en kijk welk adres er bij \"gateway\" staat. Dat is meestal het adres van je modem.\r\n\r\nMaar ik kan me niet voorstellen dat je dit na het herinstalleren weer moet doen, zoals gezegd: Het ping commando is alleen om te kijken of een apparaat, website of server te bereiken is. Puur diagnostisch dus, verder kan je er weinig mee.[/quote]\r\n\r\nDie cijfercombinatie klopt inderdaad, op het laatste cijfer na.\r\nDus dan hoef ik na het her-installeren niets te doen dan mn modem gewoon weer aansluiten?\r\nIk ben hier niet zo heel technisch in... volgens mij staan de instellingen nu opgeslagen in het modem zelf en herkent hij dus gelijk mijn ge-herinstalleerde XP als het goed is?\r\nIs dat zo?\r\nIk heb trouwens problemen met de stroomtoevoer van dit apparaat, ik ga zo kijken of ik hem kan ruilen voor een ander exemplaar, ik neem aan dat ik dan dus wel weer moet pingen?\r\nKan iemand me aub vertellen wat ik dan precies moet doen... start > uitvoeren > cmd > ping spatie cijfercombinatie die ik zie via ondersteuning/gateway? en dan... :mrgreen:
Link naar reactie
[quote]Ik heb trouwens problemen met de stroomtoevoer van dit apparaat, ik ga zo kijken of ik hem kan ruilen voor een ander exemplaar, ik neem aan dat ik dan dus wel weer moet pingen? [/quote]\r\nIn principe niet. Het pingen is alleen om te kijken of het apparaat te bereiken is, mocht je problemen hebben kan je zo uitsluiten dat er iets mis is met de kabel of stekkers tussen pc en het modem. Verder doet het helemaal niets.\r\nHet enige dat je zou moeten doen is het instellen van het modem, meestal via de webinterface van het modem. Die is te bereiken via het adres dat je gevonden hebt.\r\nDe instellingen staan opgeslagen in het modem, dus neem die wel even over voordat je een nieuw modem aansluit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...