Ga naar inhoud

Verbinding verloren bij USB

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nals ik op mijn computer een usb-apparaat aansluit, het maakt niet uit wat, een digitale camera of een memorystick of een mp3-speler, dan verliest mijn draadloze set van logitech verbinding. Ik kan helemaal niets meer typen, en mijn muis geeft ook niets meer door. Hij vraagt dan naar een beveiligde verbinding, maar in dat scherm kan ik niets intypen. Ik heb mijn toetsenbord en mijn webcam op een usb-poort staan, en daarmee krijg ik geen problemen.\r\n\r\nZouden jullie weten wat er aan de hand is??\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nMvrg. Frank
Link naar reactie
Op alle computers die ik totnogtoe in/onder-handen had, ontstonden rare fouten als een apparaat een keer op een andere USB-aansluiting werd/was geprikt dan waarop de eerste keer gedetecteerd/geïnstalleerd.\r\nMoest niet mogen, maar toch.\r\n\r\nAl er zoiets aan de hand is (geweest) zie je vaak (maar niet per se altijd) ook 1 apparaat meerdere keren \"aanwezig\" in je apparatenlijst.\r\n\r\nBij mij was dan de enige oplossing: alle USB-apparaten verwijderen uit de apparatenlijst, computer uitschakelen, alle USB-apparaten uit de aansluitingen trekken, computer 2x opstarten zonder de USB-apparaten, alle USB-apparaten opnieuw installeren EN voortaan op hun \"eigen\" aansluiting laten.
Link naar reactie
Ik heb even gekeken hoe het zit met de usb-aansluitingen, en volgens SiSoftware Sandra loopt mijn systeem met 3 usb-controllers.\r\n\r\nIk heb achterop de pc 4 aansluitingen, en 2 vooraan. De 4 aansluitingen achterop worden in 2 gesplitst (dus 2 x 2 aansluitingen) en die 2 aansluitingen zitten elk apart op een usb-controller voor 3 poorten. Dan komen de voorste 2 aansluitingen. Die zitten samen op 1 controller voor 6 poorten. Ik zelf vind dit een beetje vreemd, waarom niet allemaal op 1 controller.. \r\n\r\nKan hier misschien ook een deel van het probleem liggen?\r\n\r\nWaar kan ik trouwens in Win XP Pro de hardwarelijst vinden??\r\n\r\nMvrg. Frank
Link naar reactie
Het aantal controllers, gezien door een kijk-programma zoals Sandra, kàn miswijzing zijn als onderdeel van de verwarring die soms ontstaat bij uitwisseling van aansluitingen, zoals ik al beschreef.\r\n\r\nHet is echter (bovendien) mogelijk dat er in je compu vaste USB-aansluitingen zitten aan het moederbord plus nog een bijgestoken extra kaart, zoals ik dat ook in mijn compu heb gefixed voor totaal 9 ipv 4 USB-aansluitingen en dat hoeft niet altijd een probleem op te leveren hoewel het dan SOMS nuttig kan zijn om 1 van de 2 \"bruggen\" uit te schakelen in de apparatenlijst. Het aantal \"controllers\" in die opstelling heb ik ook nooit goed begrepen maar nogmaals, hierin zit zelden een echt probleem, tenzij er in de apparatenlijst vraag- of uitroeptekens ergens staan.\r\n\r\nEven gekeken in de XP-computer van mijn vrouw: 1 manier om die apparatenlijst te bekijken is startknop, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...