Ga naar inhoud

No signal going to sleep.

Aanbevolen berichten

[quote]hallo allemaal.. ik heb een probleempje.. \r\nheb een spel geinstalleerd (de sims 2 laatste uitbreiding)\r\nben ik 5 minuten aan t spelen.. krijg ik eerst een beeld met: no signal going to sleep en dan krijg ik een zwart beeld met witte letters en dit staat er: \r\n\r\nFrequency out of range \r\n\r\n14khz/13hz \r\n\r\nPlease change the display mode to \r\n\r\n1280x1024 with 60 Hz \r\n\r\nGegevens monitor:\r\nPlug en Play-monitor op RADEON 9600 XT-4\r\nGeheugengrootte: 256 MB\r\nVernieuwingsfrequentie: 60 Hertz\r\nHorizont. frequentie: 31 kHz...80 kHz )multi-scan bij analoog signaal\r\n ´ ´ 31 kHz...64 kHz multi-scan bij digitaal signaal\r\nBeeldopfrisfrequentie: 60 Hz...75 Hz\r\nSpanningsverzorging: 100 V - 240 V\r\n\r\n(Geen idee welke info jullie allemaal nodig hebben.....)\r\n\r\nGegevens videokaart:\r\nAti Radeon 9600 XT-4\r\n256 MB\r\nStuurprogrammaversie: 6.14.10.6414\r\n\r\nAls jullie nog meer info nodig hebben dan hoor ik het wel....\r\n\r\nsweety86[/quote]\r\n\r\nDit probleem is nu ver opgelost. Heb een andere driver geinstalleerd en nu geeftie de melding niet weer MAAR.. in plaats van die melding zegt hij nu alleen:\r\n\r\nno signal.. going to sleep\r\n\r\nwat te doen??
Link naar reactie
De monitor zal standaard maximaal 60Hz aankunnen. Indien dit hoger zou zijn dan zou je monitor aan blijven staan als je kaart ineens op 75Hz gaat draaien.\r\n\r\nWaarom hij dit midden in een spel doet zou ik niet weten, misschien start je het spel en gaat daarna werkelijk een level spelen zeg maar.\r\n\r\nKijk even in de eigenschappen van je beeldscherm, als het goed is heb je ergens een refreshrate setting staan (ik kan je niet precies uitleggen waar, even zoeken :/)\r\nin ieder geval onder instellingen -> geavanceerd van je beeldschermeigenschappen.\r\nHet kan zijn dat op andere resoluties je kaart staat ingesteld op het geven van een hogere refreshrate, dit kan ook zo ingesteld staan, ONDANKS dat je monitor maar op 60Hz kan.\r\n\r\nIk hoop dat dit je iets helpt\r\n\r\nGroetjes\r\nTim
Link naar reactie
[quote=T-z0r]De monitor zal standaard maximaal 60Hz aankunnen. Indien dit hoger zou zijn dan zou je monitor aan blijven staan als je kaart ineens op 75Hz gaat draaien.\r\n\r\nWaarom hij dit midden in een spel doet zou ik niet weten, misschien start je het spel en gaat daarna werkelijk een level spelen zeg maar.\r\n\r\nKijk even in de eigenschappen van je beeldscherm, als het goed is heb je ergens een refreshrate setting staan (ik kan je niet precies uitleggen waar, even zoeken :/)\r\nin ieder geval onder instellingen -> geavanceerd van je beeldschermeigenschappen.\r\nHet kan zijn dat op andere resoluties je kaart staat ingesteld op het geven van een hogere refreshrate, dit kan ook zo ingesteld staan, ONDANKS dat je monitor maar op 60Hz kan.\r\n\r\nIk hoop dat dit je iets helpt\r\n\r\nGroetjes\r\nTim[/quote]\r\n\r\nik heb een vernieuwinsfrequentie gevonden. die staat op 60 hz maar hij kan alleen maar op 60 hz.
Link naar reactie
Zou kunnen, maar ik vrees van niet. Het is dus een TFT monitor.. Dat had je even eerder moeten vermelden eigenlijk, want er zit een groot verschil tussen TFT en CRT monitoren. :-P \r\nDe natieve resolutie van die monitor is 1280x1024, dus die moet ie gewoon aankunnen zonder problemen te geven.\r\n\r\nKijk anders eerst even of er nieuwere drivers voor je videokaart zijn, misschien dat dat het probleem al verhelpt. ([url=https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293]hier[/url] te vinden)\r\n\r\n[quote]oja.. in de handleiding van m\'n pc staat dat ik kan proberen om bij dxdiag de functie directdraw-versnelling te deactiveren. is dit verstandig??????? [/quote]\r\nHet kan in ieder geval weinig tot geen kwaad, dus je zou het kunnen proberen.
Link naar reactie
oke ik ben op die site en ik neem aan dat ik naar radeon moet gaan maar nu staat er dit:\r\n\r\nCatalyst 6.3 Windows XP - Driver Download\r\nATI Multimedia Center 9.13\r\nHYDRAVISION - For RADEON and Mobile ATI Products\r\nCatalyst Crew Feedback\r\n\r\nhoe moet ik weten welke dat ik moet hebben?? want ik heb de vorige keer deze gedownload:\r\n\r\nHigh Speed\r\n(Cable / DSL) Microsoft .NET Framework Download\r\n1 of 3 23.1 03/30/04 This is a required download.\r\n \r\n Catalyst Control Center Package Download\r\n2 of 3 34.3 03/08/06 Display and WDM Drivers included in this bundle\r\n \r\nmaar toen hij opnieuw opstartte kreeg ik zwart beeld en daar blijf hij op staan....\r\n\r\n(oja en sorry dat ik niet eerder vermeldde dat t n tft was. wist wel dat er verschil was maar wist niet dat het veel verschil was :-S )
Link naar reactie
Die Microsoft .NET Framework Download hoef je maar 1x te installeren. Mocht je die niet hebben, dan zou het installatieprogramma daar ook een melding over moeten geven.\r\nJe hoeft dus alleen die \"Catalyst Control Center Package\" te hebben. Het beste is om de oude drivers te deïnstalleren via configuratiescherm->software. Dan eerst opnieuw opstarten en dan pas de nieuwe drivers installeren. Dit om eventuele conflicten met de oude drivers te voorkomen. Opzich hoeft het niet persé, maar het kost je hooguit een paar minuten extra en kan dus wel problemen voorkomen.
Link naar reactie
okje ik zal t proberen.. maar ik snap gewoon niet waarom die drivers zo\'n rare naam moeten hebben en niet gewoon \'driver voor radeon 9600 xt-4\'....is toch veel makkelijker? zo weet je nooit welke je nodig hebt..\r\n\r\noja op een ander forum zeiden ze dat ik m videokaart driver om moest zetten naar plug en play.. is dit verstandig en zo ja hoe kom ik dan aan zo\'n plug en play driver???
Link naar reactie
[quote] maar ik snap gewoon niet waarom die drivers zo\'n rare naam moeten hebben en niet gewoon \'driver voor radeon 9600 xt-4\'....is toch veel makkelijker?[/quote]\r\nAti en Nvidia(maker van de GeForce kaarten) hebben beide 1 driver pakket waarmee ze bijna alle kaarten ondersteunen. Deze driver is dus geschikt voor bijna alle gewone Radeon kaarten, dus vandaar dat er niet achter staat voor welke kaart ze geschikt zouden zijn. :-) \r\n\r\nEn wat ze zouden bedoelen met \"oja op een ander forum zeiden ze dat ik m videokaart driver om moest zetten naar plug en play\" zou ik niet weten.. Misschien dat ze gewoon bedoelen dat je de die driver waar ik je op wees moet installeren.
Link naar reactie
Ja, die zitten beiden inbegrepen bij die nieuwe driver. Ik zou eerste de control panel en daarna de display driver verwijderen. (Al zou het niet veel uit moeten maken)\r\nEerst alletwee verwijderen, daarna opnieuw opstarten. Niet schrikken, daarna, want je komt dan in een resolutie van 640x480 terecht, dus het beeld zijn er dan even niet zo mooi uitzien. Na het installeren van de nieuwe drivers kan je dat weer terugzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...