Ga naar inhoud

externe harde schijf: FAT32 / NTFS - Windows ME / XP

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik heb een probleem met de externe harde schijf van mijn vader. Het heeft denk ik te maken met FAT32 of NTFS.\r\n\r\nHij heeft een laptop en een pc. Daarbij heeft ie een externe harde schijf die via usb verbonden wordt aan de pc of laptop.\r\n\r\nDe laptop had ie eerst, daar staat Windows ME op. Hij werkte met die externe harde schijf, niks aan de hand. Toen kocht ie die pc erbij. Als hij de externe harde schijf aansloot liep ie 9 van de 10 keer vast. Erg irritant.\r\n\r\nDe externe harde schijf was geformatteerd als FAT32. Ik heb m opnieuw geformateerd, nu als NTFS. Probleem opgelost. Dacht ik...\r\n\r\nHij is nu niet meer bereikbaar op de laptop.... \"niet beschikbaar\" is de melding.\r\n\r\nHoe los ik dit op? Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Link naar reactie
Fat32 is toch de echt de enige oplossing als je hem op zowel XP als ME wilt gebruiken helaas.\r\n\r\nIk denk dat we alleen wel wat meer info nodig hebben om je te kunnen helpen.\r\nZijn alle drivers (met name de chipset drivers) op de pc up-to-date? Windows XP ook?\r\n\r\nVerder is het natuurlijk handig als we ook weten welk merk en type externe HDD je gebruikt. :-)
Link naar reactie
Wat precies de oorzaak is van het vastlopen van de externe hd als je m op een winXP machine aansloot weet ik niet.\r\n\r\nJe zegt namelijk dat het 9 van de 10x is. dus soms lukte het wel, en dat is juist vreemd.\r\n\r\nWIndowsXP kan geen volumes groter dan 32GB van FAT32 formatteren, maar er wel mee omgaan. NTFS is het meest gebruikelijk om je windowsXP op te draaien.\r\n\r\nOM dichtbij een oplossing van je probleem te komen:\r\ndownload het volgende programmaatje:\r\n[url]http://diskinternals.com/products/ntfs-reader/[/url]\r\nnu kun je NTFS volumes lezen op je windows ME machine, en kun je de schijf gewoon aan je windows XP machine hangen.\r\n\r\nGroetjes\r\n\r\nTim
Link naar reactie
[quote]T-z0r: ... WIndowsXP kan geen volumes groter dan 32GB van FAT32 formatteren, maar er wel mee omgaan ... [/quote]\r\n\r\nInteressant, dat wist ik nog niet.\r\n\r\nEen alternatieve oplossing lijkt mij dan, via Windows XP met een prog PartitionMagic of Paragon6 die schijf eerst in partities van max. 32MB op te delen zodat je hem geschikt kunt maken/houden met FAT voor ieder Windows.
Link naar reactie
ik heb met NFTS gedaan maar dat op Fat32 zou kunnen, maar dan maak je op NFTS een aantal partities met schijfbeheer, en die formateer je later naar FAT32. want in schijfbeheer (bureaublad -> reachtermuisknop --> beheren --> schijfbeheer) daar kun je ze aanmaken verwijderen wat je maar wilt, gaat perfect. kan je ze ook gelijk op FAT32 formateren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...