Ga naar inhoud

2 installaties xp op 2 hd's

Aanbevolen berichten

Als je toch een 2e hd hebt, en voor alle veiligheid wil gaan:\r\n\r\nKoppel de schijf van je vader los en haal m uit de pc, geef de schijf aan je vader en zeg dat al zijn gegevens netjes zijn bewaard en gewaarborgd ;)\r\n\r\nDe andere schijf hang je in de pc en daarop installeer je windows XP. (let op: gebruik wel een andere key voor de installatie, anders kan je problemen krijgen als je de schijf van je vader weer terughangt.)\r\nNu is er geen vuiltje aan de lucht, je kunt later de schijf van je vader weer terug in de pc hangen.\r\n\r\nIs jouw eigen schijf alleen bedoeld om tijdens de lan te kunnen spelen, en gaan de gegevens hierna weer van deze schijf verwijderd worden? of moeten de gegevens weer overgeladen worden naar de schijf van je vader?\r\n\r\nals je beide schijven in je systeem hangt, zal de computer opstarten van de schijf die aangegeven is in je BIOS als bootdisk. je kan hier dan even de schijf van je vader selecteren, of die van jezelf.\r\n\r\nIk hoop dat dit je wat verder kan helpen\r\n\r\nGroetjes\r\n\r\nTim
Link naar reactie
voor zover ik begrijp helpt het echt,\r\nmijn harde schijf zit permanent in de pc met al mijn games data en muziek en filmpjes enz enz enz\r\n\r\ndus ik kan zomaar 2 hd\'s met allebei een geinstaleerde xp erop in die comp zetten zonder problemen?\r\n\r\nenige wat ik moet doen is bootdisk goed aangeven?\r\n\r\nok dan zeker bedankt
Link naar reactie
Het kan wèl, maar dan moet de 2e schijf LEEG worden bijgehangen en bij het installeren van het 2e windows duidelijk worden gezocht en gekozen voor/naar opties\r\n- installeren op de juiste schijf\r\n- DUAL BOOT\r\n(meestal bieden die dingen zichzelf aan; RUSTIG te werk gaan en goed LEZEN in scherm).\r\n\r\nBootdisk in bios gewoon laten staan zoals het is/was met 1 schijf, Windows zet vanzelf op de beide schijven de juiste overloop-info.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...