Ga naar inhoud

Printer Epson P320 of Canon IP4200

Aanbevolen berichten

Mijn vader en ik zitten heel erg te twijfelen over welke nieuwe printer we willen gaan kopen.\r\n\r\nWe zitten te twijfelen tussen de Epson Stylus Photo R320 of de Canon Pixma IP4200.\r\n\r\nBeide printers worden zeer goed beoordeeld door reviews. De 1 is weer net ietsje beter in dit en de ander is weer ietsje beter dan dat.\r\n\r\nWij zullen de printer op een regelmatige basis gebruiken. Voornamelijk printen van tekst is van belang, maar we printen ook regelmatig CD hoesjes en dergelijke dus vandaar dat de kwaliteit ook goed moet zijn.\r\n\r\nAangezien het prijsverschil tussen de 2 printers iets van 50 euro is, is het toch een moeilijke keuze aangezien we de Epson in werking hebben gezien en er zeer goeie kwaliteit prints uitkwamen.\r\n\r\nWelke zou u gekozen hebben als u kon kiezen tussen de 2.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Ik kan niet beoordelen hoe de Epson Stylus Photo R320 is, en ook wet ik niet wat inktpatronen kosten.\r\nDe Pixma Ip 4200 is een heel goede printer, alleen zijn e4r op dit moment nog geen replica’s van de inkt te krijgen, de originele kosten tussen de 10 en 15 euro, zelf heb ik sinds kort een Pixma Ip 4000, en deze bevalt heel goed, ik heb deze nog kunnen kopen in België, want in Nederland zijn deze niet meer te koop,\r\nHet mooie aan de 4000 is, dat je de inktpatronen in Duitsland bestellen kan voor 0,98 eurocent, maar ik denk dat er voor de 4200 ook replica’s komen.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
Replica is dus een cartridge van een ander merk van de printer?\r\n\r\nVeel mensen zeggen dat je beter altijd de cartridges moet gebruiken van Canon zelf. Ten eerste voor de garantie en de levensduur van je printer. En natuurlijk de kwaliteit. Deze is meestal altijd het beste dan een replica.\r\n\r\nMaar ik heb de Canon printer gekocht en tot zover ben ik alleen maar positief. Het is echt allemaal heel eenvoudig en in het Nederlands en de kwaliteit is super.
Link naar reactie
[quote=Moumentai]Replica is dus een cartridge van een ander merk van de printer?\r\n\r\n[b]Veel mensen zeggen dat je beter altijd de cartridges moet gebruiken van Canon zelf. Ten eerste voor de garantie en de levensduur van je printer. En natuurlijk de kwaliteit. Deze is meestal altijd het beste dan een replica.[/b]\r\n\r\nMaar ik heb de Canon printer gekocht en tot zover ben ik alleen maar positief. Het is echt allemaal heel eenvoudig en in het Nederlands en de kwaliteit is super.[/quote]\r\n\r\nDaar zijn de meningen over verdeeld, voor de garantie maakt het niets uit, het is namelijk vanaf dit jaar verboden dat een fabrikant een printer op de markt brengt, die alleen maar de inkt van de fabrikant kan gebruiken.\r\n\r\n\r\n[b]Europa maakt einde aan dure printerinkt[/b] \r\n\r\n[color=blue]Donderdag 19 december 2002, 13:33 - Het Europees Parlement heeft besloten dat printerfabrikanten hun klanten niet mogen verplichten alleen dure merkcartridges voor printers te gebruiken.\r\nDoor Laurens Verhagen \r\nDe unanieme beslissing van woensdag betekent een grote tegenvaller voor fabrikanten als Hewlett-Packard, Canon en Epson. Vanaf 2006 mogen zij geen technische voorzieningen meer inbouwen die het hergebruik van oude vullingen tegengaan, zo heeft het Europees Parlement besloten.\r\nAlle grote fabrikanten beveiligen hun inktpatronen nu nog tegen het opnieuw vullen, zo stelt het parlement. Ook waarschuwen ze de consument in strenge bewoordingen voor goedkope inkt. Zij kunnen bijvoorbeeld de werking van een printer niet meer garanderen, zo staat dikwijls in de voorwaarden.\r\n\r\n\r\nDe beslissing over de dure inkt van het Europees Parlement is een toevoeging op de nieuwe richtlijnen voor elektronische en elektrische apparatuur. Hierin is onder meer opgenomen dat de Europese lidstaten inzamelingspunten voor afgedankte apparatuur moeten bouwen. Uiterlijk eind 2006 moet dan een verplichte en aantoonbare inzamelingshoeveelheid van vier kilogram per bewoner worden bereikt.[/color]\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=Moumentai]Oke bedankt!\r\n\r\nNu heb ik nog 1 vraagje. Je kan de printer aan of uitzetten. Wat is het beste? Altijd aan laten staan. Of alleen aanzetten als je de printer wilt gebruiken en daarna weer uitzetten?[/quote]\r\n\r\nJe schrijft dat je voor een Canon gekozen hebt, nu weet ik niet welk model je hebt?\r\nBij de meeste printers van Canon kun je automatisch in schakelen, d.w.z. als je de printer niet gebruikt, schakelt deze zich na 5 min automatisch uit, ga je dan weer een printopdracht geven, dan schakelt zich de printer weer aan.\r\nDit moet je wel instellen.\r\n\r\nGr.jansen48
Link naar reactie
[quote]Wat is het beste? Altijd aan laten staan. Of alleen aanzetten als je de printer wilt gebruiken en daarna weer uitzetten?[/quote]Is afhankelijk van hoe vaak je printer gebruikt.\r\nHoesjes en andere afbeeldingen print ik niet meteen af, maar laat meteen\'n hele cartridge leegprinten. Spoedeisende documenten worden meteen geprint.\r\nHoe dan ook, in mijn geval, gaat de printer ook uit als ik klaar ben met printen.\r\n[quote]Ik laat de printer altijd aan staan; stroomverbruik in rust is verwaarloosbaar.[/quote]Dit moet je in\'n groter plaatje zien, Willem1940.\r\nMet 1 apparaat is de stroomverbruik idd wel te verwaarlozen, met meerdere apparatuur op \"on\" (of zelfs standby), kan op jaarbasis toch wel\'n verschil maken (of het uberhaupt goed is voor de hardware ?)\r\n[quote]als je de printer niet gebruikt, schakelt deze zich na 5 min automatisch uit[/quote]Goede tip, kan bvb ook op de lexmark.
Link naar reactie
De reden waarom ik het vraag is dat als je de printer aanzet dat je dan de printer hoort. Maakt zich klaar voor gebruik. Ik weet uit ervaring van de BJC-2000 ook van Canon dat als je dat elke keer doet dat dan de inkt na verloop van tijd niet meer goed is waardoor hij niet meer goed print. Dus die printer liet ik ook altijd aanstaan.\r\n\r\nNu weet ik niet of de IP4200 ook schoonmaakt als je hem aanzet. Als dat het geval is laat ik liever de printer altijd aan staan. Als dat niet het geval is dan zet ik hem gewoon uit als ik hem niet nodig heb.\r\n\r\nNou is de BJC een erg oude printer dus de technieken zijn heel erg verfijnd en anders, maar wil het toch even weten.
Link naar reactie
[quote=Moumentai]De reden waarom ik het vraag is dat als je de printer aanzet dat je dan de printer hoort. Maakt zich klaar voor gebruik. Ik weet uit ervaring van de BJC-2000 ook van Canon dat als je dat elke keer doet dat dan de inkt na verloop van tijd niet meer goed is waardoor hij niet meer goed print. Dus die printer liet ik ook altijd aanstaan.\r\n\r\nNu weet ik niet of de IP4200 ook schoonmaakt als je hem aanzet. Als dat het geval is laat ik liever de printer altijd aan staan. Als dat niet het geval is dan zet ik hem gewoon uit als ik hem niet nodig heb.\r\n\r\nNou is de BJC een erg oude printer dus de technieken zijn heel erg verfijnd en anders, maar wil het toch even weten.[/quote]\r\n\r\nDe Ip 4200 heeft de mogelijkheid om hem automatisch te laten starten, als je dit ingesteld hebt, dan kun je de computer aanzetten zonder dat de printer ook opgestart wordt, zodra je dan wil printen start de printer automatisch op.\r\n\r\nGr. jansen48\r\n\r\nPs. zou je het niet weten hoe dit moet, laat het dan ff weten.
Link naar reactie
[quote=Moumentai]Mjah het scheelt dan alleen dat je niet je hand moet uitreiken naar de printer naar het aan knopje.\r\n\r\nGaat ermij alleen om dat het niet schadelijk is als je je printer aan en uitzet op een reguliere basis.[/quote]\r\n\r\nWat denk je zelf? Of je nu iedere keer het knopje moet indrukken, of de printer start uit zich zelf.\r\nAls je de aanknop iedere keer indrukt, moet je wel oppassen dat deze niet verslijt (lol) ;-) ;-)
Link naar reactie
[quote=INKT.nl]Geachte allemaal,\r\n\r\nVoor de IP4200 (en alle andere nieuwe printers van Canon) \r\nkomen helaas geen compatible cartridges.\r\nDit i.v.m. patenten op de chip die sinds de nieuwe modellen op de cartridge zitten.\r\n\r\nDe enige oplossing is hervullen...\r\nINKT.nl[/quote]\r\n\r\n[b]Waar staat dit nu voor?\r\nAls eerste beweert u dat er geen compatible cartridges komen, dan schrijft u dat de enige oplossing is hervullen is.\r\nU hebt zeker niet gelezen wat het besluit is van het Europese Parlement! \r\nWat betreft het vullen, hoe wil u dan de chip omzeilen?[/b]
Link naar reactie
Ik heb hier zelf een Canon IP4200 staan en die bevalt mij echt uitstekend. Moet ik toe geven dat ik een beetje merk trouw ben gebleven, want mijn vorige was een Canon BJC-3000, van zo\'n vijf jaar oud. Daarom is uiteindlelijk de 4200 hier gekomen, de BJC-3000 had na vijf jaar trouwe dienst toch wat last van ouderdomskuren.\r\nMaar ik heb geen klagen aan die IP4200. Ik zou dus voor de IP4200 gaan.
Link naar reactie
[quote=Silverstarme]Ik heb hier zelf een Canon IP4200 staan en die bevalt mij echt uitstekend. Moet ik toe geven dat ik een beetje merk trouw ben gebleven, want mijn vorige was een Canon BJC-3000, van zo\'n vijf jaar oud. Daarom is uiteindlelijk de 4200 hier gekomen, de BJC-3000 had na vijf jaar trouwe dienst toch wat last van ouderdomskuren.\r\nMaar ik heb geen klagen aan die IP4200. Ik zou dus voor de IP4200 gaan.[/quote]\r\n\r\nDaar heb je gelijk in, ik heb gelukkig nog twee Ip 4000 kunnen bemachtigen, (in België) en deze hebben geen dure inktpatronen.\r\nAls de 4000 niet meer leverbaar was, dan had ik ook voor de 4200 gekozen.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=jansen48][b]Waar staat dit nu voor?\r\nAls eerste beweert u dat er geen compatible cartridges komen, dan schrijft u dat de enige oplossing is hervullen is.\r\nU hebt zeker niet gelezen wat het besluit is van het Europese Parlement! \r\nWat betreft het vullen, hoe wil u dan de chip omzeilen?[/b][/quote]\r\n\r\nIk weet maar al te goed wat de besluiten zijn omtrend patronen...\r\nMaar ik weet ook dat Canon een patent op de chip heeft en deze niet nagemaakt mag worden, zelfs met een uitspraak van het parlement.\r\n\r\nIs ook de reden waarom er geen HP compatibles zijn, maar alleen maar refills.\r\n\r\nIn de compatible markt gaan miljoenen euro\'s om, en als het zou mogen lagen de compatible patronen morgen al in de schappen.\r\n\r\nBij het vullen zal men een chipresetter moeten gebruiiken of een handeling op de printer dat deze niet naar de chip kijkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...