Ga naar inhoud

Kan windows XP slaapstand niet inschakelen

Aanbevolen berichten

In het laatste nummer van computer idee staat een artikel over de pc in slaapstand zetten, maar als ik aanvink dat ik de slaapstand wil inschakelen (afbeelding 1 in het artikel)en daarna op toepassen klk dan krijg ik de melding dat: het proces geen toegang heeft tot het bestand, omdat dat bestand al door een ander proces in gebruik is. \r\nIk heb geen idee hoe ik er achter moet komen welk proces dat is.\r\n\r\nkan iemand voorbeelden op noemen welk soort programma\'s hiermee te maken kunnen hebben???\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Wel oppassen, als je hem in slaap krijgt, of je hem ook weer wakker kunt maken; nee dit is geen eng ziekenhuis-grapje van mij maar ik heb er slechte ervaringen mee gehad en sindsdien VERBIED ik alles wat slaap of standby of schijf-uitschakelen is, ook screensaver enzo, behalve \"monitor uitschakelen na 15 minuten\".
Link naar reactie
[quote]\r\nWel oppassen, als je hem in slaap krijgt, of je hem ook weer wakker kunt maken;\r\n[/quote]\r\nBen het volledig met Willem eens. Onder alle \"Windhozen\' is de slaapstand steeds een enge gok geweest. Bij mij heeft dat zelfs een keer de hele bios leeggemaakt doordat ik de PC niet wakker kreeg en deze dus maar heb gereset. Als het niet nodig is (en waarom zou je) afblijven van die slaapstand. Dit is namelijk erg verschillend bij de diverse moederborden.\r\nOff the record,,,,,, Willem je bent wel diep aan het graven hoor. Waarmee ik doel op je upgrade/versnel verhaal. Als je nu eens een image van C maakt en XP maar dan op FAT 32 probeert. Dit kan ook een enorme verrassing ten gevolge hebben. Waarbij ik uit ervaring spreek. Ook ik was helemaal gek van 98SE, doch nu onder XP draait de zaak toch nog sneller en stabieler. Is het niet naar de zin, zet je gewoon je image weer terug. Groeten Janlis
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties , maar een collega van mij heeft het ook geprobeerd en op starten in 10 sec lijkt mij ook wel wat, dus ik zou het wel willen proberen\r\nVolgens het artikel kun je instellen dat je aan/uit knop de sleep/wake up knop wordt, zodat je in principe weet dat de pc ook weer wakker moet worden met de aan/uit knop.\r\nMaar gezien jullie reacties begin ik wel te twijfelen\r\nJullie hebben geen idee welk proces dat benodigde bestand voor de slaapstand zou kunnen gebruiken? Want als ik de manier van tim probeer weet ik niet zeker of de pc wel weer opstart in de normale modus dus probeer ik liever het programma af te sluiten \"dat ïn de weg zit\".\r\n\r\nenig idee?
Link naar reactie
Je moet sowieso zekerheid hebben dat er geen malware, trojan ofzo aan boord is dus: in Veilige Modus je antivirus, Spybot en AdwareSE runnen en daarna ook een register-cleaner. Het kan namelijk zijn dat iets SLECHTS dat gezochte bestand \"in gebruik\" houdt.\r\n\r\n@janlis: nee, ik heb genoeg XP onder handen gehad ; is inderdaad sterker/stabieler dan 9X maar de mens-vertragende bediening staat me te veel tegen.\r\n\r\nOverigens: de meeste van mijn W98-kunstjes doen het ook uitstekend onder XP, vooral \"Swap-geheugen op aparte HD waarop NIET Windows zit.
Link naar reactie
[quote=T-z0r]Probeer de computer eens in de veilige modus op de slaapstandmodus te krijgen.\r\nMisschien dat het betreffende bestand dan niet in gebruik is, en start de computer dan weer in normale modus op.\r\n\r\nGroetjes\r\nTim[/quote]\r\n\r\nHoi, ik heb hetzelfde probleem en bovenstaand heeft niet het gewenste effect gegeven.\r\nIk heb zelfs alle services en proggies die mee opstarten via msconfig uitgezet en dat had ook geen baat.\r\nZijn er mischien nog meer ideeën, behalve alles opnieuw te installeren?\r\nMet dank alvast.
Link naar reactie
MS Antispyware Beta, real VNC, AVG antivirus,NVIDIA MediaCenter.\r\nBoard: FUJITSU SIEMENS D1495 S26361-D1495\r\nSerial Number: 10487888\r\nBus Clock: 533 megahertz\r\nBIOS: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd. 4.06 Rev. 1.04.1495 10/23/2002\r\n\r\n2,40 gigahertz Intel Pentium 4\r\n8 kilobyte primary memory cache\r\n512 kilobyte secondary memory cache\r\n\r\nWindows XP Home Edition Service Pack 2 (build 2600)\r\n\r\n254 Megabytes Installed Memory
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hoi, ik zit intussen met hetzelfde probleem. Heb jij intussen al een oplossing gevonden?\r\nIk heb ook al van alles geprobeerd, oa: veilige modus, met msconfig alles uitgeschakeld. Ik wordt er eigenlijk wel een beetje gek van. Voorheen altijd gewerkt met de slaapstand op deze PC maar paar weken geleden een format-C gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien kan ik dus niet meer bij de slaapstand komen. Ik krijg ook steeds dezelfde melding; \"het proces geen toegang heeft tot het bestand, omdat dat bestand al door een ander proces in gebruik is\".\r\nWie help ons? Ik hoor heel erg graag.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mijn ervaring met de slaapstand? Dramatisch. In een artikel in C.I.D. stond dat je na de slaapstand gewoon de spanning van de P.C. af kon halen en na drie weken zou de P.C. gewoon weer verder gaan waar je gebleven was. Niet dus. Alleen maar foutmeldingen. Mijn advies: doe niet zo ingewikkeld. Laat de P.C. gewoon aan of zet hem gewoon uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...