Ga naar inhoud

opstarten XP pro

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds 2 dagen een opstartprobleem met mijn pc.\r\nHierop is windows XP Pro engels geinstalleerd.\r\n\r\nAls ik de pc aanzet krijg ik de volgende melding:\r\nwindows kan niet starten omdat de volgende file mist of beschadigd is:\r\n\r\n\\system32\\hal.dll\r\n\r\nDit is het enige wat ik in beeld krijg.\r\n\r\nAls ik opstart met F5 ingedrukt dan krijg ik een hele lijst hoe ik de pc wel op zou kunnen starten: o.a. in veilige modus.\r\n\r\nMaar ook dan komt hij niet verder dan bovenstaande fout.\r\n\r\nWie kan mij hierbij een tip geven.\r\n\r\nEventueel XP opnieuw installeren, maar hoe doe ik dat dan? en hoe kom ik dan bij mij installatie CD?\r\n\r\nALvast bedankt.
Link naar reactie
[quote]\\system32\\hal.dll[/quote]\r\nDit kan op een beschadigde boot.ini wijzen dacht ik.\r\nHaal op onderstaande site de volgende bestanden op en pak die uit naar een diskette. \r\nMisschien dat je er mee kunt opstarten,werkt ook met XP Home. \r\n\r\nWindows XP Pro boot disk (XP) \r\nBoot disk for Windows XP Pro (ntldr, ntdetect.com, boot.ini) 276 KB \r\n\r\n[url]http://www.svrops.com/svrops/dwnlddisk.htm[/url]\r\n[quote]Eventueel XP opnieuw installeren, maar hoe doe ik dat dan? en hoe kom ik dan bij mij installatie CD?[/quote]\r\nWat bedoel je met \"hoe kom ik dan bij mij installatie CD?\",daar begrijp ik eerlijk gezegd helemaal niets van.\r\n[quote]Kan hem ook niet vanaf CD opstarten of zo doet helemaal niets meer[/quote]\r\nBedoel je opstarten of booten?Indien het booten betreft,kijk dan in het bios of de CDRom als boot staat ingesteld.\r\n\r\nGeef eens wat meer info over de PC,het merk met name.\r\nBeschik je over een originele XP cd,of betreft het een z.g.n. rescue cd?\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...